Home Biznes Kampanie Google Ads – co warto o nich wiedzieć?
Biznes - 24 stycznia 2023

Kampanie Google Ads – co warto o nich wiedzieć?

Google Ads (dawniej nazywane jako Google AdWords) to obok wyników organicznych w wyszukiwarce Google najpoważniejszy narzędzie pozwalające skutecznie dotrzeć do klientów. Prowadząc firmę, powinieneś więc wiedzieć, jak tworzyć kampanie Google Ads, dzięki czemu Twój biznes rozkwitnie na dobre!

Google Ads – działasz w sieci, musisz o niej pamiętać

Biznes online daje wiele możliwości do tego, by efektywnie oferować swoje produkty bądź usługi, lecz ogromna konkurencja sprawia, że to zadanie wydaje się dość trudne. I tak zdecydowanie jest, ale tylko jak nie wiemy, jak zareklamować swoje usługi, skutecznie je wypromować, by dotarły do jak największej liczby ludzi. Podstawą jest pozycjonowanie swojej firmy w wyszukiwarce Google, dzięki czemu jest ona widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Równie ważne są jednak kampanie Google Ads, działające w modelu PPC, czyli Pay-Per-Click, co oznacza płatność za kliknięcie. Gdy tylko dany użytkownik kliknie reklamę, co przeniesie go na stronę reklamodawcy, zostanie za to naliczona opłata (dokładnie za każde kliknięcie). Stawka jest uzależniona od wielu czynników, między innymi kwoty konkurencji, ilości innych konkurencyjnych firm czy maksymalnej kwoty, jaką może zapłacić reklamodawca. Wiele też zależy od ustawień kampanii, jakości reklamy i strony docelowej, dlatego, gdy decydujemy się na kampanie reklamowe Google Ads, musimy zatroszczyć się o to, by reklama była atrakcyjna i skrojona na miarę grupy docelowej, a strona docelowa odpowiednio przygotowana. Chyba nie ma nic gorszego niż oferta, która obiecuje dużo, a w rzeczywistości jest mało warta lub niezwiązana z przewodnim komunikatem. 

Google Ads – jak to działa?

Najważniejsze więc jest to, byś zrozumiał kluczowe zasady związane z tworzeniem kampanii Google Ads, dzięki czemu Twoja reklama dotrze tam, gdzie powinna, będzie odpowiednio atrakcyjna, co przełoży się na większy ruch na Twojej stronie internetowej. Jak tylko użytkownik wyszukuje dane słowo w wyszukiwarce, Google przeprowadza swego rodzaju aukcję, która pozwala na klasyfikację wszystkich reklam związanych z wyszukiwaną frazą. Na tej podstawie wyświetlane są najlepsze wyniki. Zależą one od tzw. wskaźnika AsRank (Rankingu reklamy). Składa się na niego wiele czynników, między innymi wynik jakości reklamy, maksymalna stawka za kliknięcie, konkurencja, kontekst wyszukiwania, dopasowanie do lokalizacji użytkownika i jego urządzenia itp. 

Jak reklamować się w Google Ads?

Nie ma wątpliwości, że warto rozpocząć tworzenie kampanii Google Ads, co pomoże zyskać nowych klientów i skutecznie walczyć z konkurencją. Zacznij od utworzenia konta w systemie Google Ads, a następnie wybierz usługi lub produkty ze swojej strony, jakie zamierzasz promować. To właśnie na tej podstawie tworzona jest lista grup reklamowych oraz słów kluczowych. Na tej podstawie też utworzysz reklamy idealnie dopasowane do słowa kluczowego i strony docelowej. W kolejnym kroku należy ustalić budżet i stawki, co pozwoli na aktywowanie kampanii. 

Teraz wystarczy, że użytkownik wpisze hasło (lub podobne) z przygotowanej przez Ciebie listy, by reklama mogła pojawić się w wynikach wyszukiwania. Klikając w nią, użytkownik trafia na odpowiednią stronę docelową. Zarządzanie kampanią z poziomu konta Google Ads jest bardzo łatwe oraz intuicyjne, dzięki czemu sprawdzisz jej poziom konwersji i zapoznasz się z wieloma przydatnymi statystykami.

Jak widać, kampanie Google Ads są niezbędne w przypadku każdej firmy, która chce jak najefektywniej dotrzeć do swoich klientów. Obok pozycjonowania są najważniejszym narzędziem w promocji online.

Sprawdź również

Trendy w brandingu i marketingu na 2024

Rok 2024 niesie istotne zmiany w obszarze brandingu, kierując szczególną uwagę na osobiste…