Home Biznes Ile kosztuje obsługa firmy przez Agencję Social Media?
Biznes - 17 sierpnia 2020

Ile kosztuje obsługa firmy przez Agencję Social Media?

Prowadzenie profili w social media możemy oddelegować pracownikowi w swojej firmie lub zająć się tym samodzielnie. Jest to często funkcjonujący model, szczególnie w małych firmach. Jednak wraz z rozwojem i zwiększeniem obowiązków „organizacyjnych”, które spoczywają na właścicielu firmy, a także braku specjalizacji w obszarze mediów społecznościowych naszych pracowników przychodzi moment gdy chcemy oddać komuś na zewnątrz pieczę nad naszymi kanałami. Wtedy do gry wchodzi Agencja Social Media. Ile to może kosztować?

Zakres usług Agencji Social Media

Od tego trzeba zacząć. Czy przekazujemy jeden fanpage czy kilka? Czy korzystamy również z Instagrama, LinkedIna, innych kanałów? Jak duże są to profile? Zupełnie inaczej wygląda obsługa małego fanpage z np. 1000 organicznych fanów (zdobytych a nie kupionych!), a inaczej prowadzenie 3 profili i łącznie 100 000 odbiorców. Do tego jakie zakładamy cele na nasze profile społecznościowe? Agresywne „zaatakowanie” rynku kampaniami reklamowymi, intensywne pozyskiwanie nowych fanów, lead generation, szerokie wprowadzenie nowej marki na rynek, brand awareness, a może „delikatne” ruchy i po prostu prowadzenie fanpage aby się coś działo i niewielkie budżety na zwiększanie zasięgów.

Często na początku współpracy z Agencją Social Media nie wiemy tak właściwie czego się spodziewać. Do tej pory mogliśmy robić działania po omacku, nawet niespecjalnie mierząc efekty, a tu nagle dostajemy propozycje opiewającą na kilka tysięcy miesięcznie z dwoma stronami A4 propozycji tego, co można na naszym profilu zrobić. Warto wcześniej zastanowić się czego oczekujemy od działań.

koszt agencji social media

Budżet

Jeden z głównym czynników, na podstawie którego Agencje Social Media wyceniają swoje usługi. Możemy mieć stałą „bazową” np. 1-3 tysiące zł za prowadzenie fanpage i do tego zmienne w postaci % od budżetu na kampanie reklamowe na Facebooku.  Przy budżecie rzędu 1000 zł miesięcznie będzie to po prostu kilkaset złotych, przy dużych budżetach nawet kilka tysięcy więcej. W związku z tym obsługa niewielkiego fanpage z małym budżetem może zamknąć się w kwocie nawet 1,5-2 tys. zł, a prowadzenie profilu dużej marki może być w granicach np. 8-10 tys. zł miesięcznie, chociaż przy dodaniu innych czynników taka obsługa może pójśc o kolejne tysiące w górę (np. kilka rynków, 24/7 moderowanie, itp).

Czy to się opłaca?

Zatem jeśli mamy mały fanpage i niewielkie oczekiwania to możemy znaleźć Agencję Social Media już za 1-3 tys. złotych miesięcznie (+ budżet). Jeśli chcemy mocno rozkręcić sprzedaż, zdobywać nowych fanów i klientów, opieramy się na rozbudowanych lejkach sprzedażowych, mamy pewne procesy ustalone w firmie i liczymy konkretny zysk z reklam to trzeba szykować się na ładnych parę tysięcy miesięcznie razem z budżetem. Nie warto jednak robić social media po prostu żeby coś się działo. Warto wziąć pod uwagę oczekiwany zwrot z inwestycji, ewentualne zyski rozłożone w czasie i zwyczajne „popychanie” biznesu do przodu z wykorzystaniem mediów społecznościowych. A dobra Agencja Social Media jest w stanie w tym pomóc.

Sprawdź również

Czy hosting i domena mają wpływ na pozycjonowanie strony WWW?

Wybór odpowiedniego hostingu i domeny jest decydujący nie tylko dla stabilności i bezpiecz…