Definicje pojęć marketingu i reklamy - 20 października 2019

Lejek sprzedażowy

Co to jest lejek sprzedażowy i jak go używać?

Czym jest lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy to określenie procesu sprzedaży, który jest podzielony na kilka odcinków. Każdy z tych etapów ma przypisane oddzielne działania marketingowe. W każdym z tych etapów, sprzedający stara się nakierować odbiorce na odpowiednią drogę. W każdym momencie, potencjalny kupujący jest umiejętnie kierowany tak, aby sprzedający osiągnął pożądany efekt.

Tworzenie tak zwanego lejka sprzedażowego, polega na poznaniu swych odbiorców, na obserwacji ich zachowań i procesów decyzyjnych. Niektórym klientom wystarczy prosta reklama i dobry produkt, żeby podjąć decyzję o kupnie. Innym to nie wystarcza. Potrzebują czasu, by poznać markę, zrozumieć jak produkt może zmienić ich życie na bardziej bezproblemowe a przede wszystkim nabrać zaufania do tej konkretnej marki. Taki proces czasem bywa krótki, ale nierzadko jest też bardzo rozbudowany. Wszystko zależy od specyfiki danego biznesu.

Lejek sprzedażowy składa się z czterech etapów, jednak sposób trzymania się tej zasady zależy od specyfiki firmy. Pierwszy etap to budowanie świadomości marki. Drugim etapem jest wzbudzanie zainteresowania. Tutaj liczy się stałe uświadamianie i edukacja potencjalnych klientów. Następnym etapem jest selekcja klientów i wygenerowanie takich ich grup, które konkretnie mogą być zainteresowane produktem lub usługą. W czwartym etapie, jest już pora na konkretne oferty skierowane do konkretnych kupujących.

Nazwa lejka sprzedażowego wzięła się stąd, że z czasem grono potencjalnych klientów maleje, za to są oni najbardziej zdecydowani na zakup.

Zobacz też:

 

Sprawdź również

Trade marketing – czym jest i jak działa

Trade Marketing, to zakres marketingu w organizacji, jaki może spełniać różnorodne funkcje…