Home Biznes Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego jest aż tak ważne?
Biznes - 12 kwietnia 2022

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego jest aż tak ważne?

Sklepy internetowe są już dzisiaj codziennością. Nie zastanawiamy się zwykle nad tym, jak to się dzieje, że trafiliśmy akurat na ten sklep, choć zupełnie podobnych w sieci jest pewnie setki, jeśli nie tysiące.  W dużej mierze odpowiada za to proces pozycjonowania sklepów internetowych, czyli działanie mające na celu umieszczenie danego sklepu na jak najwyższych pozycjach w rankingu wyszukiwania. Im wyższa jest pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na złapanie i zatrzymanie potencjalnego klienta, a więc większy zysk.

Czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego?

Sklepy internetowe powoli wypierają sklepy stacjonarne. Coraz chętniej robimy zakupy w sieci, a rezygnujemy z zakupów w standardowym sklepie, co daje nam spore oszczędności czasu, a często także pieniędzy. Czy zastanawiałeś się jednak kiedyś, jak to się dzieje, że dany sklep po wpisaniu w wyszukiwarkę jakiejś frazy, pojawia się na samej górze wyników wyszukiwania, choć stron takich wyników jest niesamowicie dużo? To właśnie jest zależne od wypozycjonowania sklepu internetowego. Mówiąc więc najprościej, pozycjonowanie sklepu internetowego to działanie, które ma na celu pojawienie się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Sklepów internetowych jest w sieci miliony. Trzeba więc się bardzo postarać, by spośród tych milionów móc się wybić i pokazać klientom. Temu właśnie służy pozycjonowanie, które jest złożonym, ciągłym i wieloaspektowym działaniem marketingowym. Efekty pozycjonowania sklepów internetowych to przede wszystkim dużo lepsza widoczność sklepu w wyszukiwarce. Pozycjonowanie stron to działanie długofalowe, wymagające sporej wiedzy, warto więc współpracować z kimś, kto na co dzień zajmuje się pozycjonowaniem sklepu internetowego i pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – ile to kosztuje?

Trudno jest jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć, gdyż cena takiej usługi jest zależna od wielu czynników. Z pewnością należałoby zacząć od audytu sklepu internetowego, czy od dokładnego przeanalizowania go pod różnymi kątami. Audyt sklepu internetowego to nic innego, jak audyt SEO. Ma on na celu zwiększenie liczby odwiedzin w danej witrynie internetowej, w tym przypadku w sklepie internetowym. Aby taki audyt był możliwy, strona www musi zostać dokładnie przeanalizowana pod kątem technicznym. Warto bowiem wiedzieć, że na zachowanie klientów na stronie sklepu internetowego wpływ ma nie tylko oferta, ale także kwestia techniczna, np. szybkość działania strony. Dzisiaj o swój czas staramy się dbać, nie lubimy go trwonić. Jeśli więc strona ładuje się zbyt wolno, na 99% klient po prostu ją opuści i skieruje się do kolejnego sklepu, jaki spotka po drodze. Z pewnością też do nas nie wróci, tracimy więc szansę na klienta i zysk. Szybkość działania strony to tylko jeden aspekt, ale warto także zwrócić uwagę np. na dostosowanie witryny do preferencji klientów. Jeśli warstwa wizualna będzie się klientowi po prostu podobać, jest o wiele większa szansa, że wróci na stronę i dokona kolejnego zakupu. Dla nas z kolei jest to szansa na zysk. Jeżeli więc zastanawiasz się, ile kosztuje audyt SEO, musisz wziąć pod uwagę, że nie jest to pojedyncze działanie, ale całe mnóstwo działań, które dopiero w połączeniu potrafią zdziałać prawdziwe cuda.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Jeżeli chcesz zwiększyć widoczność swojego sklepu internetowego, z pewnością próbujesz różnych sposobów i zastanawiasz się, jak pozycjonować sklep internetowy. Zastanawiasz się, jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? Najłatwiej jest powierzyć to zadanie profesjonalistom, a w czasie, gdy trwa pozycjonowanie sklepu internetowego, zająć się jego rozwojem. Pozycjonowanie jest procesem złożonym, skomplikowanym i wymagającym sporo wiedzy i doświadczenia. Jeśli nie posiadasz choćby podstaw teoretycznych, z pewnością nie osiągniesz tego efektu, jaki może dać współpraca ze specjalistą w tej dziedzinie. Widoczność sklepu wzrośnie wraz z liczbą klientów i wymiernymi zyskami. Pozycjonowanie stron ma więc sens.

Na czym polega optymalizacja sklepu internetowego?

Optymalizacja sklepów internetowych to, mówiąc najprościej, ich edycja w celu spełnienia wymogów wyszukiwarki i klientów. Przede wszystkim, skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarce Google jest zależne od wrażeń, jakie na kliencie robi dana strona. Składa się na to szybkość jej działania, szata graficzna, czy opisy produktów, z których klient może wyczytać dokładnie te informacje, których potrzebuje. Jeśli klient będzie chętnie i często wracał do sklepu internetowego, będzie się on pozycjonował w wyszukiwarce na wysokich pozycjach. To z kolei sprawia, że kolejni klienci mają o wiele większą szansę trafić na nasz sklep. Trudno jest jednoznacznie powiedzieć, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego. Wszystko zależy od prowadzonych działań. Technicznym aspektem pozycjonowania jest m.in. linkowanie wewnętrzne, które w przypadku sklepów internetowych znacznie zwiększa widoczność sklepu i szansę na pozyskanie potencjalnych klientów.

Sprawdź również

4 szybkie porady na temat zakupu głośnika Bluetooth

Głośniki Bluetooth, zarówno w wariancie głośników przenośnych, jak i tych służących wzmocn…