Home Biznes Kilka rzeczy, które musisz wiedzieć o tworzeniu stron internetowych, jako Klient
Biznes - 30 marca 2022

Kilka rzeczy, które musisz wiedzieć o tworzeniu stron internetowych, jako Klient

Tworzenie stron internetowych z perspektywy Klienta przebiega zdecydowanie inaczej niż z perspektywy wykonawców. W sieci znajdziemy wiele artykułów dotyczących etapów tworzenia stron, porad dla twórców oraz rzeczy koniecznych do umieszczenia od strony technicznej. Wszystko to z pewnością będzie pięknie rozpisane i wypunktowane, jednak gdzie w tym wszystkim Klient? Agencje, które mają doświadczenie w projektowaniu stron WWW, nie potrzebują raczej kolejnych poradników, natomiast to właśnie Klienci są osobami, które potrzebują porady w tym zakresie. Co powinna zawierać dobra strona internetowa? Jak przygotować się do współpracy z agencją? Czego wymagać? Te wszystkie pytania kłębią się w głowach osób, które potrzebują strony internetowej dla swojego biznesu. Dzisiaj postaramy się pokrótce nakreślić, jak wygląda taka współpraca i jak się do niej odpowiednio przygotować, aby uzyskać najlepszy efekt.

Współpraca kluczem do dobrze zaprojektowanej strony WWW

Współpraca to hasło, o którym trzeba pamiętać na każdym etapie tworzenia strony internetowej. Dotyczy zarówno kooperacji pomiędzy działami firmy, jak i pomiędzy samą firmą a Klientem. Dzięki odpowiedniemu zaangażowaniu uda się uzyskać efekt, który zadowoli obie strony. Zlecający nie jest zatem jedynie stroną bierną, a bierze czynny udział w procesie projektowania strony internetowej. W dobrych agencjach marketingowych właśnie w taki sposób podchodzi się do Klientów.

tworzenie stron internetowych

Jak wobec tego przebiega proces tworzenia strony internetowej dla biznesu we współpracy z agencją? Po pierwsze i najważniejsze brief! Już spieszymy z wyjaśnieniem, czym on właściwie jest. Otóż brief to właściwie punkt wyjścia, konieczny do rozpoczęcia współpracy pomiędzy osobą zlecającą a agencją. Jest dokument, w którym Klient dokładnie określa swoje cele, założenia, potrzeby, możliwości i środki, za których pośrednictwem chciałby dotrzeć do swoich odbiorców. W briefie określana jest grupa docelowa, wskazywana jest konkurencja oraz przykłady stron, które powinniśmy wziąć za inspirację. W zależności od agencji brief może się nieznacznie różnić, ale w większości przypadków kolejne warianty są do siebie bardzo zbliżone i znajdują się w nich takie elementy, jak:

  • Nazwa i przedmiot działania firmy;
  • Przykłady konkurencyjnych przedsiębiorstw;
  • Misja, cel i założenia marki;
  • Docelowa grupa odbiorców;
  • Elementy, które wyróżniają markę na tle innych, podobnych jej firm;
  • Oczekiwania pod kątem stylistyki.

Osoba lub firma zlecająca powinna również zastanowić się nad tym, czy potrzebuje nowego logo, tekstów, albo elementów graficznych do zamieszczenia na stronie internetowej. Jeśli tak, agencja bez wątpienia je zapewni. Dobrym pomysłem będzie również określenie funkcjonalności, które chcielibyśmy posiadać w obrębie swojej witryny. Do tych najczęściej wybieranych należą m.in.: formularz kontaktowy, sekcja blogowa, wyszukiwarka z uwzględnieniem filtrów czy możliwość sortowania wyników pod względem różnych parametrów. Klient powinien również od razu określić termin, który go interesuje oraz budżet, jaki może przeznaczyć na realizację projektu. Brief to pewnego rodzaju baza informacji na temat firmy, dlatego też powinniśmy wypełnić go skrupulatnie przed rozpoczęciem współpracy z firmą wykonawczą. Warto również przemyśleć sobie wszystkie te kwestie przed wybraniem się na rozmowę z potencjalnymi realizatorami, aby mieć podstawową wiedzę na temat własnej marki i być w stanie dokładnie odpowiedzieć na wszystkie zadane pytania. W końcu ich celem jest tylko i wyłącznie pomoc oraz określenie najlepszej stylistyki przyszłej witryny.

Projektowanie stron WWW to zadanie dla specjalistów

Powierzając zadanie stworzenia strony WWW zewnętrznej firmie, zawsze pamiętaj o jej uprzednim sprawdzeniu. Obejrzyj zrealizowane projekty, dowiedz się więcej na temat pracowników – upewnij się, że Twoja firma znajdzie się w odpowiednich rękach. Projektowanie stron internetowych przez takie agencje jak https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe, na pewno skończy się powodzeniem, jeśli tylko poświęcisz trochę czasu na określenie swoich własnych potrzeb. Im więcej energii włożysz w przygotowanie się do tej współpracy, tym lepszy efekt uda Ci się finalnie uzyskać, ponieważ wykonawca zrozumie Twoje potrzeby i będzie miał możliwość przeniesienia ich do rzeczywistości.

Sprawdź również

Czy hosting i domena mają wpływ na pozycjonowanie strony WWW?

Wybór odpowiedniego hostingu i domeny jest decydujący nie tylko dla stabilności i bezpiecz…