Masowa wysyłka SMS – zobacz, jak dotrzeć do klientów
Masowa wysyłka SMS to usługa, która pozwala dotrzeć do wielu odbiorców naraz. Warto przy tym wiedzieć, że kluczem do serc klientów jest spersonalizowana treść i dopasowane do potrzeb działania. Budowanie bliskich relacji z klientami pozwoli Ci zbudować zaufanie i przełoży się na zaangażowanie odbiorców. Tym sposobem będziesz mieć szansę na realizację celu marketingowego. Zobacz, jak dotrzeć do klientów za pomocą masowej wysyłki SMS.
Spis treści:
Masowa wysyłka SMS – na czym polega?
Jak po nazwie usługi możesz się domyśleć, masowa wysyłka SMS polega na wysyłaniu tej samej treści do dużej grupy odbiorców. Co więc jest w niej wyjątkowego? Przede wszystkim to, że w normalnej sytuacji SMS wysyłany jest z poziomu telefonu. W przypadku masowej wysyłki wiadomości korzysta się ze specjalnego oprogramowania, które umożliwia taką opcję. SMS-y możemy więc wysłać z poziomu komputera lub aplikacji mobilnej. Jest to oryginalne narzędzie marketingu mobilnego.
SMS zazwyczaj odbierany jest w ciągu kilku minut od jego otrzymania. Ma o wiele większą frekwencję niż na przykład telefony od konsultantów. Dzięki tej formie komunikacji możesz przekazać klientom między innymi informację o promocji, nowej usłudze, lub produkcie, a także poinformować o zachodzących w firmie zmianach. Masowa wysyłka SMS pozwala przy tym zaoszczędzić czas, gdyż jedna treść trafia do dużej grupy odbiorców.
Jak dotrzeć do klientów? Postaw na personalizację treści
Kluczem do udanej kampanii marketingowej opartej na masowej wysyłce SMS jest spersonalizowana i dopasowana treść. Wiadomo, że w tym przypadku rozsyłamy jedną wiadomość do dużej grupy, jednak nawet w takim przypadku personalizacja jest możliwa. Jak to zrobić? Przede wszystkim zadbaj o to, żeby treść była krótka i zwięzła. Ma przekazywać konkretną informację, na przykład o promocji. SMS na przyciągnąć uwagę klienta i zachęcić do działania. Jak to osiągnąć?
Postaw na trzy ważne elementy: język korzyści, CTA oraz personalizację. Jeśli chcemy, żeby klient zareagował na wiadomość, to musi mieć jasno przedstawione korzyści. Co będzie z tego miał? Warto więc zacząć od przejrzystej promocji. CTA natomiast, to skrót od angielskiego call to action. Są to zwroty, które zachęcają klientów do działania, na przykład: sprawdź, zaoszczędź, zobacz, wypróbuj itp. Trzecim kluczowym elementem jest personalizacja. Choć nie musimy pisać do każdego klienta po imieniu, warto unikać ogólnych zwrotów, na przykład drogi Kliencie. Postaw za to na zwroty takie jak: specjalnie dla Ciebie, dobraliśmy do Twoich potrzeb itd.
Jak stworzyć bazę klientów?
Zanim jednak zaczniesz rozsyłać SMS-y do klientów, musisz mieć stworzoną bazę. Jak pozyskać numery? Pamiętaj, że klient musi wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych. Możesz ją uzyskać, na przykład tworząc na swojej stronie newsletter. Jedną z opcji jest także stworzenie okienka przy zamówieniach. Dzięki temu szybko stworzysz bazę klientów, z którymi będziesz mógł nawiązać kontakt.
Prowadzenie social media przez agencję marketingową – kiedy się zdecydować?
W dzisiejszym cyfrowym świecie prowadzenie social media stało się nieodłącznym elementem s…