Chcesz zaistnieć lokalnie? Skup się na tych kilku zasadach
W ostatnim czasie coraz większego znaczenia nabiera tzw. lokalne SEO, które możemy definiować jako działania marketingowe w wyszukiwarkach internetowych skierowane do odbiorcy z naszej najbliższej okolicy. Jak zadbać o dobrą widoczność w swojej okolicy?
4 zasady dobrego lokalnego SEO
Kto w pierwszej kolejności powinien zainteresować się tematem lokalnego SEO? Mowa tutaj np. o fryzjerze czy cukierni, które to klientów szukają raczej w swoich dzielnicach, miastach czy ewentualnie województwach niżeli na terenie całego kraju lub świata. Nikt bowiem nie jedzie 300 km by kupić ciastka (no chyba, że są to kremówki z Wadowic :D).
Inaczej jest w przypadku biznesów, które cechują się tym, iż ich oferta nie ma sprecyzowanej lokalizacji odbiorców np. sklepy internetowe, które równie dobrze mogą wysłać produkt na Podkarpacie jak i na Pomorze. Ich lokalne SEO raczej nie dotyczy.
Istnieje szereg czynności, które powinna wykonać każda firma kierująca swoje usługi do odbiorców zlokalizowanych w konkretnej przestrzeni. Zdradzamy je poniżej.
- Dobrze wypełniona strona kontaktu – w menu strony powinna pojawić się zakładka kontakt, w której poza zwykłym formularzem kontaktowym znajdzie się pełna nazwa firmy, numer (numery) telefonu, adres i – dobrze to wygląda, zmniejsza dystans między klientem a przedsiębiorcą – nazwisko właściciela firmy.
- Mapa dojazdowa – tutaj możemy śmiało posłużyć się Google Maps, które nie tylko pomoże nam wygenerować kod mapy z zaznaczoną naszą lokalizacją ale również będzie estetycznie wyglądać na stronie. Nie zapominajmy też, że Google lubi jak korzysta się z jego usług więc mapa z Google Maps na pewno nie zaszkodzi 😉
- Stosowanie mikroformatów – warto kluczowe informacje dotyczące lokalizacji opisywać mikroformatami. Ułatwi to wyszukiwarkom rozpoznanie tych danych dzięki czemu np. numer telefonu przestanie być w oczach Google ciągiem niewiele znaczących cyfr.
- Dane adresowe w stopce serwisu – niezależnie od tego czy umieściliśmy na stronie osobną zakładkę kontaktową, w stopce powinien pojawić się pełen adres firmy wraz z numerem telefonu. Sprawi to, że adres ten znajdzie się na każdej podstronie i będzie lepiej indeksowany przez wyszukiwarki.
Poza czterema wyżej wymienionymi punktami warto zwrócić uwagę na fakt, że lokalne SEO zawiera również wszystkie aspekty tradycyjnego SEO. Nie rezygnujemy więc z działań optymalizacyjnych na stronie czy też ze wstawiania nań wartościowej treści.
Google organizacja macierzysta: Alphabet. Co warto o niej wiedzieć?
Google to jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek na świecie, ale niewielu wie…