Home Biznes Jak stworzyć skuteczną stronę firmową?
Biznes - 29 lipca 2021

Jak stworzyć skuteczną stronę firmową?

Przy dzisiejszym dostępie do technologii, stworzenie strony internetowej nie jest szczególnie trudne, dlatego niezależnie od prowadzonej działalności warto taką witrynę posiadać. Strona internetowa ma stanowić docelowe miejsce działań sprzedażowych i marketingowych, jednak mimo łatwo dostępnych narzędzi warto znać kilka zasad, dzięki którym firmowa strona będzie przede wszystkim skuteczna.

Jasno określ swoje cele

Planując stworzenie skutecznej strony internetowej powinno rozpocząć się od określenia celów. Strona może generować ruch lub zachęcać do sprzedaży, ale tylko wtedy, gdy upewnimy się, że znajduje się na niej to, czego oczekuje od witryny grupa docelowa. Ważne, by zdefiniować cele i dla organizacji, jak i dla użytkownika.

Stosuj zasadę „mobile friendly”

Odwiedzający Twoją witrynę powinni mieć możliwość korzystania z niej w najbardziej komfortowy dla siebie sposób i z dowolnego urządzenia, bez wpływu na jakość strony. Wiele statystyk pokazuje, że ponad połowa wszystkich użytkowników Internetu preferuje przeglądanie sieci oraz zakupy online właśnie z urządzeń mobilnych, dlatego skuteczna strona firmowa to na pewno taka, która jest responsywna.

Zaprojektuj profesjonalnie stronę

W tworzenie strony internetowej wlicza się także jej wygląd. Warto zaznaczyć, że pierwsze co widzi użytkownik po wejściu na stronę jest właśnie jej projekt i te kilka pierwszych sekund decyduje o tym, czy pozostać na stronie czy poszukać czegoś innego. Postaw na oryginalny projekt, który wyróżni markę spośród innych stron, a wyglądem będzie nawiązywać do wartości firmy, w przeciwieństwie do gotowych szablonów. Zwróć także uwagę na hierarchię wizualną i prawidłowe wykorzystanie kilku zasad.

Rozmiar elementów

Wyróżnij najważniejsze zasoby takie jak logo czy nazwa firmy, powiększ je, co zwiększy ich widoczność. Uwaga odbiorców naturalnie najpierw pada na większe elementy, a dopiero potem użytkownik przechodzi do mniejszego tekstu.

Rozmieszczenie zawartości

Użyj takiego układu witryny, by skierować wzrok odwiedzających we właściwym kierunku. Przykładowo, jeśli zależy Ci na tym, by zachęcić użytkowników do zakupu, umieść przycisk CTA w widocznym miejscu lub spraw, by jego kolor był mocno widoczny. W tym wszystkim warto jednak stosować zasadę przejrzystości. Projekt powinien być prosty, czytelny i łatwy w odbiorze; użytkownik powinien jak najszybciej znaleźć poszukiwane informacje – w końcu to o niego tu chodzi.

Wysokiej jakości multimedia

Nic tak nie wpływa na wyobraźnię jak piękne zdjęcia czy materiały wideo przedstawiające produkt lub firmę. Użytkownicy lubią ładne rzeczy, dlatego postaraj się, by te elementy były wysokiej jakości i uatrakcyjniły witrynę.

Wezwanie do działania

Upewnij się, że na stronie znajduje się wyraźne zaproszenie, by użytkownik wykonał działanie: przycisk, link lub precyzyjne sformułowanie. Odbiorca musi wiedzieć, czego od niego oczekujesz na stronie i co powinien zrobić, by wykonać konkretne żądanie.

Informacje kontaktowe

Dane o firmie i forma kontaktu powinna być widoczna, by odwiedzający nie musiał szukać numerów czy adresu, by skontaktować się z firmą. Pamiętaj o umieszczeniu kafelków prowadzących do social mediów i ewentualnego formularza kontaktowego. To nie tylko ułatwienie dla użytkownika, ale też zwiększenie wiarygodności samej marki.

Wybierz odpowiedni system CMS

Żadna strona internetowa nie istnieje bez odpowiedniej technologii. Po określeniu swoich celów, z pewnością znasz też funkcjonalności, jakimi powinien charakteryzować się system zarządzania treścią. Uniwersalnymi elementami każdej technologii powinno być bezpieczeństwo, skalowalność oraz elastyczność. W końcu prowadząc jakąkolwiek działalność online należy dbać o każde dane, ale także rozwijać firmę, dlatego CMS powinien nadążać jej tempem. Szukając idealnego rozwiązania, warto sprawdzić CMS Drupal i jego możliwości, które sprawdzą się przy większości projektów – od małych po zaawansowane wdrożenia. Jeśli to właśnie na Drupalu chcesz oprzeć swoją firmową stronę, sprawdź naszą ofertę w Smartbees – https://smartbees.pl/opis-systemu-drupal.

Zadbaj o prędkość strony

Skuteczna strona to taka, która jest szybka i jest w stanie błyskawicznie przekazać informacje odwiedzającym. Powolne strony internetowe powodują, że użytkownicy mają o nich negatywne zdanie – są mało wiarygodne i irytujące, dlatego też odbiorca przenosi się na inne witryny. Firmowa strona internetowa musi działać płynnie i korzystać z takiego hostingu, który jest w stanie obsłużyć duży ruch, jeśli akurat takiego się spodziewasz, powinna też wytrzymać skoki liczby odwiedzających.

Jeśli firmy chcą pozostać konkurencyjne we współczesnym świecie online, potrzebują, by ich witryny angażowały użytkownika i działały zgodnie z jego oczekiwaniami. Stworzenie perfekcyjnej witryny nie jest tak proste, jak może się wydawać, a ten proces składa się z wielu kroków. Jeśli jednak zwrócisz uwagę na wskazówki zawarte w tym artykule, Twoja firma będzie znacznie bliżej osiągnięcia sukcesu i wyróżnienia się spośród konkurencji.

Sprawdź również

Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?

Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…