Marketing kinowy to nowoczesne narzędzie służące do promocji marki. Oczywiście reklamy w kinie wykorzystywano od dziesięcioleci, ale obecnie możliwości i techniki marketingowe znacznie wykraczają poza to, co widzimy na ekranie przed właściwym seansem. Jakie mamy możliwości przeprowadzania działań w kinie? Kiedy warto posłużyć się marketingiem kinowym?

Różne rodzaje działań w ramach marketingu kinowego

Broker reklamy kinowej może zaproponować nam tradycyjne działania on-screen, czyli wyświetlenie spotu reklamowego przed seansem, ale także różne sposoby reklamy w całym obiekcie. Możemy zdecydować się na reklamę na biletach kinowych, kubkach do popcornu, zastosowanie naklejek podłogowych czy stand-upów reklamowych. Wszystko to pozwoli nam skutecznie zwiększać oddziaływanie na potencjalnych klientów naszego produktu lub usługi. Pamiętajmy też o tym, że możemy na różny sposób dostosować kampanię w ramach marketingu kinowego do naszych potrzeb, a przede wszystkim – grupy docelowej. Dzięki przewidywaniu możemy skutecznie docierać do naszych odbiorców.

Produkty dla dzieci i młodzieży

Reklama w kinie (http://www.multikinomedia.pl/reklama/) może być skutecznym sposobem docierania z ofertą do osób młodych. Podczas negocjacji z brokerem reklamy kinowej wybierajmy wtedy seanse przedpołudniowe. Najczęściej w tym czasie w kinie goszczą rodzice z dziećmi a także wycieczki szkolne. Jeśli chcemy dotrzeć z produktem do studentów, najlepiej wybierać emisję spotów reklamowych w dni, w których obowiązuje niższa cena biletów.

Promocja produktu

Zasady real time marketingu zalecają, by wykorzystywać nagle nadarzające się okazje, pojawiające się mody i trendy i wykorzystywać je do działań marketingowych. Sukces konkretnego filmu może być tu doskonałym sposobem do promowania określonych produktów w kinie. Jeśli bohater kinowego hitu jest kawoszem, warto zdecydować się na emisję spotu reklamującego naszą mieszankę przed emisją filmu. Podobnie w każdym innym przypadku, który pozwoli nam reklamować produkt w nawiązaniu do konkretnej produkcji. Warto tu pomyśleć również o możliwości zatrudnienia hostess rozdających próbki przed sensem.

Ekskluzywna grupa odbiorców

Jeśli chcemy skutecznie działać w ramach marketingu kinowego, warto śledzić nowości filmowe i interesować się tym, co będzie wyświetlane na ekranach. W niektórych kinach można spotkać się z emisją spektakli operowych, organizowane są maratony filmów określonego gatunku, transmituje się najważniejsze wydarzenia sportowe itd. W takich sytuacjach możemy znaleźć odpowiednią przestrzeń do reklamy produktu przeznaczonego do odbiorców o specyficznych upodobaniach.

Marketing kinowy to skuteczne narzędzie promocyjne. Dzięki odpowiedniemu planowaniu i rozeznaniu w zwyczajach gości kin możemy dobrać przekaz reklamowy do oczekiwanej grupy odbiorców. Dodatkową zaletą jest to, że możemy oddziaływać na potencjalnych klientów wielokrotnie, wykorzystując przy tym różne zmysły. Łatwo zmierzyć również skuteczność takiej kampanii. Każdy sprzedany bilet to informacja o jednej osobie, która zapoznała się z przygotowanym przez nas materiałem reklamowym.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Asystent Google – co powinieneś o nim wiedzieć?

Od dosyć dawna mamy możliwość używania sztucznej inteligencji, naszego wirtualnego asysten…