Jak dodać stronę do wyszukiwarki Bing?
Kiedy słyszymy słowo wyszukiwarka większości z nas do głowy przychodzi jedynie Google. Nic w tym dziwnego, wszak ten gigant ma w Polsce kontrolę nad niemal całym rynkiem wyszukiwania w sieci, a wyniki pozostałych wyszukiwarek balansują gdzieś na granicy błędu statystycznego. Nie mniej, kilka miesięcy temu opisałem dla Was TUTAJ – nabierającą coraz większej popularności wyszukiwarkę Bing. Dziś podpowiemy, jak skutecznie zaindeksować w niej swoją stronę.
Spis treści:
Indeksowanie strony w Bing – Submit Site URL
Opiszę tutaj dwie, proste drogi na dołączenie do spisu stron Binga. Pierwszą z nich jest narzędzie Submit Site URL, które jest odpowiednikiem znanego znam z Google Search Console narzędzia Submit URL. Indeksowanie strony za jego pomocą jest bajecznie proste – wystarczy dodać wybrany adres www we wskazane pole i wypełnić captche. Strona może pojawić się w indeksie już po paru minutach.
Bing Webmaster Center
Wspomnieliśmy sobie o Google Search Console. Jest to świetne narzędzie Googlowskie, które pozwala nam nadzorować to, co się dzieje ze naszą stroną pod kątem SEO – ilość linków do niej prowadzących, frazy na jakie się wyświetla, ewentualne filtry, a także dodać mapę strony i plik robots.txt.
Jak się pewnie domyślacie, w Bing istnieje odpowiednik GSC. Nazywa się Bing Webmaster Center i zawiera cały szereg przydatnych funkcji dla osób, które ewentualnie myślałyby o pozycjonowaniu się w Bing 😉
Co więc możemy zrobić w BWC? Przede wszystkim należy się zalogować. Aby to zrobić musimy być posiadaczami konta Microsoft, właściciela wyszukiwarki. Po założeniu konta, dodajemy stronę do Bing Webmaster Center. Podobnie jak w Search Console możemy to zrobić poprzez plik weryfikacyjny lub przez dodanie fragmentu kodu do sekcji HEAD w naszej stronie www. Kiedy dodamy plik zawierający mapę strony – sitemap.xml wyszukiwarka zaindeksuje wszystkie wskazane w pliku strony oraz zastosuje się do zawartych w nim poleceń.
Którą metodę indeksowania wybrać?
Jeśli dysponujemy tylko jednym adresem URL, który chcielibyśmy dodać do indeksu Bing szybciej będzie skorzystać z pierwszej z wymienionych opcji – Submit Site URL. Jeśli jednak mamy do zaindeksowania cały wielki serwis, zawierający wiele podstron lepiej zróbmy to z pomocą narzędzia Bing Webmaster Center. Da nam to możliwość dołączenia do indeksu wszystkich stron za jednym zamachem, a do tego, poprzez plik sitemap.xml podpowiedzieć wyszukiwarce jak jej roboty mają zachowywać się na naszej stronie – które strony pominąć, którym nadać większy priorytet itp.
Według portalu ranking.pl w Polsce z wyszukiwarki Bing korzysta jedynie 2% osób. Sami zdecydujcie czy to wystarczy aby zainteresować Was działaniami SEO w jej obrębie. Pamiętajmy jednak, że przezorny zawsze ubezpieczony! 😉
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wyróżnij swój biznes poprzez programy lojalnościowe
Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że trzymanie lojalności klientów to kluczowy element s…
Niestety BING nie jest zbyt popularny w PL