Home Biznes Na czym polega pozycjonowanie strony www w Google?
Biznes - 16 listopada 2020

Na czym polega pozycjonowanie strony www w Google?

Google od lat stara się dopasować wyniki wyniki wyszukiwania tak, aby były jak najlepiej dopasowane do użytkownika. Nie można o tym zapomnieć, że to przede wszystkim dla niego robimy, tak aby otrzymał wynik, który jak najlepiej odpowiada na jego zapytanie.

TREŚCI – Robot Google, który odwiedza naszą witrynę bazuje przede wszystkim na treści – dlatego tak ważne jest, aby w pierwszej kolejności zadbać o ten element.

  • Tytuł (<title>) to pierwszy element treści, który wyświetla się użytkownikowi już w wynikach wyszukiwania, warto zadbać by jak najbardziej przedstawiał co znajdzie na stronie po kliknięciu;
  • Nagłówki (<h1>, <h2>, <h…>…) – tworzą one hierarchię na stronie, uporządkowana strona wpływa pozytywnie na odczucia użytkownika jak i robota Google. Struktura nagłówków powinna być podobna do tego, jak zbudowana jest książka – jeden tytuł (h1), następnie rozdziały i mniejsze podrozdziały w zależności od potrzeb;
  • Unikalne treści – musimy zadbać o to, aby na stronie nie pojawiały się duplikaty. Zdecydowanie nie wypływa na pozycjonowanie w Google fakt, że posiadamy skopiowane treści od innych stron – jak w ten sposób Google może nam zaufać? Jest to częsty spotykany błąd zwłaszcza w sklepach internetowych, które bazują na treściach udostępnionych przez dostawców.

Mobilna wersja – obecnie większość ruchu na stronach internetowych jest z urządzeń mobilnych (głównie smartfony) i ten trend stale się powiększa, dlatego tak ważne jest, aby nasza strona była responsywna i dopasowywała się do urządzeń mobilnych. Warto zadbać również o widoczność i łatwy dostęp do elementów strony tak jak menu i wszelkiego rodzaju przyciski, które w wersji mobilnej potrafią być niedostosowane. Warto również ograniczyć wszelkiego rodzaju pop-upy i wyskakujące elementy, mogące utrudnić korzystanie ze strony na telefonie;

Linki zewnętrzne – to jakie linki kierują do nas z zewnętrznych stron świadczy o autorytecie domeny. Głównie na podstawie tego elementu jest ustalany moc naszej domeny, bez zadbania o odpowiedni profil linków do naszej strony trudno liczyć, że pozycjonowanie w Google będzie skuteczne.

Pozostały czynniki wpływające na pozycje strony w Google

Czas ładowania strony – dążąc do tego, by strona była jak najlepiej dopasowana do użytkownika nie możemy zapomnieć o czasie ładowania – zwłaszcza w dobie telefonów komórkowych, gdzie większość ruchu odbywa się właśnie z nich. Internet mobilny często nie pozwala na szybkie pobieranie, przez co czas ładowania strony powinien być jak możliwe najkrótszy. Możemy to osiągnąć m.in. kompresując wielość naszych zdjęć na stronie jak i optymalizując kod strony.

Wzmianki w Social Media – w większości przypadków z popularnych portali społecznościowych linki do naszej stron są nofollow (czyli nie przekazujące mocy), jednak rosnąca popularność SM każe myśleć, że również ten czynnik może przełożyć się na postrzeganie naszej naszej strony przez Google. Jeżeli nie bezpośrednio, to na pewno działa to pozytywnie wizerunkowo wśród potencjalnych klientów.

Optymalizacja grafik – tekst alternatywny przy obrazkach pozwala lepiej zrozumieć Google kontekst zdjęcia, warto zadbać o dokładny opis. Dodatkowo narzędzia dla osób głuchoniemych i niedosłyszących wykorzystują ten element do opisu obrazu.

Artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy Studio Lokomotywa z Poznania

Sprawdź również

Ecodriving dla firmy – sprawdź, jak jeżdżą Twoi kierowcy

Czy wiesz, jak wiele korzyści może przynieść Twojej firmie pakiet usług Ecodriving? To nie…