Home Social Media Jak dodać własny dźwięk na TikToku?
Social Media - 19 maja 2021

Jak dodać własny dźwięk na TikToku?

TikTok to serwis społecznościowy, który w ostatnim czasie zyskał sobie ogromną sławę. Nic w tym dziwnego, że jego użytkowników stale przybywa. Serwis ten umożliwia dodanie własnych, krótkich filmików w rytm ulubionej muzyki. Okazuje się, że TikTok umożliwia nie tylko korzystanie z biblioteki dostępnych dźwięków, ale użytkownicy mogą także dodawać swoje utwory. Jednak jak dodać własny dźwięk na TikToku?

Jak dodać dźwięk do filmu na TikToku?

Zacznijmy od podstaw, czyli tego jak dodać dźwięk do filmu na TikToku. Okazuje się, że jest to niezwykle proste i nie wymaga zaawansowanej wiedzy ani umiejętności. Oto krótka instrukcja, jak dodać dźwięk do filmu:

  • w pierwszej kolejności otwórz zakładkę „Dźwięk”.
  • znajdziesz tam muzykę z TikToka czyli wszystkie dostępne utwory i muzykę, którą oferuje serwis
  • następnie wybierz dźwięk do którego chcesz nagrać film i wybierz przycisk „Record” czyli nagrywaj
  • rozpocznij nagrywanie swojego filmu do wybranego utworu
  • następnie zakończ nagrywanie i przytnij odpowiednio dźwięk lub wybierz odpowiedni fragment, który pasuje do twojego filmu
  • kolejno możesz dodać wybrane efekty i filtry, by twój film prezentował się jeszcze lepiej
  • możesz także zwolnić i przyspieszyć filmowanie

Poświęć chwilę na dopracowanie swojego filmiku, a zwiększysz swoje szanse na to, że stanie się on popularny w serwisie.



Jak dodać własną muzykę na TikToka?

Wspomnieliśmy już, że nie tylko muzyka z TikToka może być tłem do twojego filmu. Możesz dodać własną muzykę z własnej biblioteki utworów. Jak dodać więc własną muzykę do TikToka? Oto instrukcja krok po kroku:

  • upewnij się, że twój film jest już nagrany, a wszystkie pozostałe ustawienia konta w aplikacji są prawidłowe.
  • jeśli tak nie jest, zmień je, gdyż w przeciwnym razie twój film może nie spełnić twoich oczekiwań.
  • po zmianie ustawień, nagraj film od nowa i zapisz go w TikTok.
  • kolejno prześlij swój plik w formacie MP3 i przygotuj go na urządzeniu.
  • następnie wybierz ikonkę z symbolem plusa w oknie głównym TikToka.
  • wybierz opcję „wideo” z poziomu swojego konta i kliknij na film który ostatnio przesłałeś do aplikacji i który chcesz wykorzystać.
  • pojawi się czarne okno, które podzielone jest na dwie części.
  • górny ekran będzie wyświetlał twój film, dolny natomiast będzie przedstawiał twoją oś czasu- jest to interfejs edycji.
  • kliknij przycisk „wycisz”- ułatwi to edycję filmu.
  • wybierz opcję oznaczoną jako „wstecz”.
  • kolejno wybierz opcję audio, czyli przesłany plik MP3, który zamierzasz wykorzystać.
  • kliknij i wybierz ścieżkę dźwiękową, która pasuje do twojego filmu.
  • kolejno odszukaj przycisk z symbolem „…”- trzech kropek.
  • kliknij na niego i wybierz opcję oznaczoną plusem.
  • pojawi się okno z falą dźwiękową i ścieżką, którą wgrałeś do swojego TikToka.
  • następnie dostosuj dźwięk według własnych upodobań.

Więcej ciekawostek na temat TikToka znajdziecie w kursie TikTok od A do Z Podręcznik. Z wiedzą nabytą w tym szkoleniu będziesz w stanie zbudować angażujące konto w tej popularnej aplikacji.

Postępuj zgodnie z instrukcją, a każdy twój film na TikToku, będzie cieszył się pokaźnym gronem odbiorców. Nie zniechęcaj się na początku, gdyż poznanie i zaznajomienie się ze wszystkimi funkcjami i efektami jakie oferuje aplikacja, zajmie ci trochę czasu.

Użytek komercyjny dźwięków na TikToku

Jak natomiast wygląda sytuacja z wykorzystaniem dźwięków w aplikacji TikTok na potrzeby kont firmowych? Marki, które posiadają zweryfikowane konta na TikToku obowiązują nieco inne zasady niż użytkowników prywatnych. Nie mogą one korzystać ze wszystkich dźwięków, a jeśli chcą to zrobić pojawia się komunikat o treści „Ten dźwięk nie ma licencji na użytek komercyjny TikTok„. Konta firmowe kierowane są do biblioteki dźwięków, która zawiera utwory możliwe do wykorzystywania przez marki na TikToku. Wielu dźwięków, szczególnie tych najbardziej popularnych tam brakuje więc dla użytkowników prowadzących konta firmowe TikTok jest to spore utrudnienie. Dlatego też zastanawiają się, jak wyłączyć ten komunikat, ale dotyczy to niestety wszystkich kont firmowych, które są zweryfikowane. Jest to powiązane z licencjami na muzykę w aplikacji, które są udzielane przez wytwórnie muzyczne. Właściciele praw autorskich nie zawsze życzą sobie pojawiać się w treściach powiązanych z markami.

Sprawdź również

Co znaczy hashtag?

Hashtagi to małe fragmenty tekstu, które widzisz na postach w mediach społecznościowych i …