Home Biznes Jak reklamować sklep internetowy?
Biznes - 23 września 2021

Jak reklamować sklep internetowy?

Branża e-commerce rozwija się od dawna, ale pandemia spowodowała, że ten rozwój jeszcze przyspieszył. Sklepów internetowych przybywa dosłownie codziennie i każdy z nich ma w planach odniesienie sukcesu. Nie każdemu się to uda. Na pewno zaś nie tym, które zlekceważą konieczność mądrej strategii reklamowej.

Reklama kluczem

Właściciele sklepów internetowych dobrze wiedzą, że ten rodzaj sprzedaży ma przyszłość, jest rozwojowy, stale zyskuje klientów, w niektórych branżach w dużym stopniu wyeliminował sklepy stacjonarne. To po prostu może się opłacać. Jednak  ta opłacalność powoduje, że konkurencja rośnie, powstają nowe sklepy, z których każdy chce uszczknąć dla siebie kawałeczek tortu. Kawałeczek na tyle duży, by pokryć koszty i zapewnić wart zachodu zysk.

Popularność handlu internetowego powoduje jednocześnie, że między nowymi, ale też obecnymi już na rynku, sklepami rośnie konkurencja, której nie można wygrać tylko propozycją niższych cen. Co zresztą na dłuższą metę wcale nie jest opłacalne finansowo dla właścicieli… By dotrzeć do klientów trzeba się reklamować, wykorzystując do tego różne https://www.webrange.pl/blog/jak-reklamowac-i-wypromowac-sklep-internetowy/.

Płatne kampanie reklamowe

Pierwszym sposobem na reklamę i pozyskanie kupujących jest Google Ads. Dla nowo powstających sklepów jest to wręcz jeden z niewielu naprawdę skutecznych. Z Google Ads korzystał chyba każdy, a przynajmniej widział je. To te reklamy, które wyświetlają się użytkownikom Google podczas wyszukiwania jakiegoś hasła. Kampanie płatne, czy to prowadzone przez Google czy inne media, np. Facebook Ads, mają jeden wielki plus z punktu widzenia właściciela sklepu. Można je błyskawicznie uruchomić i są dostępne w zasadzie od pierwszych dni życia sklepu. Drugim plusem jest łatwość dopasowania reklamy do konkretnego klienta. Tak zwane targetowanie reklamy płatnej, w tym Google Ads, to sposób na wybór określonych cech, jakie powinien mieć potencjalny kupujący – wiek, płeć, zainteresowania, hobby, aktywności, lokalizacja. Możemy oczywiście wyróżnić wiele targetów w ramach naszych klientów, do każdego dopasowując inną formę reklamy. Tak jeśli chodzi o przekaz, jak o asortyment. Oczywiście reklamy płatne mają też minusy. Z uwagi na mnogość zmiennych obsługa takich kampanii wcale nie jest prosta, stąd wiele firm zleca je na zewnątrz, do agencji marketingowych oferujących obsługę kampanii PPC. Dodatkowo nie należą też do najtańszych – każde kliknięcie w reklamę kosztuje, a nie każde przecież generuje sprzedaż… Niemniej jednak nowe e-sklepy nie mają w zasadzie wyjścia i na kampanie płatne muszą się  decydować. Robi to także gros sklepów z dłuższa pozycją na rynku, chociaż one pozyskują klientów także w inny sposób.

Pozycjonowanie – coś dla maratończyków

Dlaczego dla maratończyków? Bo o ile kampanie reklamowe można skonfigurować i uruchomić bardzo szybko, to pozycjonowanie wymaga (prócz środków finansowych i umiejętności) czasu, czasu i jeszcze raz czasu. Pozycjonowanie e-commerce ma za zadanie sprawić, by sklep pojawiał się – oczywiście jak najwyżej – w wynikach wyszukiwania Google. Na rynku istnieją tysiące sklepów internetowych, większość z nich prowadzi działania SEO i pozycjonujące, więc i konkurencja jest duża. Dlatego też zanim sklep będzie w stanie osiągnąć upragnione pozycje mogą minąć nie tyle nawet miesiące, co kwartały. Stąd też konieczna jest spora doza cierpliwości, oraz oczywiście środków na działania sprawiające, by sklep faktycznie był w stanie osiągnąć ten wynik. Do jego uzyskania konieczne są działania tzw. on-site, czyli bezpośrednio na stronach sklepu internetowego, oraz off-site, czyli poza witryną sklepu. Na stronie sklepu musimy koniecznie zadbać o optymalizację, czyli maksymalną przyjazność struktury dla wyszukiwarki oraz oczywiście o możliwie dużą porcję tzw. contentu, czyli treści, wartościowych i dla wyszukiwarki i dla użytkowników. Działania off-site to głównie zdobywanie linków prowadzących do naszych stron. Wykorzystuje się w tym celu przeróżne środki, zwracają uwagę na zachowanie odpowiedniej proporcji pomiędzy ilością linków przychodzących a ich jakością, oba czynniki są bowiem ważne.

Pozycjonowanie, chociaż trwa długo, na pewno jednak jest opłacalne, bo pojawienie się oferty sklepu na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania skutkuje przejściami klientów, robiących zakupy i generujących przychody.

Sprawdź również

Jak zorganizować konferencję w Krakowie?

Niezależnie czy jest to międzynarodowe forum, czy kameralne spotkanie branżowe, Kraków z j…