Czym jest Inbound marketing?

Inbound marketing jest bardziej precyzyjną formą dotarcia do potencjalnego konsumenta. Z założenia kierowany do osób spodziewających się otrzymania oferty na konkretny produkt czy usługę.

Najczęściej stasowany w kanale social media, na podstawie aktywności, zapytań i wyszukiwań danego tematu przez odbiorcę. Cechuje się większą skutecznością niż przypadkowe działania promocyjne w internecie, w tym outbound marketing.

Inbound marketing stosowany jest najczęściej przez firmy działające na rynku b2b w celu zwiększenia rozpoznawalności marki. Tego rodzaju działania promocyjne mają na celu bezpośrednie dotarcie do zainteresowanego odbiorcy, poprzedzone inicjatywą z jego strony.

Odbiorca marketingu przychodzącego, podobnie jak w przypadku permission marketingu, z założenia powinien wyrazić zgodę na jego otrzymanie poprzez np. zamówienie subskrypcji od konkretnego reklamodawcy. Ta forma promocji nierozerwalnie łączy się z marketingiem organicznym czy content marketingiem. Naturalnym środowiskiem dla działań promocyjnych w formie inbound marketingu jest internet. To tu potencjalni konsumenci dają przyzwolenie na otrzymanie reklam interesujących ich produktów i usług, wcześniej wyszukując ich w przeglądarkach internetowych. Ostatecznie interesujący odbiorcę temat jest mu proponowany w formie wyskakujących okienek czy landing page’y.

Sprawdź też:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Aplikacje na androida – jakimi warto się zainteresować?

Aplikacje na androida z roku na rok prezentują się coraz ciekawiej i naprawdę warto zainte…