Home Biznes Pozycjonowanie stron i Google Ads – kompletne poradniki do samodzielnej nauki
Biznes - 26 stycznia 2023

Pozycjonowanie stron i Google Ads – kompletne poradniki do samodzielnej nauki

Rynek obfituje w ogłoszenia od agencji SEO oraz freelancerów, którzy oferują kompleksowe pozycjonowanie stron internetowych oraz działania w zakresie Google Ads. Czy jednak korzystanie z takich usług jest zawsze konieczne? Z całą pewnością dzieje się tak w przypadku dużych biznesów, jednak prowadzenie małej działalności e-commerce nie obliguje nas do tego – równie dobrze możemy samemu nauczyć się pozycjonowania i tworzenia reklam Google Ads, a następnie analizy swoich wyników i ulepszania stworzonej strategii. Sieć obfituje w różnorodne materiały dotyczące tej tematyki, dlatego z całą pewnością prędko znajdziemy poradniki, które spełniają nasze wymagania pod tym względem.

Poradnik pozycjonowania stron

Aby wybrać poradnik, który naprawdę nauczy nas podstaw dotyczących pozycjonowania stron www, powinniśmy wiedzieć, co w takim materiale koniecznie musi się znaleźć. I tak nie ominie nas przygotowanie teoretyczne, dzięki któremu dowiemy się, co to w ogóle jest pozycjonowanie i jakie działania w jego zakresie można wyróżnić. Tutaj powinny pojawić się pojęcia on-site i off-site, których po przyswojeniu będziemy używać regularnie. Dobry poradnik wskaże nam także, jakie są rodzaje słów kluczowych oraz jak je dobierać. Szczegółowo omówiona powinna zostać kwestia optymalizacji treści, struktury strony oraz linkowania wewnętrznego. W takim materiale powinniśmy znaleźć odpowiedź na pytanie, jak unikać błędów w linkowaniu. Jeśli chodzi o profesjonalne pozycjonowanie stron poradnik nie powinien pominąć tematu estymacji ruchu w SEO – choć osoby początkujące teraz z pewnością nie są pewni, o co w tym może chodzić, to dobrze skonstruowany materiał dla nowicjuszy dobrze wyjaśni tę kwestię. To oczywiście tylko niewiele elementów, jakie powinny zostać omówione w poradniku – jest ich o wiele więcej i wszystkie są równie ważne.

Poradnik Google Ads

Co zaś jeśli chodzi o poradnik dotyczący Google Ads? Tu również dobry materiał zaczyna się od wyjaśniania podstaw – a więc omówienia struktury konta Google Ads, rodzajów słów kluczowych oraz rodzajów kampanii Google Ads, wśród których szczegółowe informacje dotyczyć powinny m.in. kampanii w sieci wyszukiwania, reklam produktowych, wideo, Performance Max, Discovery czy kampanii w sieci reklamowej Google. Ponadto tutorial powinien wyjaśniać temat optymalizacji stworzonej reklamy, w tym przeprowadzenia analizy wyników, poprawiania targetu oraz modyfikacji budżetu. Jeśli interesuje Cię reklama Google Ads poradnik może być naprawdę przydatnym materiałem, który pomoże Ci w samodzielnym tworzeniu kampanii przynoszących efekty.

Sprawdź również

Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?

Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…