Jak zwiększyć konwersję z mailingów?
Działania marketingowe wciąż ewoluują. Mimo innowacyjnych metod, nie można zapomnieć o najpopularniejszej formie kontaktu z klientem. E-mail marketing to nie tylko wynik dobrej kreacji i zachęcenie klienta rabatem. Potrzebne są kompleksowe działania, które doprowadzą do finalizacji transakcji.
Spis treści:
Konwersja z mailingów i jej postacie
Najczęstszą formą konwersji są newslettery. Jednak może ona przybrać również inne postacie. Kliknięcie baneru reklamowego na stronie, dokonanie zakupu, obejrzenie filmu znajdującego się na stronie, ściągnięcie pliku, zarejestrowanie konta klienta czy wyświetlenie kluczowej podstrony.
Mailing – jak skutecznie zachęcić do otwarcia wiadomości?
To pierwsze działanie i najważniejsze. O wszystkim decydują sekundy, gdyż użytkownik powinien wykazać chęć otwarcia wiadomości, co z kolei spowoduje przekierowanie na stronę docelową.
- Personalizacja czasu wysyłki
Większość marketerów wysyła swoje oferty do wszystkich subskrybentów o tym samym czasie. To podstawowy błąd! Wysyłanie wiadomości powinno odbywać się w czasie, kiedy użytkownik wykazuje dużą aktywność wizyt na stronie. Taka personalizacja wpływa na ilość transakcji. Jednak marketing automation to dziś absolutnie niezbędny element, by prowadzić skuteczne działania marketingowe.
- Tytuł, temat
Powinien być czytelny, interesujący i jednocześnie krótki. Należy również mieć na uwadze, iż mnóstwo użytkowników korzysta obecnie z telefonów. Zatem tytuł powinien być również odpowiednio widoczny na mobile.
3.Odwołanie do emocji odbiorcy
Nawiązanie więzi poprzez dodanie imienia, emotikonki, znaku specjalnego wpływa na skuteczność mailingów. Natura obdarzyła nas uczuciami. Lubimy otaczać się tym, co sprawia nam przyjemność, tym co sprawia, że czujemy się wyróżnieni.
- Preheader
Zdanie wyświetlające się zaraz po temacie ma istotne znaczenie. To tutaj warto umieścić informacje o korzyściach wynikających ze skorzystania z oferty. Wszelkie promocje, rabaty, darmowa dostawa…To najlepszy moment, by odpowiednio zachęcić klienta.
Niezbędne elementy dobrego mailingu
Podstawą jest oczywiście nagłówek. Dobrze, jeśli zawiera logo firmy oraz link. Następnie pojawia się treść główna. To tutaj umieszcza się wszelką grafikę, tekst oraz skuteczne wezwanie do skorzystania z oferty – call to action. Grafika może przyjąć formę gifów, które przyciągają uwagę. Należy również nadal sygnalizować korzyści w przypadku skorzystania z oferty. Trzeba oczywiście umiejętnie dobrać wielkość grafiki do całej wiadomości. Ostatnia część to stopka, która zawiera istotne dane nadawcy. Od momentu wejścia w życie RODO, należy każdemu subskrybentowi umożliwić opcję rezygnacji z otrzymywania wiadomości. Zatem i ta informacja musi znaleźć się w stopce.
Przed wysłanie mailingu warto sprawdzić poprawność wyświetlania się wiadomości na różnych urządzeniach. Daje to gwarancję dotarcia do szerokiej rzeszy odbiorców.
Wyróżnij swój biznes poprzez programy lojalnościowe
Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że trzymanie lojalności klientów to kluczowy element s…