Home Google Google Ads – jak to działa?
Google - 28 maja 2021

Google Ads – jak to działa?

Rok 1994 był przełomowy. Powstała wtedy najbardziej popularna wyszukiwarka internetowa na świecie. Od samego początku rozwiązania oferowane przez firmę były niekonwencjonalne. Aktualnie Google zajmuje się nie tylko wyszukiwarką, ale także innymi produktami, do których należą m.in. YouTube, Android, Google Ads. Przeważająca większość jego przychodów pochodzi z ostatniego narzędzia, czyli reklam.

Podstawą reklamy jest komunikacja społeczna. Wpływa ona nie tylko na myśli Odbiorcy, ale w pewnym stopniu także na decyzje – ma duże znaczenie w trakcie procesu sprzedażowego. Warto zwrócić uwagę na to, że reklama jest połączeniem trzech elementów: powodu, celu i skutku, czyli efektu, jaki ma osiągnąć. Realizacja pewnych celów stała się dużo łatwiejsza przy wykorzystaniu narzędzia Google Ads.

Google Ads – co to jest?

Google Ads to specjalistyczne rozwiązanie, dzięki któremu reklamy będą pojawiały się w uprzywilejowanym miejscu, nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Strony niezależnie od pozycji z wykorzystaniem Google Ads po wpisaniu pewnych fraz, będą wyświetlać się na pierwszym miejscu. Można reklamować się także na innych produktach oferowanych przez Google m.in. na YouTube, który co miesiąc odwiedza 2 miliardy zalogowanych użytkowników.

Kampanie są dostosowywane do celu, jaki chce osiągnąć Klient. Reklamodawca nie musi ograniczać się tylko do tekstu, do wyboru jest m.in. grafika, video, a nawet reklama w poczcie elektronicznej. Specjaliści Google Ads w Katowicach, z pewnością doradzą jakie rozwiązanie w Twoim przypadku będzie najlepsze.

Jakie są zalety Google Ads?

Do najważniejszych zalet reklam Google Ads zalicza się:

    • Zasięg i umiejscowienie – Tak jak wspominaliśmy Google i jego narzędzia to najczęściej wybierane rozwiązania przez użytkowników internetu. Wysoka pozycja w wyszukiwaniach gwarantuje, że informacja dotrze do większej ilości potencjalnych zainteresowanych.
    • Cena tylko za wyniki – nie płaci się z góry za całą kampanię, ale za to, jaki przyniosła efekt. Oznacza to, że koszt nalicza się za ilość kliknięć w reklamę. W łatwy sposób można sprawdzić skuteczność kampanii i dowiedzieć się, która z reklam jest najefektywniejsza, i do jakiej grupy docelowej dociera z największą korzyścią.
    • Alternatywa dla pozycjonowania – w większości przypadków dobrym rozwiązaniem jest połączenie tych dwóch rozwiązań. Czasami jednak wykorzystanie Google Ads w zupełności wystarcza.

Jak działa Google Ads?

Google Ads jako narzędzie marketingu cyfrowego, w dużej mierze bazuje na odpowiednim doborze słów kluczowych. Specjaliści dobierają takie słowa, których mogą używać potencjalni Klienci, wyszukujący danego produktu bądź usługi. Jeśli chcesz dowiedzieć się szczegółowych informacji na temat usługi Google Ads, skontaktuj się z agencją marketingową – eksperci wyjaśnią, na czym polega procedura i dobiorą rozwiązanie, które w największym stopniu zrealizuje założone cele.

Sprawdź również

Pozycjonowanie stron www – dlaczego warto?

„Jeśli nie ma Cię w internecie, nie istniejesz.” W dzisiejszym świecie hasło t…