Home Bez kategorii Pierwsze kroki z marketing automation
Bez kategorii - 20 października 2020

Pierwsze kroki z marketing automation

Wciąż niewiele firm chce testować nowe rozwiązania, szczególnie jeżeli wiąże się to z wydatkami. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że w wielu przypadkach inne podejście do tematu może przynieść świetne efekty. Dotyczy to praktycznie wszystkich branż, a najlepszym przykładem jest marketing.

Zanim więc podejmiesz ostateczną decyzję związaną z marketing automation, koniecznie sprawdź, co tak naprawdę oznacza wspomniana automatyzacja i jakie korzyści możesz dzięki niej uzyskać.

O co chodzi w automatyzacji sprzedaży?

Automatyzacja sprzedaży może wydawać się czymś skomplikowanym, ale dzięki nowoczesnym narzędziom jest ona w zasięgu ręki każdego, komu zależy na rozwijaniu biznesu. Określenie to dotyczy rozbudowanego oprogramowania, które ma wiele możliwości, a jednocześnie jest proste w obsłudze. Dzięki niemu można na przykład zautomatyzować wiele zadań, dzięki czemu pracownik ma więcej czasu na inne rzeczy. Oprogramowanie może mieć wbudowany moduł maili, ułatwiać zarządzanie profilami społecznościowymi oraz w wiarygodny sposób mierzyć wyniki. Takich systemów jest wiele, jednak zazwyczaj mają one jakieś ograniczenia lub są bardzo drogie. Dlatego też niektórzy klienci pomimo tego, że zdają sobie sprawę z korzyści wynikających z zainwestowania w dobre narzędzie do marketing automation, rezygnują z jego zakupu, bo generuje to za wysokie koszty. Na szczęście można znaleźć dobre oprogramowanie w niskiej cenie. Dodatkowo jest to rozwiązanie, które umożliwia integrację z wykorzystywanym w firmie CRM i innymi programami. Tym samym, nawet jeżeli w programie brakuje jakiejś funkcji, to można ją łatwo uzyskać dzięki zewnętrznym aplikacjom.

Dlaczego warto wypróbować marketing automation?

Można wymienić wiele zalet wynikających z prawidłowego wdrożenia automatyzacji sprzedaży. Dla przedsiębiorcy najistotniejsze powinno być jednak to, że w ten sposób może utrzymać konkurencyjność. Tym samym nie trzeba się będzie martwić konkurencją, a jednocześnie będzie można uzyskać lepsze efekty. Zdecydowana większość firm, które miały okazję przetestować taką opcję podejmuje decyzje o wdrożeniu jej na stałe. Dzięki temu pracownicy takich działów jak sprzedaż oraz marketing pracują wydajniej, a firma może osiągnąć większe przychody.

Praktyczne zastosowania automatyzacji

Jeżeli powyższe zalety wdrożenia automatyzacji cię nie przekonały, sprawdź, jakie są jej praktyczne możliwości. Jedną z rzeczy, do których z reguły wykorzystuje się automatyzację, jest selekcja leadów. Gdyby nie marketing automation konieczne byłoby ręczne sprawdzenie każdego leadu i skupienie się na tych, które rzeczywiście mogą przełożyć się na sprzedaż. Tym samym twoi pracownicy nie będą tracili czasu na kontaktowanie się z klientami, którzy i tak nie skorzystaliby z twojej oferty. Innym praktycznym przykładem jest profilowanie kontaktów. Do tego celu oprogramowanie wykorzystuje dane behawioralne, co pozwala zobaczyć, jakie podstrony oglądał potencjalny klient lub czy wykonał określone działania.

Polecane narzędzie ułatwiające marketing automation

Jednym z najlepszych narzędzi, które pozwalają zachować pełną kontrolę nad całym procesem związanym z pozyskiwaniem leadów, jest HubSpot Marketing Hub. Warto jednak samemu sprawdzić możliwości tego programu i wyrobić sobie zdanie na jego temat. Na stronie aplikacji dostępny jest szczegółowy opis jej możliwości.

Sprawdź również

Rodzaje Reklamy i Formy Reklamy Tradycyjnej- Świat Reklam

Reklama, to taka forma przekazu określonej informacji, której celem jest promocja danego p…