Jakimi danymi można zarządzać za pomocą systemu CRM?
Oprogramowanie CRM często bywa postrzegane jako narzędzie służące wyłącznie do zarządzania relacjami z klientem. To spory błąd, ponieważ nowoczesne CRM-y dysponują potężnymi możliwościami analitycznymi, które pozytywnie wpływają na wiele aspektów działalności przedsiębiorstwa. Jakimi danymi można zarządzać za pomocą tego typu oprogramowania i jakie płyną z tego korzyści?
Spis treści:
Dane klientów związane z procesem sprzedażowym
Oprogramowanie CRM służy do gromadzenia danych dotychczasowych klientów. Baza danych nie ogranicza się jednak wyłącznie do telefonów i adresów mailowych. W systemie CRM znajdziemy bowiem całą historię kontaktów z klientem, co pozwala na usprawnienie procesów sprzedażowych w przyszłości. Jednocześnie można podjąć odpowiednie kroki, aby powstrzymać klientów przed odejściem. Badania wykazują, że jednym z głównych powodów rezygnacji klientów jest przekonanie, iż przedsiębiorstwu na nich nie zależy. Uważa tak aż 68% konsumentów.
Dane sprzedażowe
Oprogramowanie CRM sprawdza się także w analizie sprzedaży. Negatywna odpowiedź klienta na konkretną propozycję nie musi wcale oznaczać, że sprzedaż nie jest możliwa, choćby w najbliższej przyszłości. Warto analizować między innymi, ilu kontaktów wymaga pozyskanie leada, a na podstawie danych dostępnych w CRM dopasować ofertę do indywidualnych potrzeb klienta. Ponadto narzędzia analityczne pozwalają zidentyfikować grupę konsumentów, którzy są skłonni wydać najwięcej.
Dane dotyczące efektywności pracowników
Dane mogą także posłużyć do analizy efektywności pracowników. Mowa nie tylko o zidentyfikowaniu tych bardziej i mniej skutecznych handlowców czy opiekunów klienta.
Na podstawie danych możemy bowiem wyłonić schematy prowadzące do skutecznej sprzedaży i w oparciu o nie modyfikować strategię, ulepszać kontakt między pracownikiem a klientem. Badania dowodzą, że indywidualne podejście do klienta ma duże znaczenie.
Dane marketingowe
Ponadto, oprogramowanie CRM jest także narzędziem marketingowym, które pozwala z jednego miejsca zarządzać kampaniami reklamowymi prowadzonymi w wielu kanałach. Na podstawie zgromadzonych danych można analizować skuteczność działań i poprawiać efektywność pozyskiwania leadów poprzez reklamę w przyszłości.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jak założyć konto PayPal?
PayPal jest jedną z najpopularniejszych platform płatniczych na świecie, umożliwiającą szy…
Ciekawe rozwiązanie! Ja dotychczas używałem oprogramowania firmao.pl/oferty Co o tym sądzicie? Dajcie znać!