Home Biznes Ile kosztuje audyt SEO?
Biznes - 14 czerwca 2021

Ile kosztuje audyt SEO?

Zastanawiasz się co zrobić, by Twoja strona internetowa była częściej odwiedzana przez klientów? Jeżeli chcesz podjąć działania zmierzające do podniesienia rangi prowadzonej przez Ciebie witryny, zdecydowanie musisz postawić na dobrze przeprowadzony audyt SEO. Aktualnie jest to najlepszy i najkorzystniejszy dla zleceniodawcy sposób na podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce Google.

Czym tak właściwie jest audyt SEO?

Na audyt SEO składają się wszystkie czynności analityczne, których zadaniem jest znalezienie sposobów na podniesienie pozycji stron w wyszukiwaniach Google. Audyt SEO jest działaniem, które wskazuje dokładne zalecenia techniczne. Prowadzą one w głównej mierze do zwiększenia ilości odwiedzin danej witryny internetowej. Pokazuje, jak umieszczenie poszczególnych fraz wpływa na widoczność stron w internecie. Dzięki takim działaniom firmy mogą ulepszać swoje zabiegi marketingowe.

W jaki sposób przeprowadza się audyt SEO?

Pierwszym krokiem podejmowanym przez firmy zajmujące się audytem SEO jest dokładna analiza strony WWW, biorąca pod uwagę kwestie techniczne. Wyszukiwarka Google działa na podstawie algorytmów. Zadaniem właścicieli stron internetowych jest więc dopasowanie się do sztywnych reguł, które narzucają wyspecjalizowane roboty. Raport, który generuje się po przeprowadzeniu analizy technicznej, zawiera listę wytycznych, które wskazują na sposób zoptymalizowania struktury kodów i treści. Drugim etapem audytu SEO jest wykonanie szczegółowej analizy słów kluczowych, a także treści całej strony internetowej. Takie działania prowadzą do uszczegółowienia strategii pozycjonowania serwisu. Co ważne raport powinien być przygotowany, w taki sposób, by zleceniodawca oraz jego pracownicy techniczni mieli pełny i przejrzysty obraz tego, co należy zmienić na stronie. Oprócz korzyści związanych z pozycjonowaniem stron audyt SEO zapewnia również dostosowanie witryn do preferencji klientów. Dzięki takim działaniom serwis jest o wiele bardziej przyjazny dla użytkowników.

Jak wygląda dobrze wygenerowany audyt SEO?

Audyt SEO strony www dostarczany przez profesjonalne firmy, ma postać dokumentu elektronicznego. Najczęściej stosowanych formatem jest uniwersalny plik PDF. Zawiera on szczegółowe wytyczne opisujące każdy problem, który został zauważony przed osobę analizującą witrynę. Dodatkowo dobrze przeprowadzona analiza pokazuje, w jaki sposób można wyeliminować każdy niepasujący element. Raport powinien być napisany prostym językiem. Programiści i copywriterzy nie powinni mieć problemu z odczytaniem go, a co za tym idzie szybkim podjęciem działań zmierzających do zniwelowania błędów. Ze względu na przejrzystość danych oraz łatwość ich interpretacji najczęściej stosuje się różnego rodzaju tabele oraz wykresy.

Audyt SEO- zalety

Każdej firmie, czy osobie prowadzącej stronę internetową zależy, by była ona odwiedzana przez jak największą liczbę użytkowników. Oprócz reklam zewnętrznych najprostszym sposobem na osiągniecie takich korzyści, jest umieszczenie witryny w jak najwyższych wynikach wyszukiwania Google. Audyt SEO pozwala na znalezienie błędów technicznych, które mogą mieć kluczowy wpływ na pozycję witryny internetowej. To najskuteczniejszy sposób na poprawę jakości treści oraz zniwelowanie nieprawidłowości technologicznych. Jest to również rozwiązanie najkorzystniejsze pod względem finansowym. Długoterminowe, płatne reklamy mogą okazać się dla firm bardzo kosztowne. Analiza SEO pozwala na poprawienie pozycji w wyszukiwarkach przy pomocy jak najniższych kosztów. Są to więc działania, które przede wszystkim korzystnie wpływają na finanse firm. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych pozwala bowiem na dotarcie do nowych klientów.

Optymalizacji SEO dokonać można na każdym etapie rozwoju strony internetowej. Jeżeli, jednak startujemy z nowym projektem, warto zrobić to jak najwcześniej. Inwestycja w dobrze skonfigurowany serwis już na starcie postawi firmę w dobrej pozycji sprzedażowej. Takie działania są podstawą do dalszego rozbudowywania serwisu i zwiększania jakości usług. To inwestycja w przyszłość, w rozwój przedsiębiorstwa i jego rangę.

Audyt SEO- koszty

Nie można jednoznacznie stwierdzić, ile kosztowało będzie firmę przeprowadzenie audytu SEO. Po pierwsze na całkowity koszt tej usługi składa się godzinowy czas pracy przeznaczony przez specjalistę. On wynika z poziomu skomplikowania zbudowanej strony internetowej, elementów, które należy zanalizować, czy ilości poprawek, które trzeba nanieść. Firmy dokonujące audytu SEO wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie, którego cena może być wysoka. Wycena każdej strony jest więc kwestią indywidualną. Można jednak przyjąć, że ceny takiej usługi wahają się w granicach 1900zł (w przypadku małego serwisu) do nawet 3900zł (w przypadku stron dużych korporacji). Decydując się na przeprowadzenie audytu SEO, najlepiej jest skorzystać z usług profesjonalnej agencji. Więcej o tej usłudze przeczytać można na stronie InClick.pl

Przeprowadzenie audytu SEO to dla wielu firm to jedyna i najlepsza opcja, która może pomóc w poprawienie widoczności w wyszukiwarkach. Są to działania, na których tak naprawdę opiera się znaczna część późniejszych działań marketingowych. Pozycjonowanie SEO jest nieodłącznym elementem współczesnej formy reklamy. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa pozwala na dotarcie do znacznie większej liczby odbiorców.

Sprawdź również

Ecodriving dla firmy – sprawdź, jak jeżdżą Twoi kierowcy

Czy wiesz, jak wiele korzyści może przynieść Twojej firmie pakiet usług Ecodriving? To nie…