Home Biznes Logo – co to jest i z czego się składa?
Biznes - 10 kwietnia 2025

Logo – co to jest i z czego się składa?

Logo to fundament wykorzystywany do budowy tożsamości marki. Dlatego każda firma chce je posiadać. Czym zatem jest logo? Z czego się ono składa? Na co zwrócić uwagę podczas jego projektowania? Wskazówki na ten temat znajdziesz w niniejszym artykule!

Co to jest logo?

Tożsamość marki, czyli to, jak chce być odbierana przez klientów, budowana jest za pomocą identyfikacji wizualnej. Jej podstawowym elementem jest logo. To znak graficzny, który wyróżnia markę spośród konkurencji. Jest on umieszczany na produktach, opakowaniach, ulotkach, banerach, wizytówkach, a także wszystkich innych materiałach drukowanych i cyfrowych wykorzystywanych do promocji.

Pojawić się może zatem pytanie, czym logo jest dla firmy? Czy tylko znakiem graficznym? Otóż logo jest czymś więcej. Poprzez znak graficzny przekazywana jest część historii firmy, a także idei, którymi się ona kieruje. Podkreślić należy także wpływ logo na odbiorców – potrafi ono wywoływać pozytywne emocje oraz skojarzenia. Dzięki temu klienci łatwiej nawiązują relacje z marką i wybierają jej produkty.

Z czego składa się logo?

Logo może składać się z jednego lub kilku elementów. W teorii zbudowane jest ono z: sygnetu, logotypu, sloganu. Sygnet oznacza grafikę. Logotyp to warstwa tekstowa, czyli np. nazwa firmy. Slogan zaś jest podpisem, myślą przewodnią, jaka przyświeca marce. Wszystkie te elementy mogą być wykorzystywane jednocześnie. Coraz częściej jednak spotkać można inne warianty: połączenie sygnetu i logotypu, sam sygnet, sam logotyp.

Na co zwrócić uwagę podczas projektowania logo?

Logo jako podstawa identyfikacji wizualnej, jest bardzo ważne dla procesu budowania tożsamości marki oraz jej rozpoznawalności. Jest ono wykorzystywane w komunikacji z odbiorcami, prowadzonej na wielu płaszczyznach. Dlatego też należy projektować je odpowiedzialnie.

Indywidualny projekt

Chcąc uzyskać ciekawe i rozpoznawalne logo, warto zadbać, aby był to indywidualny projekt. Przygotowany na zamówienie symbol, którego nie posiada inna firma, jest najrozsądniejszym rozwiązaniem. Jego tworzeniem zajmują się projektanci ze studia graficznego, takiego jak GoodProject. Proces przygotowania logo jest czasochłonny i wymagający. Trzeba go więc poprowadzić w odpowiedni sposób. Stworzenie zwykłej grafiki nie wystarczy. Konieczne jest przeprowadzenie analiz – zarówno rynku, jak i odbiorców. Dopiero wtedy może powstać indywidualny projekt logo, który stanie się kluczowym elementem identyfikacji wizualnej.

Uniwersalność

Dobrze zaprojektowane logo charakteryzuje się uniwersalnością. Marka może je wykorzystać w materiałach drukowanych i cyfrowych. Uniwersalność w tym przypadku zakłada, że znak graficzny będzie w tych miejscach zawsze prezentować się w odpowiedni sposób. To istotne z perspektywy procesu budowania tożsamości marki, jak i odbiorców, którzy nie powinni mieć problemów z odczytaniem logo.

Prostota

Projektując identyfikację wizualną i logo, warto pamiętać o prostocie. Skomplikowane grafiki nie są łatwe do zapamiętania. Proste logo odbiorcy są w stanie szybko skojarzyć z konkretną marką. Aspekt ten dotyczy także zrozumienia logo. Przerost formy nad treścią nie jest tu wskazany. Wręcz przeciwnie, im logo łatwiejsze do zrozumienia i zapamiętania, tym chętniej odbiorcy podejmują interakcje z marką.

Podsumowanie

Logo jest podstawowym elementem identyfikacji wizualnej. Pomaga ono w procesie budowania tożsamości marki, a także jej rozpoznawalności. Logo jest symbolem graficznym, który powinien zapadać w pamięć odbiorców. Warto więc wybrać odpowiednią firmę do jego zaprojektowania i zadbać o jego indywidualność, uniwersalność i prostotę.

Materiał partnera

Sprawdź również

Wynajem biura – na co zwracać uwagę wybierając biuro dla swojej firmy?

Decyzja o wynajmie biura to jeden z kluczowych kroków w rozwoju każdej firmy. Odpowiednia …