Home Biznes Keyword research – weryfikacja i dobór wyrażeń dla SEO
Biznes - 2 października 2020

Keyword research – weryfikacja i dobór wyrażeń dla SEO

Keyword research – weryfikacja i dobór wyrażeń dla SEO

Tworzenie wysokiej jakości treści jest dziś jedną z ważniejszych składowych rozbudowanego procesu pozycjonowania. Jednak samo przygotowanie dobrego tekstu to za mało. Nie uzyskasz z niego żadnych korzyści, jeśli nikt go nie przeczyta. Aby zwiększyć jego widoczność, musisz odpowiednio dobrać i umieścić w tekście wyrażenia dla SEO. Chcesz wiedzieć, jak to zrobić? W takim razie zostań z nami – dziś pokażemy Ci prosty i szybki sposób na skuteczny dobór słów kluczowych (ang. keyword research).

Tworzenie treści na stronę to tylko część procesu pozycjonowania SEO

Już od wielu lat Google jest niekwestionowanym liderem na rynku wyszukiwarek www. Jak pokazują ostatnie statystyki, z narzędzia tej firmy korzysta około 97% polskich internautów. Nic więc dziwnego, że pozycjonowanie prowadzi się dziś głównie pod kątem standardów tworzonych przez giganta z Mountain View.

Pozycjonowanie stron internetowych w Google jest procesem bardzo złożonym. Składa się na niego nie tylko tworzenie dobrej jakości contentu na witrynę, który poprzedza keyword research, ale także m.in.:

  • optymalizacja strony, przebudowa lub budowa od podstaw,
  • linkowanie,
  • prowadzenie płatnych kampanii reklamowych,
  • ciągłe analizowanie pozycji strony.

Dlaczego wyrażenia SEO są tak ważne?

Korzystanie z Google polega na wpisywaniu krótkich wyrażeń, które w zwięzły sposób opisują poszukiwane informacje. Jeśli chcesz, aby stworzone przez Ciebie artykuły notowały wiele wyświetleń, kieruj się odpowiednimi wytycznymi. Umieszczając w treści najpopularniejsze frazy związane z daną tematyką, zwiększysz widoczność strony internetowej.

Jednocześnie dobry keyword research ułatwi Ci pisanie tekstów. Analizując popularne frazy, możesz grupować je tematycznie i przygotowywać pod nie ciekawe treści. Taka weryfikacja pozwoli Ci wyczerpać dane zagadnienie do granic możliwości.

Szybko zauważysz, że zamiast pisać ogólnie np. o klockach hamulcowych, możesz stworzyć na ten temat na kilka ciekawych artykułów. Przygotujesz cały zestaw tekstów, które omawiają m.in. rodzaje klocków hamulcowych, technologie produkcji i szczegóły związane z ich eksploatacją. Dzięki temu dostarczysz czytelnikom użyteczne porady, a roboty Google docenią wartość tekstów i wywindują je na wyższe pozycje w wyszukiwarce.

Szybki keyword research przy wykorzystaniu wyszukiwarki Google

Aby przeanalizować i wybrać odpowiednie frazy kluczowe pod SEO, nie musisz inwestować w kosztowne narzędzia. Z pomocą przychodzi wyszukiwarka Google, z której możesz korzystać zupełnie za darmo. Zacznij od wyboru tematyki przyszłego tekstu. Gdy to zrobisz, zastanów się, jakich fraz byś użył, aby znaleźć takie informacje.

Teraz czas na keyword research – wpisz w okienku wyszukiwarki wyrażenie. Zobaczysz listę propozycji od Google. To najpopularniejsze frazy, ściśle powiązane z tematem, który chcesz opisać w swoim artykule.

Bardzo możliwe, że znajdziesz pośród nich inspiracje na przygotowanie kilku tekstów. Każdą taką frazę możesz ponownie wpisać do wyszukiwarki, aby znów uzyskać powiązane z nią propozycje.

pozycjonowanie bloga

Narzędzia ułatwiające dobór wyrażeń pod SEO

Jeśli tylko chcesz, możesz dodatkowo skorzystać ze specjalnych narzędzi ułatwiających keyword research. Zaliczają się do nich m.in.:

  • Answer The Public,
  • Keyword Planner,

Oczywiście tworząc artykuły na stronę, musisz pamiętać o podstawowych zasadach content marketingu. Powinieneś wiedzieć, jak przygotowywać dobre treści i co zrobić, aby ich publikacja przynosiła wymierne korzyści. Trzymanie się tych standardów zapewnia mnóstwo korzyści, o których więcej dowiesz się tutaj: https://www.grupa-tense.pl/marketing-tresci/.

tworzenie wpisów i treści na stronę

Pozycjonowaniem i pisaniem tekstów powinni się zająć specjaliści

Dzięki powyższym poradom na pewno łatwiej będzie Ci dobrać frazy kluczowe do przyszłych artykułów. Pamiętaj, że dobry content to jednak za mało, aby strona regularnie notowała rekordy popularności. Nie pomoże nawet wnikliwy keyword reearch, jeśli nie zajmiesz się kompleksowym pozycjonowaniem. Jeżeli nie masz doświadczenia w branży SEO, powinieneś zdać się na wsparcie specjalistów.

Pomoże Ci w tym Grupa TENSE, która zajmie się profesjonalną promocją Twojej strony. Pracujący tam specjaliści stosują  najlepsze metody pozycjonowania, których efektywność została już potwierdzona przez niemal 2 000 zadowolonych Klientów Dołącz do nich i ciesz się z dobrze prosperującego biznesu.

Sprawdź również

Ecodriving dla firmy – sprawdź, jak jeżdżą Twoi kierowcy

Czy wiesz, jak wiele korzyści może przynieść Twojej firmie pakiet usług Ecodriving? To nie…