Outbound marketing – co to jest?
Czym jest outbound marketing i kiedy go stosować?
Coraz częściej mamy styczność z nowymi metodami marketingowymi, które mają wspólny cel- nawiązać korzystne i długotrwałe relacje z klientem. Wykorzystują one do tego różne środki przekazu werbalnego, a także wizualnego. Obecnie na popularności zyskuje outbound marketing. Czym on właściwie jest?.
Spis treści:
Czym jest outbound marketing?
W wolnym tłumaczeniu jest to marketing wychodzący. Reklamodawcy w tej formie działania, sami inicjują kontakty z potencjalnym klientem. Wszystkie działania promocyjne, kampanie marketingowe, czy direct mailing, nakierowany jest na dotarcie do klienta.
Mogą być one podjęte w formie rozsyłanych maili, wiadomości czy rozmów telefonicznych. Wykorzystuje się do tego środki masowego przekazu jak np. radio czy telewizja, a także przestrzeń publiczną w formię bilboardów. Kolejnym sposobem outbound marketingu jest prowadzenie działań reklamowych tzw. twarzą w twarz lub na żywo. Głównym założeniem jest zawsze zwrócenie uwagi na daną firmę lub produkt, a także skłonienie klientów do określonej reakcji. Wspomoże to rozwój firmy, a także ma generować zyski.
Kiedy stosować outbound marketing?
Outbound marketing ma swoje dobre i złe strony. Często określamy go mianem marketingu przeszkadzającego, ponieważ trafia on do klientów bez ich zgody. Warto jednak go stosować, ponieważ może przynieść firmie wiele dobrego. Chętnie korzystają z niego przedsiębiorstwa dopiero wchodzące na rynek, ponieważ mimo dość natrętnego stylu marketingu, część informacji zawsze pozostanie w głowach klientów. Poza tym trafia on do szerokiego grona odbiorców, którzy mimowolnie rzucą okiem na reklamę. Wprowadzenie na rynek nowego produktu, również jest dobrym momentem, żeby rozpocząć przygodę z outbound marketingiem. Dzięki niemu, będziemy mogli rozprzestrzenić wiedzę, o danym produkcie. Mimo, że część osób w ogóle może nie zwrócić na to uwagi, jest spora szansa, że większość jednak się tym produktem zainteresuje. Outbound marketing jest więc dobrym narzędziem, jeśli tylko wiemy jak mądrze wykorzystać jego potencjał.
Inne definicje pojęć marketingowych:
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Przykładowy plan marketingowy – co powinien zawierać?
Tworzenie strategii marketingowych może być przytłaczające, zwłaszcza jeśli jesteś początk…
Hej dzięki za wpis dla nas !