Home Biznes Jak poprawić pozycję strony w Google?
Biznes - 22 kwietnia 2022

Jak poprawić pozycję strony w Google?

Prowadzenie serwisu online w sieci to dobry sposób na zwiększenie zysków firmy. Niestety, wielu przedsiębiorców skarży się na słabą pozycję w wynikach Google, przez co klienci nie trafiają na ich ofertę. W takiej sytuacji warto zainwestować w działania SEO na witrynie, które pozwolą rozwiązać ten problem. Sprawdź nasz artykuł i przekonaj się, jak wypozycjonować stronę!

Dlaczego SEO jest ważne

Optymalizacja i pozycjonowanie strony www to podstawa dla przedstawicieli branży e-commerce. Dzięki dostosowaniu witryny do aktualnych zasad SEO można zwiększyć jej widoczność w wyszukiwarce Google, przez co potencjalni klienci szybciej na nią trafią i dokonają zakupu. Niestety wiele sklepów online funkcjonujących w przestrzeni internetowej zawiera dużo błędów w obrębie opublikowanych treści oraz samego kodu źródłowego. Z tego powodu algorytm wyszukiwarki pomija je w trakcie podawania wyników użytkownikom szukającym danych towarów i usług w Google.

Jak wypozycjonować stronę

Optymalizacja witryny sprzedażowej przeważnie wymaga wprowadzenia znacznych zmian on-page oraz off-page. Działania SEO można podzielić na kilka kategorii, z czego nie wszystkie z nich trzeba będzie zastosować. Jak wypozycjonować stronę firmową? Na początek warto przeanalizować ją pod kątem błędów, korzystając przy tym z darmowych lub płatnych narzędzi dla pozycjonerów. Na uwagę zasługują zwłaszcza Sitebulb oraz Screaming Frog Spider, które służą do przeprowadzania audytu na serwisie. W trakcie analizy program przekazuje wykaz błędów do usunięcia, które należą do kategorii opisanych poniżej.

Słowa kluczowe

To właśnie na słowach kluczowych jest oparte pozycjonowanie stron www. Muszą one być dostosowane do branży firmy, a także jej grupy docelowej. Częstym błędem niedoświadczonych pozycjonerów jest wykorzystanie zbyt dużej liczby fraz. W takiej sytuacji algorytm może uznać, że treści zamieszczone w serwisie to spam.

Brak optymalizacji kodu HTML

Niechlujny kod źródłowy serwisu sprawia, że działania SEO przestają być skuteczne. Należy sprawdzić przede wszystkim jego długość, liczbę spacji oraz znaków, a także zastosować metatagi i nagłówki H1, H2 i H3. Dzięki temu kod HTML stanie się bardziej czytelny dla robotów Google.

Nieprawidłowy link building

Tworzenie odnośników zewnętrznych i wewnętrznych prowadzących na stronę to skuteczny sposób na zwiększenie jej pozycji w Google. Jednak przy link buildingu nie można bazować na wymianie linków pomiędzy dwoma serwisami. Takie działanie jest odbierane negatywnie przez algorytm wyszukiwarki.

Niska jakość treści

Na pozycjonowanie stron www składa się też copywriting SEO. Treści publikowane na podstronach muszą być unikalne, poprawne gramatycznie i zgodne z tematyką serwisu oraz zawierać słowa kluczowe. W przeciwnym wypadku robot uzna, że nie warto przedstawiać ich użytkownikom wyszukiwarki.

Wybierz pozycjonowanie w agencji SEO!

Optymalizacja serwisu sprawia, że jest on bardziej atrakcyjny dla algorytmu wyszukiwarki. Tu potrzebne jest doświadczenie, ale na szczęście nie trzeba zdobywać wiedzy, jak wypozycjonować stronę samodzielnie. Zamiast tego lepiej powierzyć pozycjonowanie w Google doświadczonym ekspertom. Agencja SEO zadba o wymierne efekty takiej formy marketingu.

Sprawdź również

Trendy w brandingu i marketingu na 2024

Rok 2024 niesie istotne zmiany w obszarze brandingu, kierując szczególną uwagę na osobiste…