Landing page

Co to jest LP i kiedy stosujemy to rozwiązanie?

Landing Page (LP) to strona www wykonana zazwyczaj w celach stricte reklamowych/sprzedażowych będące docelowym adresem, na który użytkownik zostaje skierowany po kliknięciu w reklamę. LP tworzy się w konkretnym celu prezentacji danego produktu lub usługi z zamiarem finalizacji ścieżki konwersji klienta.

Jak wyglądają strony typu Landing Page?

Strony typu landing page są zwykle tworzone jako one page, który zawiera formularze lub moduły sprzedażowe, które mają doprowadzić do finalizacji ścieżki konsumenckiej rozpoczętej kliknięciem w reklamę. Są to zazwyczaj bardzo proste witryny, pozbawione dużej liczby grafik i treści, słowem wszystkiego co mogłoby rozproszyć uwagę klienta tuż przed realizacją konwersji. Strony typu LP używane zwykle w kampaniach typu CPC czy CPA (czy też w kampaniach afiliacyjnych) nie potrzebują dużej widoczności w wynikach organicznych stąd też zbędne jest na nich tworzenie podstron bogatych w wartościowy content.

Ważne, aby strona LP była responsywna, skonstruowana tak, aby użytkownik od razu trafił na istotny z punktu widzenia reklamobiorcy element witryny (formularz, koszyk), atrakcyjna wizualnie (nie odrzucała klienta, nie zniechęcała do zakupu).

Sprawdź również

Przykładowy plan marketingowy – co powinien zawierać?

Tworzenie strategii marketingowych może być przytłaczające, zwłaszcza jeśli jesteś początk…