Home Biznes Google i 4 formy reklamy, jakie oferuje swoim klientom — Poznaj promocję poprzez pozycjonowanie stron www, płatne wyniki wyszukiwania, reklamę na YT i reklamę na stronach www partnerów Google!
Biznes - 19 kwietnia 2020

Google i 4 formy reklamy, jakie oferuje swoim klientom — Poznaj promocję poprzez pozycjonowanie stron www, płatne wyniki wyszukiwania, reklamę na YT i reklamę na stronach www partnerów Google!

Reklamowanie się w Google to jeden z najlepszych sposobów na promocję w sieci. Wiele osób wybiera właśnie tego monopolistę ze względu na możliwość dodania płatnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce. Ogólnie istnieją jeszcze trzy możliwości promocji w Google z reklamami na YT czy pozycjonowaniem witryny na czele. Poniżej przedstawimy wszystkie cztery możliwości udostępnione przez Google i je wszystkie opisujemy. Podpowiadamy też czy warto wybrać dane rozwiązanie, aby reklama w danym stylu była najbardziej efektywna.

Stworzenie i pozycjonowanie strony www

Pierwszym sposobem promowania się w Google jest robienie to poprzez wyszukiwarkę Google. Sposób ten to założenie własnej strony internetowej oraz jej pozycjonowanie. Teoretycznie jest to w pełni darmowy sposób, choć jeśli chcemy liczyć na najlepsze rezultaty, będziemy musieli wydać pewną sumę pieniędzy. Samą witrynę możemy stworzyć na trzy sposoby. Możemy wykonać ją w kreatorze stron internetowych z gotowych szablonów, które jedynie edytujemy, stworzyć własny serwis niezależnie na podstawie udostępniony szablonów w internecie lub zamówić ją w agencji interaktywnej/seo pryzkładowo Premium Digital. Jeśli posiadamy już własną witrynę np. sklep internetowy, blog, landing page czy stronę projektu, musimy ją pozycjonować. Jest to proces, dzięki któremu świadomie zwiększamy pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Jeśli znajdzie się ona na wysokich pozycjach, będziemy mogli liczyć na regularny i spory ruch organiczny. Pozycjonowanie strony składa się z wielu elementów, a jest ich ok. kilkuset. Zaliczyć do nich możemy m.in. optymalizacje samej strony www, link building, zamieszczanie tekstów seo, optymalizację fraz, pod którymi chcemy być widoczni w sieci na samej witrynie czy ustawienie jej w taki sposób, aby strona działała sprawnie i szybko. Pozycjonowanie ogólne lub lokalne możemy zamówić w agencjach seo lub u prywatnych specjalistów.

Pozycjonowanie strony internetowej w google

Jeśli nasza strona internetowa będzie widoczna pod danym hasłem w internecie — na wysokich pozycjach, wiele osób będzie ją odwiedzało. Im wyższa pozycja, tym na większy ruch z internetu będziemy mogli liczyć. Wysoką pozycję przeważnie łatwo jest uzyskać przy lokalnym pozycjonowaniu strony np. witryny restauracji w danym mieście lub w niszowych biznesach z małą konkurencją. Ogólnie pozycjonować można każdy rodzaj witryny pod każdym hasłem w sieci. Takie rozwiązanie jest wskazane, jeśli planujemy długotrwały projekt i chcemy przez kolejne lata promować się w taki sposób. Zainwestowana suma w pozycjonowanie zwróci się regularnym napływem klientów.

Płatne wyniki wyszukiwania

Drugim sposobem na promowanie się w internecie jest skorzystanie z płatnych wyników wyszukiwania w programie Google Ads. Jest to flagowy i sztandarowy element Google, dzięki któremu marka zarabia gigantyczne pieniądze. Google w zamian za opłatę w swojej wyszukiwarce oferuje wyświetlanie naszego wyniku wyszukiwania — bez pozycjonowania nad całą 10 cio pozycyjną listą. Dzięki temu poleca nasz wyniki i naszą witrynę który pojawia się nad tradycyjną listą, a użytkownicy widzą taki wynik w pierwszej kolejności od góry. Sam wynik wyszukiwania jest taki sam jak ten organiczny — darmowy i zawiera jedynie małą adnotację w formie przypisu — reklama. Jest to bardzo wygodny komfortowy sposób promowania się w Google. Możemy pozyskiwać wielu odbiorców i klientów bez ponoszenia regularnych kosztów oraz dużego nakładu pracy. Z płatnych wyników wyszukiwania korzystać możemy, wtedy kiedy mamy na to środki oraz w elastyczny sposób Sama konfiguracja reklamy odbywa się w specjalnym managerze systemu Google Ads. Możemy skonfigurować ją samodzielnie lub zamówić usługę tego typu. Co najważniejsze samodzielnie podajemy frazy i słowa kluczowe, pod jakimi mamy być wyświetlani w Google oraz stawki maksymalne czy ogólny budżet reklamowy. Płacimy jedynie, wtedy gdy dana osoba kliknie w naszą reklamę i przejdzie na naszą stronę internetową. Taki sposób promocji pomaga kontrolować całą kampanię reklamową i promować się we wszystkich możliwych branżach.

Google

Reklama video na YouTube

Bardzo ciekawą opcją, którą udostępnia Google, jest reklamowanie się poprzez reklamy video na YouTube. Często nie dostrzegamy tej możliwości, choć jest ona niezwykle korzystna. W takiej formie możemy wyświetlać spoty reklamowe od 5 ciu do kilkudziesięciu sekund z możliwością ich wyłączania lub też bez takiej możliwości w różnych częściach filmów. Reklamy wyświetlane są osobom, które spełniają konkretne warunki np. lokalizacyjne, zainteresowań itp. Przedstawienie produktu czy usługi w taki sposób jest efektowne. Widzewie na YT przyzwyczaili się do takiej formy reklamy i nie odbierają jej negatywnie jak np. wyskakujących okienek w internecie. Ten sposób promowania się w sieci jest korzystny, jeśli chcemy przedstawiać produkt wizualny czy funkcjonalny, który trudno opisać np. dron. Jeśli więc promujemy się w Google, warto przetestować i ten sposób. Reklamę można uruchomić w systemie reklamowym Google Ads tak jak poprzednią promocję — płatne wyniki wyszukiwania.

reklama w youtube

Reklama na stronach www partnerów Google

Ostatnią opcją reklamy w Google — choć nie jest tak do końca, jest możliwość reklamowania się na stronach partnerów Google w banerach reklamowych. Google prowadzi system dla reklamodawców oraz system AdWords dla osób chcących zarabiać pieniądze i posiadających swoje witryny. Google łączy zatem te osoby pobierając prowizje od tego. W systemie reklamowym Google Ads możemy stworzyć reklamę oraz ją targetować i wyświetlać na typowych stronach www. Nie mamy wpływu, na jakiej stronie www pojawia się nasza reklama, ale mamy wpływ na to, kto ją zobaczy. Wszystkie witryny biorące udział w tym programie są partnerami Google i zostały dokładnie sprawdzone np. pod kątem treści, oglądalności itp. Dzięki temu możemy promować się poprzez tradycyjne banery graficzne czy banery tekstowe na innych stronach internetowych. Rozwiązanie to jest ciekawym sposobem promowania się. W taki sposób możemy zwiększyć ilość miejsc reklamy w Google i często reklamować się nieco taniej, jeśli w danym momencie na YT czy w wyszukiwarce panują dość wysokie stawki. W ten sposób zareklamujemy również różne produkty np. w formie graficznej.

artykuł powstał przy współpracy z agencją seo Premium Digital z Łodzi

Sprawdź również

Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?

Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…