Home Biznes Marketing internetowy – w jakie działania najlepiej zainwestować na starcie?
Biznes - 26 maja 2022

Marketing internetowy – w jakie działania najlepiej zainwestować na starcie?

Wdrożenie dobrze przemyślanych działań z zakresu marketingu internetowego owocuje większym zainteresowaniem klientów, a co za tym idzie, rosnącymi zyskami firmy. Mnogość rodzajów e-marketingu sprawia jednak, że ciężko zdecydować się, od czego rozpocząć, by inwestycja się zwróciła.

Jeszcze kilka lat temu wiele firm nie myślało o tym, by swoją aktywność marketingową w dużym stopniu lub całkowicie przenieść do świata wirtualnego. Dziś, gdy większość konsumentów w podejmowaniu codziennych decyzji zakupowych posiłkuje się internetem, niemal każdy biznes chcący utrzymać się na rynku musi zrobić przynajmniej kilka kroków w kierunku e-marketingu.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy, znany również jako e-marketing, marketing online czy digital marketing, jest zespołem działań promocyjnych i komunikacyjnych realizowanych w sieci. Cel ich prowadzenia może mieć charakter sprzedażowy albo wizerunkowy, związany z budowaniem świadomości oraz rozpoznawalności marki wśród klientów.

Jakie są rodzaje marketingu internetowego?

Wśród rodzajów marketingu internetowego najchętniej stosowanych przez mniejsze i większe przedsiębiorstwa na całym świecie warto wymienić przede wszystkim:

  • pozycjonowanie i optymalizację stron internetowych,
  • kampanie sponsorowane Google Ads,
  • kampanie sponsorowane Facebook Ads,
  • email marketing,
  • content marketing,
  • social media marketing,
  • video marketing,
  • influencer marketing,
  • marketing automation.

To jednak nie koniec rodzajów e-marketingu. Dziedzina ta cały czas się rozwija, stwarzając coraz nowsze możliwości dla każdego biznesu, który nie chce stać w miejscu.

Jakie korzyści niesie stosowanie marketingu internetowego?

Wdrożenie w firmie działań z zakresu marketingu internetowego niesie szereg korzyści. Począwszy od szansy na dotarcie z komunikatem w odpowiednim czasie i miejscu do bardzo dobrze sprecyzowanej grupy docelowych odbiorców, przez gromadzenie obszernej wiedzy o klientach, ich potrzebach i oczekiwaniach, aż po precyzyjne mierzenie efektów działań. Co więcej, w wielu przypadkach e-marketing okazuje się być o wiele bardziej opłacalny niż marketing w tradycyjnym wydaniu. Dlaczego? Ponieważ pozwala docierać do odbiorców ze spersonalizowaną komunikacją, która o wiele bardziej przekonuje ich do podejmowania akcji pożądanych przez nadawcę, takich, jak chociażby zakup danego produktu czy usługi. W większości przypadków możliwe jest również dynamiczne wprowadzenie optymalizujących zmian w prowadzonych kampaniach na podstawie monitorowania ich bieżących wyników.

Marketing internetowy – od czego zacząć?

Nie ma jednej prawidłowej odpowiedzi na pytanie o to, jaki rodzaj marketingu internetowego sprawdzi się najlepiej w danej branży czy w konkretnym przedsiębiorstwie. Warto testować różne rozwiązania i wyciągać z tych testów mądre wnioski. Posiadając odpowiednią ilość czasu i umiejętności, można wieloma działaniami zająć się samemu. Przynajmniej na początku, jeśli budżet nie pozwala na podjęcie współpracy z profesjonalistami w dziedzinie digital marketingu. Poprowadzenie profili w mediach społecznościowych, regularne pisanie firmowego bloga, wysyłka mailingów do zgromadzonych leadów to dobra baza na start. W sieci dostępnych jest wiele darmowych narzędzi, które – po odpowiednim przyswojeniu wiedzy na temat ich obsługi – pomogą ruszyć z e-marketingiem nawet najmniejszym przedsiębiorstwom. Z czasem warto inwestycję swojego własnego czasu zamienić na inwestycję finansową i zlecić digital marketing specjalistom, którzy z pewnością przyspieszą osiąganie kluczowych efektów.

Sprawdź również

Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?

Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…