Na czym polega webwriting?
Co kilka miesięcy pojawiają się badania statystyczne, które wskazują, że Polacy mało czytają. Odchodzi się od literatury, czasopism. Coraz więcej czasu spędzamy ,,w Internecie”, gdzie nie brakuje treści. To właśnie z sieci czerpie się najwięcej informacji, jest to najszybsze źródło wiadomości na wszelki temat. W związku z tym obserwuje się rozwój dziedziny, jaką jest webwriting.
Umiejętność tworzenia tekstów, które przyciągną na dłużej uwagę użytkownika Internetu i sprawią, że na konkretnej stronie pozostanie on przez kilka lub kilkanaście minut, to teraz profesjonalna kompetencja, którą można wykorzystać na rynku pracy.
Spis treści:
Na czym polega pisanie do Internetu, czyli webwriting?
Nasze czasy charakteryzuje pośpiech. Wszystko robimy na już, szybko, nie tracąc cennych minut. W ten sam sposób przyswajamy, czy wręcz konsumujemy treści. Właśnie dlatego narodził się webwriting, a zatem dziedzina komunikacji związana z tworzeniem treści do Internetu. W bardzo dużym skrócie, to takie tworzenie przekazu, w którym istotne jest to, by jak na tacy odbiorcy podać wszystko, co dla niego najważniejsze. Teksty muszą być spójne, pełne rzeczowych informacji i konkretów, bez tak zwanego potocznie lania wody. To ważne – jeśli użytkownik Internetu zobaczy na stronie tekst, który jest rozległy, mało uporządkowany, wybierze inne źródło informacji. Dotyczy to szczególnie tych sytuacji, gdy potrzebna jest mu konkretna informacja.
Zalety webwritingu
By pisać w sposób angażujący czytelnika, tj. krótki, zwięzły, rzeczowy i uporządkowany, trzeba trenować. Profesjonalny webwriting to również sposób komunikowania się z odbiorcą, posługując się przy tym tak zwanym językiem korzyści. Zalety webwritingu są zatem nieocenione, o ile znajdzie się takiego copywritera, który tworzy treści zgodnie z tymi zasadami. Jeśli teksty będą tworzone zgodnie z tym, czego oczekują współcześni użytkownicy, będą oni pozostawać dłużej na stronie i do niej wracać. To dzięki temu witryna będzie wyżej pozycjonowana w najbardziej popularnych wyszukiwarkach.
To wszystko przekłada się m. in. na możliwość monetyzowania strony. Jeśli zamawiana jest usługa webwritingu dla sklepu internetowego, wzrośnie sprzedaż. Jeśli dla bloga – wzrośnie liczba unikalnych użytkowników w skali miesiąca, czas pozostawania na stronie, ilość wejść do kolejnych podstron bloga. Dzisiaj konkurencja w sieci jest tak duża, że walka o uwagę użytkownika toczy się na wszystkich polach. Strony muszą być atrakcyjne wizualnie, łatwe w nawigowaniu, ale też pełne mądrych i przydatnych treści. Najlepiej podanych jak na tacy, w prosty i przystępny sposób. Stąd też content marketing, webwriting oraz copywriting są dziedzinami tak silnie się rozwijającymi.
Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?
Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…