Home Biznes Jak w prosty sposób zaprojektować ciekawy katalog reklamowy dla twojej firmy? Sprawdź!
Biznes - 19 maja 2021

Jak w prosty sposób zaprojektować ciekawy katalog reklamowy dla twojej firmy? Sprawdź!

Katalogi reklamowe to jedne z najpopularniejszych produktów, jakie wykorzystuje się w promocji własnej marki. Właściwie zaprojektowane zachęcają klienta do skorzystania z usług firmy czy zakupu produktów. Podstawą jest jednak dobry projekt katalogu reklamowego, który nie powinien być skomplikowany i koniecznie musi być atrakcyjny wizualnie. Zastanawiasz się, w jaki sposób zaprojektować katalog reklamowy, aby wzbudził zainteresowanie? Sprawdź, co powinieneś wiedzieć na ten temat.

Głównym zadaniem katalogu reklamowego jest prezentacja produktów oraz usług, jakie oferuje przedsiębiorstwo. Ma on na celu wspomóc decyzję klienta. Powinien być zatem przede wszystkim przejrzysty. Dlatego tak ważne jest projektowanie katalogów firmowych przez profesjonalny zespół grafików. Niezależnie od tego, jaki wariant wybierasz – czy są to katalogi klejone, czy katalogi szyte lub spiralowane – ich wykonanie należy powierzyć sprawdzonym firmom jak np. OpenPrint – https://www.openprint.pl/katalog-szyty.

Czy katalogi reklamowe to w dalszym ciągu popularne rozwiązanie?

Pomimo rozwoju internetu, który przejął spory obszar marketingu, wciąż są pewne tradycyjne rozwiązania, które cieszą się sporą popularnością. Należą do nich przede wszystkim katalogi reklamowe. Wersje drukowane w dalszym ciągu cieszą się dużą popularnością i w przypadku niektórych branż są wręcz nieodzownym elementem biznesu.

Z katalogów reklamowych korzystają między innymi producenci mebli, armatury i ceramiki, wyposażenia gastronomicznego czy sprzętu AGD i RTV. Ich zadaniem jest pomoc klientowi w podjęciu właściwej decyzji. Zazwyczaj można zabrać je ze sobą do domu, gdzie można przeanalizować różne rozwiązania i wybrać najlepsze dla siebie.

Gazetka reklamowa klejona

Jak wygląda folder reklamowy i jego projektowanie?

Projekt katalogu powinien być przede wszystkim przejrzysty i zachęcać klienta do jego przeglądania. Nie należy zapominać jednak o ciekawej szacie graficznej. Jednym z najpopularniejszych rodzajów są katalogi zszywane. Te jednak sprawdzają się, kiedy stawiasz na niewielką ilość informacji i mało stron. Obszerniejsze projekty najczęściej zawiera się w formie katalogów klejonych.

Profesjonalne firmy oferują również możliwość wyboru formatu i orientacji, jaką ma mieć katalog reklamowy. Wyróżnia się między innymi takie formaty A4, A5 czy A6. Zależnie od preferencji zamawiającego mogą zostać wykonane w orientacji poziomej lub pionowej.

Następnym krokiem przy projektowaniu katalogu jest wybór rodzaju papieru. Zamawiający mają do dyspozycji kilka opcji. Mogą wybierać między innymi pomiędzy papierem kredowym z połyskiem lub wersją matową

Bardzo ważnym aspektem jest to, aby w takim folderze reklamowych znalazły się grafiki w wysokiej rozdzielczości. Dzięki temu nie będzie ryzyka utraty ich jakości. Widoczne są także wszelkie szczegóły produktów, które mogą mieć kluczowe znaczenie podczas wyborów klientów.

Katalog reklamowy szyty

Katalogi reklamowe – cena idzie w parze z jakością?

Najważniejszą kwestią, na którą zwracają uwagę firmy zamawiające katalogi – szczególnie w dużej ilości – jest cena. Warto mieć na uwadze fakt, że wyższy koszt wydruku katalogów reklamowych wynika często z wyboru niestandardowego formatu czy rodzaju papieru. Im większe wymagania wobec produktu, tym wyższy koszt produkcji. Przy większym zamówieniu często można jednak liczyć na specjalne rabaty.

Wybierając katalogi klejone, szyte czy spiralowane, ich przygotowanie także warto także zlecić profesjonalistom. Dzięki temu można mieć pewność, że usługa zostanie wykonana zgodnie ze wszystkimi założeniami i na czas. Ma to szczególne znaczenie, jeżeli katalogi reklamowe mają być wizytówką Twojej firmy na targach czy podczas konferencji.

Sprawdź również

Badanie rynku przed wypuszczeniem produktu do sklepów. Dlaczego warto?

Badania rynku jako sposób na zrozumienie otoczenia. Stosując badania rynku należy wiedzieć…