Home Biznes Jak usunąć pustą stronę w wordzie?
Biznes - 28 marca 2020

Jak usunąć pustą stronę w wordzie?

Usuwanie strony word

Podczas tworzenia pliku tekstowego w programie Microsoft Word często program ten automatycznie powiększa nasz plik o pustą stronę tekstową. Efektem tego jest powstanie dodatkowej powierzchni, która do niczego nam nie służy. Dzieje się tak, ponieważ Word automatycznie nam dodaje nieusuwalny akapit końcowy. Istnieją jednak proste metody, dzięki którym szybko pozbędziemy się tego problemu i usuniemy pustą stronę.

Usunięcie niepotrzebnej przestrzeni na końcu tekstu za pomocą klawisza DELETE

Jest to pierwsza i mniej skomplikowana czynność, która (jeśli zadziała skutecznie) pozwoli zaoszczędzić nam dużo czasu przy usuwaniu pustej strony w wordzie. Jest ona używana najczęściej w przypadku, gdy problem stanowi dla nas nowopowstała pusta strona na samym końcu pliku tekstowego. Polega ona na niczym innym, jak na umieszczeniu kursora na końcu zdania (po kropce, jeśli ta została użyta), a następnie przyciśnięciu klawisza DELETE wielokrotnie, dopóki końcowa pusta strona nie zniknie. Jeśli strona ta wkradła nam się między tekst i tym samym przerwała go, wciskamy klawisz do momentu, aż tekst ponownie nam się scali.

Usunięcie pustej strony za pomocą opcji Znaku akapitu:

Metoda ta sprawdzi się lepiej niż metoda pierwsza, jeśli mamy do czynienia z powstaniem pustej strony w środku pisanego tekstu. Strona ta sprawia, iż estetyka naszego pliku zostaje zachwiana. Pustą stronę, która rozdziela nasz tekst, możemy usunąć za pomocą opcji Znaku akapitu.

Znak akapitu występuje w programie Word jako ikonka – odwrócona w pionie litera P i powinna się ona znajdować na górze, tuż pod opcją Widok.

Gdy klikniemy kursorem na ikonkę, na stronie, którą chcemy usunąć pojawią nam się zbędne znaki. Kursorem myszy zaznaczamy w pliku wszystkie te pojedyncze znaki formatowania, a następnie wciskamy klawisz DELETE.

Jeśli mamy problem ze znalezieniem znaku akapitu i nie wiemy, jak dana ikona wygląda, możemy posłużyć się oknem dialogowym w kilku prostych krokach;

  1. Znajdujemy pustą stronę, której chcemy się pozbyć. Najeżdżamy na pustą stronę kursorem i klikamy lewym przyciskiem myszy na wolnej przestrzeni.
  2. Należy przycisnąć następujące klawisze klawiatury jednocześnie; Ctrl+Shift+8.
  3. Na ekranie otworzy nam się opcja pokazywania znaków formatowania. Znak akapitu występuje jako odwrócona w pionie litera P. Na naszej pustej stronie ujrzymy niepotrzebne znaki formatowania, które muszą zostać przez nas usunięte.
  4. Kursorem myszy zaznaczamy w pliku wszystkie te znaki, a następnie wciskamy klawisz DELETE. Dzięki temu zbędna przestrzeń zostanie automatycznie usunięta z pliku tekstowego.

Zobacz też:

Sprawdź również

Jak działają agencje rekrutacyjne?

Poszukiwanie dobrego pracownika przypomina często poszukiwanie igły w stogu siana. To dług…