Home Biznes Kalendarz firmowy jako skuteczne narzędzie marketingowe
Biznes - 10 stycznia 2020

Kalendarz firmowy jako skuteczne narzędzie marketingowe

Kalendarze firmowe doskonale sprawdzają się w marketingu z trzech powodów. Po pierwsze oferują dużo miejsca na reklamę – zwłaszcza kalendarze ścienne, czyli wielkoformatowe, mają na tyle dużą powierzchnię, że można bez problemu umieścić na nich nie tylko czytelne kalendarium roczne i logo, ale również hasło reklamowe i ciekawą grafikę związaną z firmą. Po drugie kalendarze umożliwiają bardzo długą ekspozycję reklamy, bo aż przez 365 dni. Po trzecie są użyteczne, przydają się każdemu, więc wszyscy chętnie z nich korzystają.

Jakie kalendarze najlepiej sprawdzają się w marketingu?

Nośnikiem reklamy może być dowolny rodzaj kalendarza – od małych, kieszonkowych po duże, plakatowe. Małe, podręczne kalendarze nie zmieszczą zbyt obszernej reklamy, ale za to mają tę zaletę, że można je nosić zawsze przy sobie. Większe kalendarze z kolei oferują większą powierzchnię reklamową, ale za to są mniej praktyczne. To, jaki kalendarz wybierzemy, zależy wyłącznie od naszych preferencji, specyfiki naszej firmy i targetu odbiorców.

Jak zadbać o to, by kalendarz dobrze spełniał swoją marketingową funkcję?

Jeśli chcemy, aby kalendarz dobrze spełniał swoją marketingową rolę, postarajmy się w widoczny sposób wyeksponować na nim logo firmy, jej slogan i inne elementy reklamowe. Możemy umieścić je na obwolucie kalendarza lub jego kartach, a także na wyklejkach, opaskach zamykających okładkę i innych elementach layoutu. Dobrze byłoby, gdyby kalendarz wyróżniał się też oryginalną oprawą graficzną oraz ciekawymi i praktycznymi dodatkami, na przykład numeracją tygodni na registrach czy uchwytem na długopis, aby ten był zawsze pod ręką.

O czym pamiętać projektując kalendarz reklamowy?

Projektując kalendarz firmowy, szczególnie jeśli jego przeznaczeniem ma być reklama, należy starannie zadbać o jego estetykę. Taki kalendarz powinien być elegancki, minimalistyczny i modny, a także wykonany z najwyższej jakości materiałów, które zagwarantują jego trwałość. Zrezygnujmy z prowokacyjnych ozdób i krzykliwej kolorystyki, zamiast tego postawmy na klasyczną prostotę, nowoczesność – dzięki temu kalendarz będzie się prezentował profesjonalnie i stylowo.

Takie kalendarze (i wiele innych) można pozyskać na stronie: https://dobrekalendarze.pl/

Sprawdź również

Trendy w brandingu i marketingu na 2024

Rok 2024 niesie istotne zmiany w obszarze brandingu, kierując szczególną uwagę na osobiste…