Jak zwiększyć widoczność swojej firmy w Internecie – praktyczne wskazówki
Jeśli chce się zbudować solidną markę w obecnych czasach, trudno lekceważyć tak ważną przestrzeń jaką jest Internet. Służy nie tylko do sprzedaży produktów czy usług, ale też do promocji, budowania zasięgów i rozpoznawalności – bez względu na to, czy prowadzi się typowy e-commerce, czy lokalną firmę. Aby jednak osiągać dobre rezultaty, trzeba się do tego przyłożyć i zadbać o szczegóły. Samo zaistnienie w sieci to już obecnie stanowczo za mało.
Jak zapewnić swojemu biznesowi widoczność w Internecie? Na czym się skoncentrować i jak utrzymać dobre rezultaty w dłuższej perspektywie? O tym przeczytacie poniżej.
Spis treści:
Promocja w sieci – dlaczego jest to tak istotne?
Czy warto promować się w Internecie? Wiele osób zapewne słyszało zdanie, że jeśli nie ma nas w sieci, to tak naprawdę nie istniejemy. Dotyczy to także nowoczesnego biznesu. Coraz więcej osób zanim podejmie decyzję zakupową lub wybierze usługi konkretnego specjalisty, szuka na ich temat informacji właśnie w sieci. Jeżeli zatem nie zadba się o to, by pojawiać się na konkretne zapytania w wynikach wyszukiwania, nie zbuduje się strony ani widoczności na branżowych portalach czy w social mediach, wówczas traci się szansę dotarcia do wielu potencjalnych klientów, którzy nawet nie dowiedzą się o istnieniu danej firmy lub zrezygnują ze współpracy z powodu braku możliwości weryfikacji i niemożności zbudowania zaufania. A czy którykolwiek biznes online czy stacjonarny może sobie obecnie pozwolić na takie straty?
Budowanie widoczności – jakie rozwiązania wybrać?
By zapewnić swojej firmie widoczność w Internecie, trzeba wykonać szereg działań, dzięki którym nowi klienci będą mogli łatwo do niej dotrzeć, sprawdzić kluczowe informacje i wyrobić sobie pozytywną opinię na jej temat. Opcji jest wiele. My dziś skoncentrujemy się na tych najważniejszych, czyli:
- stworzeniu strony internetowej,
- prowadzeniu działań SEO,
- obecności w social mediach,
- widoczności w Google.
To na nich buduje się dalsze działania, by klienci łatwo dotarli do naszej firmy. Jak zrobić to mądrzej i skutecznie?
Profesjonalna strona internetowa
Dobra strona internetowa musi być przyjemna dla oka i pełna rzetelnych treści, które pokazują markę jako podmiot w pełni profesjonalny i godny zaufania. Warto zadbać o publikowanie angażujących treści, przydatnych dla użytkowników, odpowiadających na realne potrzeby. Materiały powinny być urozmaicone – zawierać teksty, zdjęcia i grafiki, ale też profesjonalne video, przygotowane np. przez takich specjalistów, jak studio filmowe CreativeStudio.
Kluczowe jest stworzenie witryny (strona wizytówkowa lub sklep) estetycznej, ale też o przejrzystej konstrukcji, pozwalających na proste poruszanie się pomiędzy poszczególnymi podstronami. Liczy się też zadbanie o walory czysto techniczne, jak szybkość wczytywania się, wyeliminowanie błędów (w tym niedziałających linków).
Dobrym pomysłem jest założenie firmowego bloga, który zwiększa zaufanie do firmy oraz przydaje się do działań SEO, na które składa się optymalizacja treści na konkretne frazy kluczowe, a także pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych.
Obecność w Google
Jak jeszcze zaprezentować się w Google? Warto wykorzystać do tego dwie przestrzenie. Jedną z nich są reklamy płatne – pozwalają pojawić się powyżej podstawowych wyników wyszukiwania, bez konieczności czekania na efekty SEO. To szybki sposób na poprawę widoczności i budowanie świadomości danej marki u szerokiego grona odbiorców.
Innym rozwiązaniem jest stworzenie wizytówki Google. Powinny z tego korzystać zwłaszcza biznesy lokalne. Nie tylko zyskuje się większe zaufanie społeczne, ale też ułatwia zainteresowanym klientom dotarcie do sklepu czy punktu usługowego.
Social media na najwyższym poziomie
Sama strona to czasami za mało. Równie ważna jest aktywna obecność w social mediach, realizowana poprzez regularną publikację wysokiej jakości, angażujących treści. To one przyciągają uwagę, budują społeczność i tworzą rozpoznawalność marki. To szansa na stworzenie bliższych relacji oraz zagwarantowanie klientom szybszej ścieżki kontaktu z przedstawicielami firmy.
Zadbaj o widoczność swojej firmy, by nie wyprzedziła Cię konkurencja!
Widoczność w sieci pozwala pozyskać zaufanie społeczne i rozpoznawalność. W efekcie przekłada się to na większe zainteresowanie i ruch na stronie czy w lokalnym biznesie, a finalnie na rosnącą sprzedaż i zyski. Warto zatem sprawdzić, które ścieżki budowania zasięgów w sieci sprawdzą się najlepiej w przypadku konkretnej firmy.
Materiał partnera
Gadżety reklamowe – skuteczne narzędzie budowania marki
Współczesny konsument jest bombardowany tysiącami reklam dziennie. Aby wyróżnić się w tym …