Home Analityka Jak zliczać liczbę wykonanych połączeń ze strony www?
Analityka - E-commerce - 25 lipca 2017

Jak zliczać liczbę wykonanych połączeń ze strony www?

W ostatnim czasie bardzo popularne stało się podlinkowywanie numerów telefonów na stronach, tak, aby użytkownik odwiedzający stronę mógł szybciej skontaktować się z usługodawcą. Jest to oczywiście spowodowane rosnącym rynkiem mobile, który wręcz wymusza tego typu działania.

Wybieranie numeru bezpośrednio na stronie – szansa na nowych klientów?

Internauta odwiedzający naszą witrynę za pomocą smartfona chce mieć możliwość bezpośredniego wybrania numeru i zadzwonienia jednym kliknięciem. Posiadanie podlinkowanego numeru lub jego brak może być więc bezpośrednią przyczyną zyskania lub straty klienta. Jak jednak sprawdzić, czy podlinkowany przez nas numer telefonu faktycznie spełnia swoje zadanie? Czy jest narzędzie, które pozwoli nam podliczyć ilość wybranych połączeń za pośrednictwem strony www? Oczywiście!

Zliczanie wybranych połączeń w Google Analytics

Aby dowiedzieć się ile osób klika w link, prowadzący do wyboru numeru telefonu należy nieco urozmaicić kod strony, a także ustawić odpowiednie cele w narzędziu analitycznym Google. Nie jest to nic trudnego, zajmie Wam najwyżej kwadrans, a sprawi, że otrzymacie pełne informacje na temat tego, jak dużo połączeń telefonicznych przychodzących do firmy ma swoje źródło na stronie www. Jest to ciekawy wskaźnik, który dla osób zajmujących się stroną może być cenną wskazówką odnośnie tego, co można jeszcze poprawić na stronie. Jeśli bowiem Twoja strona ma mnóstwo odwiedzin ale tylko jedna na tysiąc kończy się wykonanym telefonem, może warto coś poprawić? Być może numer telefonu na stronie nie jest wystarczająco widoczny lub schowany jest tylko na stronie kontaktowej? Wyeksponuj go wówczas i umieść np. w topie i stopce strony!

Jak zliczyć cele w Google Analytics?

Przede wszystkim należy zmodyfikować kod, w którym zamknięty jest numer telefonu na stornie. Aby to zrobić, należy do linkowania dodać następujący fragment, który ma na celu wywołanie akcji oraz wskazanie jej celu:

<a href=”tel:+48 123 123 000″  onclick=”ga(’send’, 'event’, 'contact’, 'phone’, 'click’);”>

Jak to wygląda w praktyce? Jak podlinkować numer telefonu?

Mając więc numer telefonu +48 123 123 000, aby go podlinkować należy użyć poniższego kodu:

<a href=”tel:+48 123 123 000”>+48 123 123 000</a>

A w dalszej kolejności dodać ukazaną wyżej regułę, tak aby ostatecznie kod wyglądał w następujący sposób:

<a href=”tel:+48 123 123 000″  onclick=”ga(’send’, 'event’, 'contact’, 'phone’, 'click’);”>+48 123 123 000</a>

Dodawanie numeru telefonu do celów w Google Analytics

Zliczanie wykonanych połączeń za pomocą zdarzenia to tylko jedna z metod na zliczanie połączeń. Możemy również mierzyć je za pomocą wirtualnej podstrony ale ta metoda ma swoje wady takie jak zaniżanie współczynnika odrzuceń. Skupimy się więc na metodzie opartej o zdarzenie.

Wracając do tematu po zalogowaniu się w Google Analytics i wybraniu konkretnej strony www, na której chcemy dodać cel wybieramy zakładkę ADMINISTRACJA i z poziomu widoku danych uruchamiamy CELE.

cele konwersji google analytics

Kiedy już znajdziemy się w CELACH wybieramy czerwony przycisk +CEL, któremu w opisie ustawiamy wybraną nazwę np. „Ilość kliknięć w numer telefonu”, a następnie w typie celu wskazujemy „Zdarzenie”.

Zliczanie wybranych połączeń w Google Analytics

zdarzenie analityka cel

Kolejne okienko, które nam się pojawi wskazuje szczegóły celu. W to pole wstawiamy te elementy, które wcześniej dodaliśmy do kodu strony tj. contact, phone, click. Wartość pozostawiam bez zmian.

szczegóły celu google analytics

Aby zweryfikować ilość wybranych połączeń należy w zakładce POZYSKIWANIE w Google Analytics wybrać PRZEGLĄD i tam w miejscu KONWERSJE wskazać wybrany przez nas cel, czyli w tym wypadku „Ilość kliknięć w numer telefonu”.

Jak zliczać ilość wykonanych połączeń ze strony www?

Możemy również śledzić na żywo ilość realizacji naszego zdarzenia. Aby to zrobić wybieramy z lewego MENU w Analityce Google dział CZAS RZECZYWISTY, a następnie KONWERSJE.

Proste, prawda? 😉

2 Comments

Sprawdź również

To dlatego nie możesz się zalogować na OLX przez Facebooka

OLX to jedna z najbardziej popularnych platform e-commerce w Polsce, umożliwiająca kupowan…