Home WEB i technologie Platforma B2B – dlaczego warto wybrać Magento?
WEB i technologie - 16 stycznia 2021

Platforma B2B – dlaczego warto wybrać Magento?

Wybór platformy dla działalności B2B jest jej podstawą, dlatego decyzja powinna być przemyślana. Platforma B2B musi być skutecznym narzędziem przynoszącym korzyści biznesowe i oczekiwane rezultaty, dlatego warto dokładnie przeanalizować propozycje na rynku. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy przedstawić kilka korzyści świadczących o tym, dlaczego to Magento jest idealnym wyborem.

Integracja, dostosowywanie i skalowanie

Każda organizacja zbudowana jest inaczej, a w jej skład wliczają się różne programy wysyłkowe, sprzedażowe czy księgowe. Właśnie dlatego, że każda organizacja jest zróżnicowana, potrzebne jest rozwiązanie, które będzie charakteryzować się możliwością dostosowywania – i takie właśnie jest Magento. Magento jest rozwiązaniem open source, co wiąże się z tym, że programiści mają pełną kontrolę nad platformą i mogą dostosować ją do potrzeb biznesu. Firmy nigdy nie stoją w miejscu, dlatego wraz z rozwojem działalności rozwija się platforma – poziom Magento nie spada wraz ze wzrostem liczby produktów.

Segmentacja klientów i grupy klientów

W B2B każdy klient jest inny, charakteryzuje go inny profil, dlatego szczególnie ważna jest opcja tworzenia grup klientów w oparciu o różne kryteria, jak np. limity kredytowe, historie i częstotliwości zamówień itp. Pomaga to zapewnić indywidualne doświadczenia dla każdego kupującego, ale przede wszystkim pozwala to dostosować oferty czy rabaty. W Magento możliwe jest tworzenie różnych grup klientów, stosując wobec nich różne ustawienia. To właśnie różnice w parametrach wpływają na finalne ceny i strukturę oferty, a dzięki możliwości dostosowania można efektywniej prowadzić działalność.

Specyficzne katalogi i różne poziomy cen

Wspomnieliśmy już o niestandardowych ofertach, dlatego kolejną podstawową cechą Magento jest możliwość tworzenia spersonalizowanych ofert dla każdego klienta. Sprzedaż B2B to kilka kroków, na które składają się negocjacje i wymiany zdań, wobec czego moduł generowania ofert jest tu kluczowy. Istotna jest także zdolność do konfigurowania określonych list katalogowych dla różnych klientów – obie te funkcjonalności oferuje Magento. Dzięki temu biznes będzie działać na różnych strategiach cenowych, które są częścią procesu sprzedaży B2B.

raporty-w-sklepie-internetowym

Rozbudowany system analityczny

Platforma Magento wyposażona jest w ponad 70 raportów, które dają nieźle rozbudowany obraz dotyczący działalności firmy w różnych obszarach. Zakupy, zlecenia sprzedaży, informacje o produktach – wszystko to dostępne jest w oprogramowaniu i pozwala tworzyć odpowiednie strategie. Dodatkowo, Magento umożliwia bezproblemową integrację z narzędziami takimi jak Google Analytics i innymi, by móc aktywnie śledzić klientów online.

Inteligentne zarządzanie zapasami

Efektywne zarządzanie zapasami pozwala na sprawną realizację zamówień, a Magento usprawnia tę funkcjonalność poprzez automatyzację. Możliwe jest np. ustawienie automatycznego zamawiania określonych towarów, gdy stan magazynowy spadnie do konkretnego poziomu. Dzięki tym informacjom można zoptymalizować koszty i czas dostawy.

Dowiedz się więcej o platformie Magento: https://smartbees.pl/opis-platformy-magento-2

Magento zapewni Twoim klientom wydajne i bezproblemowe zakupy, dzięki wielu funkcjonalnościom. A musisz mieć świadomość, że wielu z nich po prostu nie dalibyśmy rady zmieścić w tym artykule. Jeśli zależy Ci na narzędziu, które jest wydajne i elastyczne, solidne i bezpieczne, ale przede wszystkim zapewnia szereg funkcjonalności, które ułatwią procesy zachodzące w biznesie B2B – Magento jest odpowiednim wyborem.

Sprawdź również

Subskrypcja – co to jest i jak działa?

Subskrypcje stały się dziś powszechne, oferując klientom dostęp do różnorodnych usług i pr…