Home Social Media Jak reklamować się mediach społecznościowych?
Social Media - 19 kwietnia 2022

Jak reklamować się mediach społecznościowych?

Świat wirtualny odgrywa obecnie coraz większą rolę w życiu każdego z nas. Nowoczesne technologie cyfrowe, w tym między innymi internet, są ważne nie tylko w życiu prywatnym, ale także – co jest równie istotne – w działalności prowadzonej przez przedsiębiorstwa. Firmy wykorzystują internet do promocji swojej marki. Jednym z kanałów marketingowych stanowią w tym przypadku media społecznościowe (z ang. social media). Choć może wydawać się inaczej, to w rzeczywistości marketing z użyciem social mediów nie jest niczym prostym. W jaki sposób należy promować się na Facebooku, by przekaz był skuteczny?

Reklama na Facebooku to nie tylko tekst

Pamiętaj, że Facebook daje szerokie możliwości w zakresie wyboru materiałów promocyjnych. Oczywiście, podstawowym rodzajem przekazu pozostają wpisy w formie tekstowej. Mimo to warto sięgać również po takie rozwiązania jak na przykład grafiki na Facebooku czy przekaz wideo w formie live’ów. Kilkunastominutowe, treściwe nagranie opisujące najnowszy produkt lub usługę firmy spotka się zapewne z większym zainteresowaniem niż obszerny, suchy tekst.

Dostosuj treść do grupy docelowej

Facebook jest miejscem, z którego obecnie korzysta właściwie każdy. Zarówno młodzi przedstawiciele pokolenia Z (ang. Generation Z), jak i osoby nieco starsze, a nawet ludzie dojrzali (baby boomers). Taki stan rzeczy oznacza, że należy dostosować przekaz wideo czy tekstowy, biorąc pod uwagę słownictwo, jakiego używa grupa docelowa (klienci, do których kierujesz swoją ofertę).

Przykładowo, osoby dojrzalsze docenią reklamą pokazującą Twoją markę jako solidny, rzetelny podmiot. Z kolei młodsi odbiorcy zapewne zwrócą uwagę na niestandardowy przekaz. Oczywiście, Twój przekaz marketingowy powinien zostać przygotowany także z uwzględnieniem produktów, jakie sprzedajesz.

Influencerzy pomogą Ci w reklamie

Choć działalność influencerów jest kojarzona z konkurencyjną platformą, tj. Instagramem, nic nie stoi na przeszkodzie, by zaangażować ich również do działań marketingowych realizowanych z wykorzystaniem Facebooka. Wręcz przeciwnie: takie rozwiązanie sprawdzi się na przykład w przypadku reklamy internetowej dla sklepu kosmetycznego czy sprzedawcy ubrań. W 2022 roku influencer marketing stanowi jeden z najszybciej rozwijających się konceptów promocji online.

Interakcja jest kluczem do sukcesu

Jedna z podstawowych czynności, jaką powinien wykonać każdy przedsiębiorca chcący reklamować się z użyciem platformy Facebook, jest interakcja z użytkownikami. Facebook zdecydowanie nie jest miejscem, w którym do osiągnięcia sukcesu wystarczy umieścić post np. raz na tydzień. Zalecanym działaniem jest między innymi:

  • częste publikowanie wpisów,
  • włączanie się w dyskusje na fanpage’ach poświęconych branży, w której działa przedsiębiorstwo,
  • publikowanie ankiet skierowanych do obecnych i potencjalnych klientów.

Działania te nie pociągają za sobą właściwie żadnych kosztów (oczywiście, oprócz czasu), ale – umiejętnie wykorzystane – pomagają utrwalić w świadomości rynku wizerunek danej marki.

Media społecznościowe to jeszcze nie wszystko!

Pamiętaj, że aktywność w social mediach to jeszcze nie wszystko. W przypadku prowadzenia internetowej witryny firmowej konieczne jest zadbanie także o aspekty techniczne. W tym zakresie ważny jest wybór hostingu. Co ciekawe, nawet bezpłatne usługi tego typu mogą cechować się odpowiednimi parametrami; sprawdź, na który darmowy hosting strony warto zwrócić uwagę, by móc uniknąć błędu. Dobrze dobrany darmowy hosting pozwala na udostępnianie materiałów użytkownikom odwiedzającym daną stronę internetową. Jeśli dokonasz właściwego wyboru, nie musisz obawiać się, że strona przestanie działać przy większym obciążeniu serwera.

Skuteczna promocja w mediach społecznościowych. Podsumowanie

Podczas realizowania kampanii marketingowej z wykorzystaniem mediów społecznościowych niezwykle łatwo o pomyłki. Trzeba mieć to na uwadze, że ponieważ nawet pozornie nieistotny błąd może w nieodwracalny sposób zburzyć wizerunek marki.

Last but not least, firma powinna uzupełnić aktywność w social mediach o takie działania jak na przykład płatne reklamy Google, prowadzenie bloga firmowego (content marketing) oraz kampanię mailingową. Jedynie umiejętne połączenie działań marketingowych daje szansę na osiągnięcie pełnego sukcesu.

Sprawdź również

Czy na Messengerze widać kto zrobił screena?

Zrzuty ekranu stały się nieodłączną częścią współczesnej komunikacji online. Wraz z rozwoj…