Home Biznes Jak content wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego?
Biznes - 27 maja 2022

Jak content wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego?

Wydaje ci się, że SEO content i e-commerce na pierwszy rzut oka nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego? Błąd! W praktyce nie można mówić o wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarce bez dobrze prowadzonego contentu. SEO bowiem to nie tylko aspekty techniczne twojej witryny. Dziś podpowiemy, co to jest content i jak wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego.

Co to content?

Słowo „content” oznacza po prostu tyle, co „treść” i tym mianem obecnie określane są niemal wszystkie treści, dostępne na danej stronie internetowej czy profilu w mediach społecznościowych. W definicji tej mieszczą się więc nie tylko blogowe artykuły czy krótkie posty, ale także opisy produktów i kategorii produktów, instrukcje, poradniki Q&A, oferty czy podstrona „o nas”.

SEO content

Wiesz już, co to jest treść. Jednak, aby teksty na stronie spełniały odpowiednią rolę, muszą być zoptymalizowane pod SEO. Oznacza to, że wybrany wpis powinien zawierać słowa kluczowe, pasujące do tematu, a odnośniki w artykule lub poście powinny intuicyjnie prowadzić odbiorcę przez kolejne podstrony.

W ten sposób treści staną się lepiej widoczne dla robotów Google. Co za tym idzie, twoja witryna zyska szanse na wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Pamiętaj jednak o tym, że content to nie tylko optymalizacja pod roboty Google, ale również pod czytelnika. Zadbaj więc o ciekawe i wartościowe treści na stronie. Użytkownicy chętniej będą się nimi dzielić, co również wpłynie na lepszą widoczność witryny w sieci.

Teraz już wiesz, co to content. Przyjrzyjmy się więc bliżej, jak pozycjonować sklep internetowy.

SEO sklepu internetowego a content

Zastanawiasz się, jaka treść w sklepie internetowym wpływa na pozycjonowanie i co warto zoptymalizować pod kątem SEO? W takich przypadkach są to najczęściej opisy kategorii produktów oraz opisy poszczególnych produktów.

Cennym dodatkiem okazuje się również blog firmowy, powiązany z branżą, w której się specjalizujesz. W ten sposób budujesz swoją pozycję specjalisty w temacie i promujesz swoje produkty. Dodatkowo masz okazję umieścić tam kolejne frazy kluczowe oraz linkowanie, które przekieruje odbiorcę do konkretnej kategorii twojego sklepu. A to już krok ku kolejnej akcji, czyli zakupów — to, na czym najbardziej zależy prawdopodobnie każdemu właścicielowi sklepu internetowego. Wpisy blogowe pomagają zainteresować czytelnika danym produktem lub usługą, dzięki czemu zyskujesz potencjalnego konsumenta.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

To naturalne, że jako przedsiębiorca interesujesz się, jaki jest koszt pozycjonowania sklepu internetowego. Niestety na to pytanie trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. W tej kwestii najlepiej też postawić na doświadczoną agencję.

Na przykład pozycjonowanie sklepu internetowego agencja Sempai ma opanowane do perfekcji — ponad 16 lat doświadczenia w branży robi swoje! Specjaliści pomogą ci stworzyć content oparty na SEO, który przyniesie zamierzone efekty, a przy tym opracują treść tak, by była przyjazna również dla użytkowników.

Najlepszym rozwiązaniem w takich przypadkach jest indywidualna wycena. W ten sposób agencja opracuje plan działania skrojony pod potrzeby twojego sklepu internetowego.

Obecnie szacuje się, że koszt pozycjonowania sklepu internetowego może wahać się w przedziale 2-4 tysięcy. Wszystko jednak zależy od usług, na jakie w tym zakresie się zdecydujesz oraz czasu, na jaki zostanie zawarta umowa.

Content i pozycjonowanie sklepu internetowego — nierozłączny duet

SEO sklepu internetowego nie może obyć się bez contentu. Treść dostępna w twoim sklepie internetowym nie tylko pomaga poruszać się po niej robotom Google, poprawiając jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Przede wszystkim nawiguje użytkowników, przeprowadzając ich krok po kroku przez całą ścieżkę zakupową.

Dlatego o pozycjonowaniu sklepu internetowego nie można mówić bez poprawnie zoptymalizowanego SEO contentu. Łącząc te dwa elementy, masz szansę uzyskać znacznie lepsze wyniki, co w rezultacie przełoży się na większe zyski twojej firmy.

Sprawdź również

Praca w social media – plusy i minusy, które musi poznać każdy

Jedną z bardziej przyszłościowych profesji jest praca w social media. Dla wielu jest to za…