Jak założyć e-mail za darmo?
Zakładanie skrzynki e-mail
Jak i gdzie założyć pocztę elektroniczną (e-mail)? Social media, komunikatory internetowe czy platformy do prowadzenia wideo-chatów. W tym momencie mamy właściwie nieograniczoną ilość dostępnych możliwości kontaktu za pomocą internetu. Jednocześnie, aby zalogować się do większości z nich, musimy podać maila.
Poczta elektroniczna jest z nami już od kilkudziesięciu lat. Praktycznie rzecz biorąc po części została wyparta przez inne, bardziej nowoczesne formy przesyłania informacji. W dalszym ciągu służy jednak do wymieniania informacji służbowych oraz rejestracji w licznych serwisach. Dzisiaj wytłumaczymy, jak założyć e-mail za darmo.
Spis treści:
Jak założyć e-mail za darmo?
Założenie maila w większości wypadków jest darmowe. Musimy wybrać jedną ze stron oferujących hosting poczty elektronicznej i podać najbardziej podstawowe dane. Podczas tego procesu wpisujemy imię, nazwisko, wiek i płeć. Do tego oczywiście musimy wybrać login oraz hasło – o tym w dalszej części tekstu.
Przykładowe strony, które dają możliwość założenia własnej poczty elektronicznej to:
- o2.pl
- gmail.com (usługa Google)
- onet.pl
- wp.pl
Warto też wspomnieć o rozwiązaniu dodatkowym. Niektóre firmy zajmujące się hostingiem stron internetowych, dają również możliwość założenia maila. Jest to opcja o tyle ciekawa, że możemy dzięki niej uzyskać spersonalizowaną końcówkę maila. Jeśli prowadzimy firmę, uzyskujemy w ten sposób dodatkową metodę promocji i przypominania o swoich usługach.
Jak założyć adres mailowy (i przede wszystkim gdzie)?
Odpowiedź na pytanie, jak założyć adres mailowy, zawarliśmy w akapicie powyżej. Jest to prosty i intuicyjny proces – powinien sobie z nim poradzić właściwie każdy użytkownik internetu. Jednocześnie jednak warto poświęcić chwilę czasu na wybór odpowiedniego serwisu.
Mądrość marketingowców mówi, że jeśli coś jest za darmo, to znaczy, że ty jesteś produktem. I ta maksyma świetnie pasuje do świata portali oferujących skrzynki mailowe. Zakładając swoje konto, musimy podpisać zgodę na dostarczanie informacji handlowych. Krótko mówiąc, otrzymujemy do dyspozycji przestrzeń na swoje maile, ale jednocześnie jej zauważalna część będzie automatycznie zapełniana tak zwanym spamem (wiadomościami reklamowymi i w domyśle niechcianymi).
I te wiadomości będziemy utrzymywać u nominalnie każdego darmowego dostawcy. Tutaj właściwie nie ma odstęp. Już jednak zauważalnie może różnić się ich ilość. Niektóre portale „wysyłają do nas” kilka wiadomości tygodniowo z czytelnym podpisem „Reklama”. W innych spam stanowi 98% elektronicznych listów w skrzynce.
I tutaj rada brzmi: „Zbierz informacje o portalach i utwórz konto e-mail na takim, który nie nadużywa prawa do wysyłania wiadomości.”
Jak założyć e-mail i wybrać login?
Podczas tworzenia konta e-mail bardzo ważnym krokiem jest wybór loginu. W dużym skrócie, jest to pierwsza – przypisana do nas część adresu. Będzie ona służyła nie tylko do identyfikacji naszej skrzynki przez system. Maile często stają się też swoistymi wizytówkami poszczególnych osób.
Jeśli założyliśmy maila, który brzmi: rudypies@gmail.com, będzie nam ciężko korzystać z niego do prowadzenia korespondencji służbowej. W razie założenia firmy, będziemy musieli utworzyć nowy adres i zarządzać dwoma. A to bywa męczące. Poza tym obecnie ludzie pozostają przy jednym adresie mailowym na lata. Za dekadę możemy już nie do końca utożsamiać się z rudym psem z loginu.
- E-mail marketing – na czym polega?
- Trade marketing – czym jest?
- Adres rozliczeniowy STEAM – co warto o nim wiedzieć?
Tutaj ponownie pojawia się prosta rada: „Utwórz konto e-mail, w którym na login składają się imię i nazwisko.” To ostatnie jednak łatwiej powiedzieć, niż zrobić. Popularne portale oferujące hosting skrzynek pocztowych, mają setki tysięcy czy nawet miliony użytkowników. Janków Kowalskich mogą tam być setki. Nawet jeśli mamy rzadsze nazwisko, może okazać się, że będziemy dziesiąci.
Dodawanie numeru do adresu e-mail jest dosyć powszechną praktyką. Jeśli jednak chcemy go uniknąć, powinniśmy podejść do sprawy kreatywnie. W grę wchodzą następujące opcje:
- podanie inicjału imienia i nazwiska – na przykład j.kowalski@przyklad.com
- odwrócenie kolejności nazwiska i imienia – kowalski.jan@przyklad.com
- Skorzystanie z mniej popularnych serwisów, które mogą nie być aż tak bardzo oblegane
Reasumując: Jak założyć e-mail? Wystarczy wybrać odpowiadający nam serwis, podać dane, a następnie wybrać login, którego nie będziemy wstydzić się za kilka lat.
Odzyskiwanie zaginionych plików w systemie Windows
Utrata plików na komputerze może być frustrująca, zwłaszcza gdy są one ważne. System Windo…