Lejki sprzedażowe – jak z nich korzystać?
Tworzysz kolejny biznes, rozpoczynasz sprzedaż własnej usługi, zakładasz efektywny sklep internetowy – przeświadczony o sile własnego planu inwestujesz kapitały w promocję oraz poprzez dwa miesiące niczego nie sprzedajesz. Sfrustrowany początkowo poszukujesz błędów w samej reklamie, potem zrezygnowany redukujesz budżety marketingowe, co również komplikuje klientom wyszukanie Ciebie. Natomiast może błąd jest w strategii? Lejek sprzedażowy może być odpowiedzą na Twoje trudności.
Czym jest lejek sprzedażowy – definicja
Sprzedaż jest dźwignią handlu – nie można tego ukryć. Mądrzejsi od nas zauważyli to już wiele lat temu. Bez względu na to w jakiej dziedziny się obracamy, by własne funkcjonowania kończyły się przeznaczeniem, musimy sprzedawać. Niestety sprzedaż może być właściwie ciężkim kawałkiem chleba, szczególnie kiedy wykorzystujemy złych form. Z jednej strony za wszelką cenę pragniemy unikną nadmiernej natarczywości oraz akwizycyjnych urządzeń, jednak z innej czujemy, iż bez nich niezwykle trudno nam wypracować szczytne programy sprzedażowe.
Lejek sprzedażowy – pierwszy krok
Ten mechanizm rozpoczyna się od szerzenia znajomości firmy – w zestawieniu do pozostałych poziomów lejka sprzedażowego, tenże jest najłatwiejszy oraz potrzebuje przeważnie od klientów odpowiedniego poziomu zainteresowania. Jednym spośród urządzeń wykorzystywanych do wypełnienia górnej części lejka sprzedażowego jest m.in. content marketing. To dzięki działaniom polegającym na tworzeniu dobrych treści mamy szansę trafienia do dużego gremium ewentualnych konsumentów oraz podejmować działania z grupy tworzenia znajomości firmy.
Zaciekawienie
Tenże krok możemy rozłożyć na dwa rozwiązania. Pierwsze spośród nich zakłada, iż masz już wcześniej przygotowaną bazę adresów e-mail. Kolejna natomiast, iż właśnie będziesz musiał ją zbudować. W obu wypadkach, potrzebny będzie system do e-mail marketingu. Do gotowej bazy możesz przekazać informację, jaka będzie zawierała produkty edukacyjne, dotyczące np. Twoich artykułów, lub usług. Musi to być wartość dodana. W wypadku, kiedy planujesz właśnie stworzyć bazę kontaktów, także będziesz potrzebował dobrych produktów, natomiast w tejże sytuacji możesz dać odnośnik do ich ściągnięcia w PopUpie,
Lejek marketingowy (Przyciąganie)
Kluczem do skutecznej transakcji jest dobre określenie potrzeb oraz oczekiwań klienta. To pozwala na określenie grupy docelowej i gdzie ona jest jakie ma obawy oraz wymagania. To czynniki oceny biznesowej konkretnego przedsiębiorstwa. Z niej wynika wybór odpowiednich urządzeń marketingowych. Natomiast właśnie uruchomienie lejka pozwoli dokonywać możliwych pomiarów, jakie funkcjonowania są szczególnie opłacalne. Dla przedsiębiorstw działających w e-commerce działanie lejka kończy się transakcją w e-sklepie.
Źródło: marketinghacker.pl
Reklama zewnętrzna w erze cyfrowej – nowe możliwości dzięki wielkoformatowym telebimom
Reklama zewnętrzna od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi dotarcia do szer…