Home Social Media Jak angażować fanów na Facebooku?
Social Media - 8 kwietnia 2020

Jak angażować fanów na Facebooku?

Budowanie zaangażowania użytkowników na FB

Nie ma co ukrywać, że w obecnych czasach Facebook należy do najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie. Osoby prowadzące własne strony często zastanawiają się nad tym jak pozyskać nowych odbiorców i zwiększyć zasięg działania.

Grafiki na Facebook a kwestia angażowania fanów

Jednym z kluczowych sposobów na zachęcenie fanów do wzmożonej aktywności będzie z pewnością użycie odpowiednich grafik. Przy czym od razu trzeba zaznaczyć, iż należy się za to właściwie zabrać, gdyż w przeciwnym razie efekt mógłby być odwrotny od zamierzonego. Użyte grafiki powinny przykuwać uwagę fanów, lecz musi dziać się to w taki sposób, by nie były one celem samym w sobie. Sam obraz nie wystarczy, należy dobrać do tego konkretną treść. Dopiero wtedy można spokojnie oczekiwać na pozytywne reakcje odbiorców.

Jak pisać, by angażować użytkowników?

Skoro poruszony został już temat treści, to wypada zaznaczyć, że posty na Facebooku warto pisać w prostym i zrozumiałym języku dla większości fanów. Rzecz jasna nie oznacza to od razu obniżenia standardów i używania języka potocznego. Po prostu trzeba skupić się na tym, żeby posty nie były zbyt skomplikowane i trudne do przeczytania. Niezwykle istotną rolę odgrywa długość postów. Znalezienie złotego środka jest tu absolutnie kluczową sprawą. Nie zaleca się pisania postów o długości dwóch czy trzech linijek, a z drugiej strony zbyt mocno rozbudowane treści też mogą zniechęcić potencjalnych fanów. Najlepiej wstawiać takie posty, których przeczytanie zajmuje maksymalnie dwie lub trzy minuty. Dzięki temu można zakładać, iż uda się osiągnąć zamierzony cel i fani będą jeszcze bardziej aktywnie funkcjonować na stronie.

Kontakt z użytkownikami – komentarze

Bardzo ważną rolę na Facebooku odgrywa szybkość w odpisywaniu na komentarze fanów. Ludzie cenią sobie fakt, iż administratorzy wchodzą z nimi w interakcję i prowadzą dialog pod postami czy zdjęciami. Wydaje się, że to absolutnie kluczowy element, jeśli ktoś ma zamiar angażować kolejnych fanów na portalu. Takie osoby czują się niejako docenione, gdy ktoś rzetelnie odpisze im na wszelkie wątpliwości czy pytania. Warto mieć to na uwadze i przynajmniej kilka razy dziennie poświęcić czas na odpisywanie na komentarze fanów. A w jaki sposób można zachęcić do wyrażania swoich opinii i komentowania? Dużo zależeć tu będzie od konstrukcji samego posta. Jeśli ma on atrakcyjną formę i treść, to fani sami zechcą podzielić się swoimi wrażeniami i odczuciami. Zawsze można też w ostatnim zdaniu zadać konkretne pytanie. Ukryte gdzieś w środku tekstu mogłoby się nie przebić do świadomości, a zakończenie posta pytaniem powinno być strzałem w dziesiątkę.

Jak widać każdy może użyć prostych i sprawdzonych sposobów, żeby mocniej niż do tej pory angażować fanów na Facebooku. Prowadzenie profesjonalnej strony na tym portalu społecznościowym może przynieść pożądany efekt, gdy zastosowane zostaną przydatne środki. Naturalnie wiele zależy też od rodzaju prowadzonej działalności i nastawieniu się na konkretną grupę odbiorców. Za każdym razem liczyć się jednak powinno użycie przyciągającej uwagi grafiki i dodanej do tego ciekawej treści.

Zobacz też:

Sprawdź również

Czy na Messengerze widać kto zrobił screena?

Zrzuty ekranu stały się nieodłączną częścią współczesnej komunikacji online. Wraz z rozwoj…