Home Biznes Poszukujesz potencjalnych klientów? Wykorzystaj lead generation!
Biznes - 29 listopada 2021

Poszukujesz potencjalnych klientów? Wykorzystaj lead generation!

Podstawą sukcesu w prowadzeniu własnej firmy jest stałe poszerzanie grupy klientów, którzy będą okazjonalnie lub stale korzystać z firmowych produktów lub usług. Jedną z metod ich pozyskania jest lead generation.

Generowanie leadów sprzedażowych nie jest łatwe, dlatego wielu przedsiębiorców zleca je wyspecjalizowanym agencjom marketingowym. Fachowcy dbają o prawidłowe określenie leadów oraz wykorzystują adekwatne do ich zdobycia metody, pozwalające na pozyskanie jak największej ilości leadów gorących.

Co to jest lead generation?

Jak wskazuje doświadczenie specjalistów z agencji marketingowych, wielu właścicieli firm wciąż bagatelizuje znaczenie lead generation w kampanii związanej z pozyskiwaniem nowych klientów. Tymczasem prawidłowo przeprowadzony proces generowania leadów pozwala na zbudowanie wartościowej bazy danych o odbiorcach produktów i usług, nawiązanie dobrych i trwałych relacji z tymi odbiorcami, a także zwiększenie skuteczności prowadzonych działań marketingowych i sprzedażowych.

Leady sprzedażowe to nic innego jak potencjalni klienci, a więc nie tylko osoby fizyczne, ale również firmy, które wykazują zainteresowanie ofertą sprzedawcy. Z kolei lead generation to proces pozyskiwania danych kontaktowych tych podmiotów. Aby generowanie leadów było skuteczne i efektywne, musi być przeprowadzane przy użyciu odpowiednich narzędzi, których skuteczność da się zmierzyć i skalować.

Sposoby na generowanie leadów sprzedażowych

Metod na zgromadzenie danych potencjalnych klientów jest wiele. Za jedną z najefektywniejszych uważa się e-mail marketing, a więc przesyłanie do potencjalnych klientów oferty sprzedażowej, nie tylko w celu jej przedstawienia, ale również zapoznania klienta z marką i zbudowania pozytywnych relacji. Coraz większe znaczenie ma social media marketing, a więc marketing prowadzony w najpopularniejszych mediach społecznościowych – Facebook, Twitter, Instagram czy Linkedin. Dobrą metodą jest oferowanie tego, czego potencjalny klient aktualnie poszukuje, np. konkretnych informacji na interesujący temat. To główna zasada content marketingu, czyli przedstawiania treści wartościowych, np. na stronie internetowej lub firmowym blogu. Proces generowania leadów sprzedażowych warto uzupełnić również o zalety, jakie dają tzw. call back widgets, czyli przyciski umieszczane, np. na stronie internetowej, dzięki którym klient zainteresowany ofertą może skontaktować się z firmą w zaledwie kilka sekund. Pozyskiwanie leadów tymi metodami w niemal każdym przypadku przynosi oczekiwane rezultaty.

Sprawdź również

Jak wybrać idealny system płatności dla Twojego startupu?

Wybór odpowiedniego systemu płatności może mieć znaczący wpływ na sukces Twojego startupu.…