Marketing internetowy – w jakie działania najlepiej zainwestować na starcie?
Wdrożenie dobrze przemyślanych działań z zakresu marketingu internetowego owocuje większym zainteresowaniem klientów, a co za tym idzie, rosnącymi zyskami firmy. Mnogość rodzajów e-marketingu sprawia jednak, że ciężko zdecydować się, od czego rozpocząć, by inwestycja się zwróciła.
Jeszcze kilka lat temu wiele firm nie myślało o tym, by swoją aktywność marketingową w dużym stopniu lub całkowicie przenieść do świata wirtualnego. Dziś, gdy większość konsumentów w podejmowaniu codziennych decyzji zakupowych posiłkuje się internetem, niemal każdy biznes chcący utrzymać się na rynku musi zrobić przynajmniej kilka kroków w kierunku e-marketingu.
Spis treści:
Czym jest marketing internetowy?
Marketing internetowy, znany również jako e-marketing, marketing online czy digital marketing, jest zespołem działań promocyjnych i komunikacyjnych realizowanych w sieci. Cel ich prowadzenia może mieć charakter sprzedażowy albo wizerunkowy, związany z budowaniem świadomości oraz rozpoznawalności marki wśród klientów.
Jakie są rodzaje marketingu internetowego?
Wśród rodzajów marketingu internetowego najchętniej stosowanych przez mniejsze i większe przedsiębiorstwa na całym świecie warto wymienić przede wszystkim:
- pozycjonowanie i optymalizację stron internetowych,
- kampanie sponsorowane Google Ads,
- kampanie sponsorowane Facebook Ads,
- email marketing,
- content marketing,
- social media marketing,
- video marketing,
- influencer marketing,
- marketing automation.
To jednak nie koniec rodzajów e-marketingu. Dziedzina ta cały czas się rozwija, stwarzając coraz nowsze możliwości dla każdego biznesu, który nie chce stać w miejscu.
Jakie korzyści niesie stosowanie marketingu internetowego?
Wdrożenie w firmie działań z zakresu marketingu internetowego niesie szereg korzyści. Począwszy od szansy na dotarcie z komunikatem w odpowiednim czasie i miejscu do bardzo dobrze sprecyzowanej grupy docelowych odbiorców, przez gromadzenie obszernej wiedzy o klientach, ich potrzebach i oczekiwaniach, aż po precyzyjne mierzenie efektów działań. Co więcej, w wielu przypadkach e-marketing okazuje się być o wiele bardziej opłacalny niż marketing w tradycyjnym wydaniu. Dlaczego? Ponieważ pozwala docierać do odbiorców ze spersonalizowaną komunikacją, która o wiele bardziej przekonuje ich do podejmowania akcji pożądanych przez nadawcę, takich, jak chociażby zakup danego produktu czy usługi. W większości przypadków możliwe jest również dynamiczne wprowadzenie optymalizujących zmian w prowadzonych kampaniach na podstawie monitorowania ich bieżących wyników.
Marketing internetowy – od czego zacząć?
Nie ma jednej prawidłowej odpowiedzi na pytanie o to, jaki rodzaj marketingu internetowego sprawdzi się najlepiej w danej branży czy w konkretnym przedsiębiorstwie. Warto testować różne rozwiązania i wyciągać z tych testów mądre wnioski. Posiadając odpowiednią ilość czasu i umiejętności, można wieloma działaniami zająć się samemu. Przynajmniej na początku, jeśli budżet nie pozwala na podjęcie współpracy z profesjonalistami w dziedzinie digital marketingu. Poprowadzenie profili w mediach społecznościowych, regularne pisanie firmowego bloga, wysyłka mailingów do zgromadzonych leadów to dobra baza na start. W sieci dostępnych jest wiele darmowych narzędzi, które – po odpowiednim przyswojeniu wiedzy na temat ich obsługi – pomogą ruszyć z e-marketingiem nawet najmniejszym przedsiębiorstwom. Z czasem warto inwestycję swojego własnego czasu zamienić na inwestycję finansową i zlecić digital marketing specjalistom, którzy z pewnością przyspieszą osiąganie kluczowych efektów.
Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?
Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…