Personalizacja wyników Google
Wyszukiwarka Google, chcąc maksymalnie usprawnić swój produkt, dostosowuje wyniki wyszukiwania do poszczególnych USERów. Personalizacja wyników nierzadko jednak przyczynia się do niepotrzebnych nieporozumień.
Spis treści:
Aktywność w internecie i jej wpływ na wyniki wyszukiwania
Niejednokrotnie spotykaliśmy się z sytuacją, w której klient był przekonany, iż jego strona www znajduje się na szczycie listy wyszukiwań w Google. W rzeczywistości witryna była daleka nawet od top10 jednak ze względu na uwzględnienie aktywności w przeglądarce wyszukiwarka podsuwała daną stronę na sam szczyt.
Ze względu na personalizację wyników w Google, na dwóch różnych komputerach wyszukiwarka może odpowiedzieć na jedno i to samo hasło dwoma zupełnie innymi wynikami. Jest to jeden z powodów, dla których wiele firm odchodzi obecnie od formy rozliczeń za usługi SEO polegającej na płatności za określoną pozycję.
Wyszukiwarka śledzi historię aktywności internetowej użytkownika i dostosowuje wyniki wyszukiwania, tak aby dostarczyć możliwie najlepsze dla niego wyniki. Jeśli więc dana osoba codziennie po pięć razy wchodzi na swoją stronę domową to jest ogromne prawdopodobieństwo, że to właśnie ona będzie znajdować się na szczytach wielu wyników. Najzwyczajniej w świecie często odwiedzana strona zyskuje w oczach Google duży kredyt zaufania i zaczyna być traktowana priorytetowo.
Aby sprawdzić „czyste”, niezmącone naszą historią wyniki należy wyłączyć aktywność w internecie w historii konta Google.
Geolokalizacja wyników
Poza aktywnością w sieci Google bierze pod uwagę również miejsce, z którego korzystamy z komputera. Obecnie w branży SEO/SEM dużą wagę kładzie się na geolokalizację. Stąd też większe prawdopodobieństwo trafienia na listę naszych wyników wyszukiwań mają strony oferujące usługi w naszej okolicy/mieście/województwie. Dlatego osoby znajdujące się w innych częściach kraju mogą otrzymać zupełnie inne rezultaty wyszukiwania na to samo hasło.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Google organizacja macierzysta: Alphabet. Co warto o niej wiedzieć?
Google to jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek na świecie, ale niewielu wie…
Ciekawie i przejrzyście opisane. Ciekawy blog.