Formaty reklamowe w YT – jakie wyróżniamy?
Jakie formaty na Youtube stosować?
W serwisie YouTube jest dostępne co najmniej 5 różnych formatów reklamowych, które umożliwiają użytkownikowi zwrócenie na siebie uwagi. Wszystkie formaty są zarządzane z pomocą Google Ads, gdzie można tworzyć własne kampanie. Poniższe zestawienie przedstawia aktualnie dostępne formaty reklam YouTube.
Spis treści:
Dostępne formaty reklamowe YT:
In-Stream
Jedną z opcji są reklamy In-Stream możliwe do pominięcia. Należy je stosować, gdy chcesz zwrócić uwagę użytkowników na wybrane treści tuż przed filmem w YouTube. Tego typu reklama może się wyświetlić na początku, zakończeniu i w trakcie filmu. Można ją pominąć po 5 sekundach oglądania. Warto ich używać, kiedy szukasz potencjalnych klientów czy w celu poprawiania swoich zasięgów.
Reklama In-Stream niemożliwa do pominięcia różni się tym, że użytkownik nie ma opcji jej wyłączenia. Może trwać maksymalnie 15 sekund. Użycie takiego formatu jest ryzykowane, ale sprawdza się w momencie, gdy masz do przekazania widzom ważną wiadomość.
Discovery
Reklamy wideo formatu Discovery polegają na pobraniu z danego filmu tekstu i obrazu miniatury, który wyświetla się w różnych miejscach na stronie YouTube. Idealnie nadają się do wypromowania konkretnego filmu, ponieważ reklama może wyświetlić się w takim miejscach jak: wyniki wyszukiwania, strona główna lub obok powiązanych filmów.
Out-Stream
Ten format reklamowy jest skierowany bezpośrednio na urządzenia mobilne. Reklama wyświetla się z wyłączonym dźwiękiem, a użytkownik klika wideo, aby wyłączyć wyciszenie. Podobnie jak In-Stream, ten rodzaj zwiększa zasięgi.
Przerywnik
Reklamy w przerywniku trwają maksymalnie 6 sekund, dlatego są odpowiednie do przekazywania krótkich treści. Mogą się wyświetlić przed, w trakcie lub na koniec filmu. Oprócz większego zasięgu, zwiększa świadomość marki, którą chcesz sobie wyrobić. Tym formatem reklamowym jest łatwo dotrzeć do dużej ilości użytkowników.
Baner Masthead
Reklamy w banerze masthead pojawiają się tylko na stronie głównej YouTube, na wszystkich urządzeniach, i odtwarzają się przez maksymalnie 30 sekund. To specjalny format, który nie jest dostępny dla wszystkich twórców. Można się o niego starać u przedstawiciela handlowego Google. Świetnie sprawdzi się, gdy chcesz szybko dotrzeć do dużej grupy odbiorców, promując swoją usługę czy produkt.
Zobacz też:
Kiedy powstał YouTube w Polsce?
YouTube, jedna z największych platform do udostępniania filmów na świecie, rozwija się dyn…