Home Biznes Jak usunąć opinie w Google?
Biznes - 2 października 2020

Jak usunąć opinie w Google?

Negatywne opinie w Google mogą przyczynić się do utraty zaufania klientów i zajmowanej dotychczas pozycji na rynku. Wpisy niezadowolonych użytkowników nie zawsze pochodzą od prawdziwych klientów, lecz stanowią nieuczciwe zachowanie konkurencji lub zwolnionego pracownika. Jeżeli znalazłeś w Google nieprawdziwą opinię o swojej firmie, sprawdź, jak można ją usunąć.

Wystawianie opinii w Google Mapa jest coraz popularniejsze. Dzięki wpisom od klientów firmy mogą pochwalić się pozytywną reputacją i zdobyć większe zaufanie nowych odbiorców. Niestety, opinie mogą być również negatywne. Jeśli pochodzą od prawdziwych klientów, warto podjąć z nimi dyskusję. Jeżeli opinie są wystawione przez nieuczciwą konkurencję, można zastanowić się nad ich usunięciem.

Kiedy warto usunąć negatywną opinię w Google Maps?

Usunięcie negatywnej opinii w Google Maps powinno się traktować jako ostateczność. Niezadowoleni klienci będą jeszcze bardziej zdeterminowani do wystawiania negatywnych opinii, jeżeli zauważą, że ich wpisy zostały skasowane. Znacznie lepszym wyjściem jest odpowiedź na niepochlebny komentarz i zajęcie swojego stanowiska. Równie dobrze można przeprosić klienta oraz dopytać o szczegóły powodów niezadowolenia, by w przyszłości podobne sytuacje się nie powtarzały.

Negatywny wpis w Google Maps warto usunąć jedynie w przypadku, gdy wszystko wskazuje na to, że został wystawiony przez nieuczciwą konkurencję. Dotyczy to zwłaszcza wpisów z nowych kont, które mają wyłącznie jedną opinię lub jednocześnie wychwalają konkurencyjne przedsiębiorstwo. W takich sytuacjach można postarać się również o to, by usunąć konto Google należącego do internetowego trolla.

Jak usunąć opinię w Google krok po kroku?

Jak usunąć opinie w Google, gdy pochodzi od nieuczciwej konkurencji? Na początek powinno się utworzyć konto Google Moja Firma, a następnie wyszukać wizytówkę swojego biznesu. Kolejnym krokiem jest wybór przycisku „Opinie” i zgłoszenie wpisu, który narusza zasady Google. W zgłoszeniu negatywnej opinii powinno się wyjaśnić jak najdokładniej powód, dla którego wpis powinien zostać wykasowany. Google przyjmuje zgłoszenie i rozpatruje je w ciągu 4 dni. Zwykle wpisy są usuwane, jeżeli są zupełnie niezasadne lub zawierając wulgaryzmy. Jeżeli zgłoszenie zostanie odrzucone, jedynym sposobem usunięcia opinii jest zgłoszenie się do pracowników Google w celu podjęcia rozmowy o szczegółach naruszenia zasad wystawiania ocen w Google Maps.

Sprawdź również

Jak działają agencje rekrutacyjne?

Poszukiwanie dobrego pracownika przypomina często poszukiwanie igły w stogu siana. To dług…