Home Google Ads - kampanie reklamowe w systemie Google Ads Google Ads nie tylko na potrzeby własnego biznesu

Google Ads nie tylko na potrzeby własnego biznesu

Poprzez Google Ads niekoniecznie musimy promować swój własny sklep czy usługę. Możemy posłużyć się nim i zarabiać reklamując czyjeś biznesy. Wystarczy, że założymy konto w programie partnerskim i skorzystamy w tym celu z dostępnych kampanii reklamowych. Jednym z takich programów jest LeadStar.pl, którego oferta jest naprawdę bogata. Znajdziemy tutaj popularne sklepy, produkty bankowe, usługi telekomunikacyjne i  wiele wiele więcej. Wszystkich programów jest ponad 400, więc jest w czym wybierać.

Ale jak to działa?

Wszelkiego rodzaju sklepy i instytucje, aby dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów, często zgłaszają się do domów mediowych lub bezpośrednio do sieci afiliacyjnych zlecając im realizowanie kampanii reklamowych swoich produktów i marek. Ci z kolei przekazują je Wydawcom, którzy w zależności od tego, na co zezwolił Reklamodawca, promują je na swoich blogach, bazach mailowych, profilach w mediach społecznościowych czy z użyciem narzędzi reklamowych. Na tej samej zasadzie LeadStar.pl udostępnia zarejestrowanym u siebie Wydawcom kampanie reklamowe. W części z nich możliwe jest promowanie za pomocą Google Ads i tu jest pole do działania dla osób, którym to narzędzie nie jest obce. Wynagrodzenie przyznawane jest tutaj w zależności od tego, w jakim modelu rozliczeniowym dostępna jest kampania. Przeważnie jest to CPS (stawka za sprzedaż), CPL (stawka za wniosek), CPA (stawka za wykonanie danej akcji np. zapis do newslettera), CPC (stawka za kliknięcia) lub hybrydy tych modeli.

W LeadStar dokonanie wypłaty jest możliwe w dowolnym momencie od 1 zł, a przelewy realizowane są w ciągu jednego dnia roboczego. Najbardziej niecierpliwi mogą skorzystać z opcji przelewu ekspresowego, dzięki któremu pieniądze trafią do nich nawet w 15 minut.

O czym trzeba pamiętać?

W LeadStar możliwe jest filtrowanie widocznych kampanii po dozwolonych działaniach. Jest wśród nich „Google Ads na markę” oraz „Google Ads poza marką”. Ważne jest zrozumienie różnicy między tymi dwiema opcjami. „Google Ads na markę” oznacza, że promować kampanie w narzędziu reklamowym Googla można właściwie bez ograniczeń, wprost używając nazwy firmy, której reklama dotyczy. „Google Ads poza marką” nakłada już na Wydawcę pewne restrykcje. Nie można posługiwać się nazwą marki ani żadnymi jej odmianami. W takim przypadku, ze względu na działanie mechanizmów Google Ads, markę powinno się dodać do wyjątków/wykluczeń. Są też kampanie, które mają bezwzględnie zabronione użycie Google Ads czy to z użyciem nazwy marki, czy bez. Czym skutkuje nieprzestrzeganie wytycznych dotyczących działań dozwolonych i zabronionych? W najlepszym wypadku Wydawcy są po prostu blokowani w danej kampanii, w najgorszym Reklamodawca może żądać zwrotu dotychczas wypłaconej prowizji, a nawet skierować sprawę do sądu.

Jak zacząć?

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia zarabiania na promowaniu kampanii poprzez Google Ads dostępnych w LeadStar jest założenie konta pod adresem: https://leadstar.pl/. Na tym etapie trzeba określić rodzaj swojego konta (osoba fizyczna czy firma), wypełnić niezbędne dane i potwierdzić adres e-mail. Po uaktywnieniu konta warto zrobić rozeznanie w dostępnych kampaniach, szczególnie zorientować się w tym, które z nich zezwalają na pożądaną przez nas formę promocji. Jeśli już wybierzemy coś odpowiedniego dla siebie, pozostaje wysłać zgłoszenie klikając „dołącz”. W większości kampanii weryfikacja przebiega bardzo szybko i w ciągu kilku minut dostępny jest dedykowany dla Wydawcy link do programu. Co fajne, w LeadStar można skorzystać z ciekawych narzędzi, dających wiele możliwości. Jedno z takich narzędzi umożliwia utworzenie własnej strony partnerskiej i łatwe podpięcie do niej wybranych kampanii. Nie musimy w związku z tym martwić się o budowanie od podstaw swojej strony www i związanymi z tym kosztami.

Czy warto?

Dzięki posiadaniu konta w LeadStar w jednym miejscu mamy dostępne kampanie z różnych branży do wyboru, co pozwala nam na przetestowanie, w których tematach jesteśmy mocni. Nie musimy się martwić o materiały, bo łatwo pobierzemy je z panelu. Fakt, że w LeadStar działa wielu Wydawców, którzy promują kampanie za pomocą Google Ads i zgarniają za to naprawdę atrakcyjne prowizje, przemawia za tym, że jest to naprawdę ciekawa opcja dla wszystkich znających narzędzie reklamowe Googla i chcących swoje umiejętności w tym zakresie przekuć na pieniądze. Oczywiście, nawet jeśli do tej pory nie mieliśmy styczności z Google Ads, albo nie czujemy się wystarczająco pewnie, aby rozpocząć promowanie kampanii w ten sposób, na rynku dostępne są ciekawe szkolenia (również darmowe), które pomogą nam zdobyć niezbędne umiejętności. Warto pamiętać też, że LeadStar to nie tylko „Adsy”. W programie świetnie odnajdą się influencerzy, bloggerzy, posiadający bazy mailingowe i wszyscy poruszający się w przestrzeni internetowej, którzy mogą zarabiać np. na robieniu zakupów z linków dostępnych w LeadStar.

Sprawdź również

Skuteczna reklama w Google Ads

Dlaczego warto reklamować się Google Ads (Adwords)? Co można dzięki temu zyskać i jak zrob…