Home Biznes Opinie Google Maps. Jak zebrać je pod wizytówką Google?
Biznes - 11 lipca 2022

Opinie Google Maps. Jak zebrać je pod wizytówką Google?

Mapy Google towarzyszą Twoim klientom każdego dnia. Planują wyjść do restauracji ze znajomymi? Sprawdzają Google Maps. Szukają mechanika, serwisu komputerowego lub sklepu zoologicznego? Robią to samo. Istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że sprawdzą w ten sposób również poradnię prawną czy przychodnię lekarską. Dlaczego? Ponieważ ludzie ufają bardziej opiniom innych klientów, niż Tobie. Przynajmniej na początku.

Co ważne, dobrze oceniane wizytówki pojawiają się również w wynikach wyszukiwarki Google. Wpisz „prawnik Warszawa” w okienko wyszukiwania. Najpierw zobaczysz reklamy, a zaraz pod nimi okienko mapy i propozycje idealnych odpowiedzi. Właśnie dlatego pozytywne opinie Google są kluczowe dla Twojego biznesu.

Twoja wizytówka Google Moja Firma ma zachęcać do dodawania opinii

Aby tak było, nie wystarczy założyć firmowego konta Google i czekać na gwiazdki. Zadbaj o zdjęcia związane z Twoją firmą. Mogą to być zarówno fotografie firmowego lokalu, jak i produktów, które sprzedajesz. Mile widziane są również zdjęcia pokazujące osoby zatrudnione w Twojej firmie przy pracy. Zwłaszcza wtedy, gdy są one w towarzystwie zadowolonych klientów. Oczywiście na publikację takich fotografii zawsze musisz uzyskać zgodę wszystkich znajdujących się na nim osób.

Prócz tego uzupełnij godziny otwarcia i opis firmy. To naprawdę ułatwi życie Twoim klientom. A to oznacza, że znacznie chętniej okażą Ci wdzięczność.

Zanim pozyskasz pozytywną opinię Google, zadbaj o swojego klienta

Może to trywialne. Może oczywiste. Ale bez tego ani rusz. Dobre opinie Google zdobędziesz tylko wtedy, gdy klienci będą naprawdę zadowoleni. Dlatego zadbaj o opracowanie standardów obsługi klienta w swojej firmie. Gdy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, zwykle zajmujesz się tym samodzielnie. Nawet wówczas usiądź na dwie, trzy godziny i zapisz sobie, jak ma się czuć klient po rozmowie z Tobą.

W większych przedsiębiorstwach budżet jest większy, lecz czuwanie nad pojedynczymi pracownikami wręcz niemożliwe. Standardy podejścia do każdej osoby, która do Was dzwoni, uchronią Cię przed upadkiem. Zbyt często we współczesnych firmach wizja i wartości założyciela nie są rozumiane przez osoby zatrudnione. A wówczas każdy wykonuje swą pracę tylko dla pieniędzy i według własnego wyczucia.

Działasz online? Wyślij ankietę badania satysfakcji

Jeśli prowadzisz sklep wyłącznie internetowy lub świadczysz usługi online bez stacjonarnego biura, nie ignoruj możliwości Google Maps. W dalszym ciągu może to być dla Ciebie nieprzebrane źródło nowych klientów. W takim przypadku masz co najmniej dwie możliwości. Po zakończeniu usługi lub w kilka dni po tym, jak kupujący otrzyma zamówienie, wyślij mu ankietę badania satysfakcji. Zapytaj w niej, jak ocenia Twoją firmę po skorzystaniu z oferty. Jeśli jest zadowolony, poproś o wystawienie opinii Google.

Druga opcja jest łatwa do zastosowania wszędzie tam, gdzie klient otrzymuje od nas przesyłkę. Może to być zamówienie lub umowa do podpisania. Do koperty czy paczki warto dołączyć bilecik z podziękowaniem. Możesz na nim wspomnieć, że będzie Ci miło, jeśli podzieli się opinią na temat Twojej firmy w internecie.

W jaki sposób mogą zdobyć opinie biznesy stacjonarne?

W takim przypadku o opinię trzeba po prostu poprosić. Możesz to zrobić na zakończenie obsługi klienta. Zapytaj go wówczas, czy jest zadowolony. Jeśli tak, powiedz, że bardzo się cieszysz, bo zależy Ci na zostawianiu po sobie dobrego wrażenia. I wspomnij, że będziesz czuć ogromną wdzięczność, jeśli klient poświęci czas na dodanie opinii pod Twoją wizytówką Google.

Prócz tego możesz zamieścić na drzwiach siedziby swojej firmy naklejkę z sympatyczną prośbą o opinię w mapach Google. Lub umieścić taką prośbę w polu widzenia klienta, w miejscu, w którym spędza w Twojej firmie najwięcej czasu.

Co ułatwi Ci pozyskiwanie opinii Google Maps?

Jeśli obsługujesz kilku klientów miesięcznie, z każdą z powyższych czynności poradzisz sobie samodzielnie. Problem pojawia się, gdy działasz na dużą skalę. Wówczas skuteczne pozyskiwanie opinii warto zautomatyzować tak bardzo, jak to możliwe. Z pomocą przychodzą narzędzia do zarządzania satysfakcją klienta. Z ich pomocą nie tylko pozyskasz opinie, ale też zbierzesz w jednym miejscu te, które już wystawiono w dowolnych miejscach sieci.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Zajrzyj na Rating Captain. Jest to aplikacja, która wykorzystuje mechanizmy uczenia maszynowego i analizę sentymentu treści. Nie tylko wskaże Ci wszystkie wzmianki o Twojej firmie, ale też wyszczególni główne problemy, na które skarżą się Twoi klienci. Podpowie też, jak najlepiej zareagować na komentarze pozytywne i negatywne.

Sprawdź również

Reklama zewnętrzna w erze cyfrowej – nowe możliwości dzięki wielkoformatowym telebimom

Reklama zewnętrzna od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi dotarcia do szer…