Home Biznes Nowe logo dla Twojej firmy
Biznes - 21 października 2020

Nowe logo dla Twojej firmy

Kiedy posiadacie dobrze prosperującą firmę, kiedy jesteście rozpoznawalni na rynku i wasze zarobki są dla was zadowalające wszystko jest w porządku i nie przejmujecie się brakiem nowych klientów czy kontrahentów. Kiedy jednak czujecie, że stoicie w miejscu, że należy zrobić „coś” by przyciągnąć do siebie nowych klientów, potencjalnych współpracowników… jednak nie wiecie co…

Warto było by się zastanowić nad tak prostą (ale tylko na pozór!) sprawą jaką jest zmiana logo firmy.

Tworzenie logo firmy zapewne zleciliście odpowiedniemu grafikowi, z jego lekką odmianą, odświeżeniem, również powinniście się udać do niego.

Odmiana logo ma najczęściej jeden cel – zaproszenie nowych klientów a także pogłębienie relacji z tymi już obecnymi – nawet zadowolonymi. Modernizacja znaku firmowego może nieść ze sobą same plusy, warto więc zastanowić się nad takim zabiegiem, jeśli jako szefowie firmy czujecie, że firma nagle „stanęła w miejscu” i nie chce się rozwijać.

Jakie są powody dla których firmy zmieniają swoje logo?

Nawet tak znakomite marki (co na pewno zauważyliście) jak KFC, Audi, Deichmann, Google, ups, visa… zmieniły swoje logo – dlaczego? Skoro tak świetnie im się powodzi?

  1. Zachowanie starego logo po tylu latach istnienia na rynku może zostać odebrane jako brak rozwoju, brak polotu i wyobraźni twórców i szefów firmy. Jeżeli firma poszerzyła swój asortyment czy usługi, jeśli zaczęła działać w większej ilości Państw niż do tej pory… dlaczego klienci mają się o tym nie dowiedzieć? Nowe, odświeżone logo już będzie mówić o czymś „ważnym” dla firmy.
  2. Jeśli firma istnieje na rynku już od wielu lat, warto wprowadzić jakieś „nowości” – nawet jeśli to świetnie prosperująca firma. Potencjalny i obecny klient zobaczy, że idziesz z duchem czasu!
  3. Kiedy Twoja konkurencja wciąż rośnie a ich logo wydają ci się dużo bardziej nowoczesne i zwyczajnie… lepsze od Twojego – warto zastanowić się nad zmianą wizerunku Twojego logo…
  4. Kiedy zaczynałeś dopiero swoją karierę, kiedy Twoja firma jeszcze kulała a Ty oszczędzałeś na czym się dało… klient w końcu zwróci uwagę na to, że na logo również oszczędziłeś. Nowym logo pokażesz, że dbasz w firmie o każdy szczegół.

Sprawdź również

Trendy w brandingu i marketingu na 2024

Rok 2024 niesie istotne zmiany w obszarze brandingu, kierując szczególną uwagę na osobiste…