Home Biznes Jak wypromować sklep internetowy?
Biznes - 21 lutego 2020

Jak wypromować sklep internetowy?

Dobra promocja sklepu internetowego to niełatwe zadanie, jednak umiejętność poruszania się wśród zawiłych zagadnień marketingu pozwala osiągnąć sukces w branży. Dotyczy to także promocji w social mediach.

Jak reklamować sklep internetowy?

Istnieje wiele narzędzi promocji sklepu internetowego w sieci. Dane wskazują, że do najchętniej wybieranych przez przedsiębiorców zalicza się płatne reklamy na Facebooku, które wybiera 6 na 10 właścicieli sklepów online. Co czwarty decyduje się też na działania organiczne w social mediach, reklamę w Google ADS i pozycjonowanie sklepu, czyli skuteczne SEO. Dla wielu przedsiębiorców istotne jest także współpracowanie z serwisami aukcyjnymi, takimi jak np. Allegro oraz płatne działania na Instagramie. Wciąż popularny jest również marketing szeptany i obecność w marketplace’ach, typu np. Ceneo.

Blisko 16% przedsiębiorców wskazuje, że regularnie bierze udział w targach branżowych, a niewiele mniej prowadzi bloga firmowego i decyduje się wysyłać e-mail marketing do odbiorców. 1 na 10 przedsiębiorców stawia też na współpracę z mediami i działania z zakresu PR oraz kontakt z influencerami.

Źródło: https://keep-going.pl/marketing/jak-reklamowac-sklep-internetowy/

 

Jakich błędów nie popełniać podczas promowania sklepu w sieci?

Często pojawiają się błędy w marketingu, które wpływają na pozycję sprzedawcy i osiągane wyniki sprzedażowe. Wśród nich najważniejszy to brak pomysłu na marketing, nudna i nijaka kampania oraz wchodzenie w wojny cenowe, by być na pierwszym miejscu w porównywarkach cen. W efekcie zmniejsza się marża przy jednoczesnym dużym nakładzie pracy.

Wśród popularnych błędów wskazuje się również brak umiejętności budowania zaufania i przywiązania do marki, co wpływa negatywnie na posiadanie lojalnych klientów. Częstym błędem jest także niewłaściwy sposób komunikacji w zakresie konkretnej grupy docelowej i brak wiedzy na temat obsługi reklam i planowania działań marketingowych w dłuższej perspektywie czasu. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy również z konieczności posiadania wiedzy na temat narzędzi takich jak manager reklam oraz Google ADS, co uniemożliwia skuteczne prowadzenie kampanii online.

Jak promować stronę na Facebooku?

Facebook to obecnie najpopularniejszy serwis na świecie i miejsce popularne wśród przedsiębiorców. Dostarcza dużo możliwości marketingowych także z uwagi na szerokie grono użytkowników, jakie gromadzi. Decydując się promować swoją stronę na Facebook konieczne jest nie tylko posiadanie konta w tym serwisie social media, ale też wybór dobrych rozwiązań, które dadzą możliwość ocenienia potencjału własnego fanpage’a.

W sytuacji, kiedy posiadamy ograniczony budżet warto stawiać na jakość postów, jakie trafiają do użytkowników. Mnogość reklam powoduje, że niewiele osób zwróci uwagę na kiepską jakość zdjęć lub posty typowo reklamowe, bez wiedzy i korzyści dla czytelników. Dlatego warto przeanalizować branżę w której się działa i wstawiać treści, które wzbogacają poziom komunikacji z odbiorcami. Można pokusić się o ciekawe i zabawne grafiki, także ze zdjęciami, filmy instruktażowe i promowanie ich na Facebooku. To płatna opcja, która pozwala jednak dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców i zaplanować kampanię z dobrym contentem i grafikami.

Outsorcing marketingu

Chcesz proesjonalnie wypromować swój sklep dbając o wzrost sprzedaży oraz zwrot z inwestycji? Agencja Marketingowa Warszawa – Keep Going Group zabda o każdy aspekt promocyjny Twojego biznesu! Skup się na core swojego biznesu, a Keep Going Group zajmie się całą resztą! Pracuj skutecznie, a nie ciężko.

Sprawdź również

Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?

Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…