Home Biznes Pozycjonowanie stron i sklepów – dlaczego warto skorzystać z agencji SEO?
Biznes - 14 grudnia 2021

Pozycjonowanie stron i sklepów – dlaczego warto skorzystać z agencji SEO?

Internet daje szerokie możliwości w docieraniu do nowych klientów. Istnieje wiele sposobów na to, aby zaprezentować swoje produkty czy usługi szerokiemu gronu odbiorców. Jedną z najlepszych metod jest pozycjonowanie swojej strony internetowej w wyszukiwarce. Takie działanie pozwala skutecznie zdobywać ogromne zasięgi i wyróżnia się stabilnością. W mediach społecznościowych zdobywane zasięgi są zależne od ilości wstawionych postów czy wykorzystywania płatnych reklam. Dobrze wypozycjonowana strona może natomiast przez długi okres przyciągać uwagę wielu ludzi. Dowiedz się, czym jest pozycjonowanie stron oraz komu warto zlecić takie działania.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Wyszukiwarka internetowa, jak na przykład Google, jest czymś w rodzaju wielkiego katalogu. Znajdują się w nim miliony różnych stron internetowych. Odnalezienie interesujących nas treści jest możliwe poprzez wpisywanie w wyszukiwarkę odpowiednich wyrażeń kluczowych. Często są one złożone, na przykład „pozycjonowanie stron internetowych Łódź”. Zadaniem wyszukiwarki jest wyświetlenie tych stron, które według jej algorytmu najlepiej odpowiadają wpisanemu wyrażeniu kluczowemu. Posegregowane są one w kolejności, a czołowe miejsca zajmują te strony, które według wyszukiwarki dostarczą użytkownikowi najlepszych informacji na temat wyszukiwanego zagadnienia. Pozycjonowanie stron internetowych polega na wykonywaniu różnych działań, które mają na celu podniesienie wartości strony w oczach wyszukiwarki. Celem jest uzyskanie jak najlepszego miejsca w wynikach wyszukiwania, a ogromnym sukcesem będzie wyświetlanie strony w top3 przy danym wyrażeniu. Strony wyświetlane najwyżej są odwiedzane najczęściej, a to przekłada się na liczbę klientów.

Co wpływa na pozycję strony?

Istotne jest wiele czynników. Niektóre z nich mają większe znaczenie, a inne mniejsze. Pierwszą ważną rzeczą jest zamieszczona treść. Stosowanie odpowiednich słów kluczowych i tworzenie tekstów wartościowych z punktu widzenia użytkownika jest bardzo ważne. Według wytycznych Google teksty powinny być tak długie, aby wyczerpać temat bez zbędnego lania wody. Z tego względu nawet pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga odpowiednich treści. To jednak nie wszystko, bo wyszukiwarka bierze pod uwagę również: szybkość wczytywania strony, dostosowanie pod urządzenia mobilne czy backlinki. Czym są backlinki? To linki odsyłające do naszej strony z innych stron internetowych. Jeżeli na jakiejś wartościowej stronie www zostanie zamieszczony odnośnik do naszego serwisu czy bloga, to z pewnością korzystnie wpłynie to na pozycję w wyszukiwarce.

Komu warto zlecić działania dotyczące pozycjonowania?

Jak widać, pozycjonowanie stron www nie należy do najłatwiejszych zadań. Nauka na ten temat jest czasochłonna i często polega na stosowaniu metody prób i błędów. Z tego względu pozycjonowanie warto zlecieć zewnętrznej firmie, jaką jest agencja SEO, agencja reklamowa lub agencja interaktywna. Wtedy blogiem czy sklepem internetowym zajmą się profesjonaliści, którzy spędzili wiele godzin, zdobywając wiedzę na temat SEO. Wykorzystanie zewnętrznej firmy pozwoli zaoszczędzić czas, a także zwiększy skuteczność prowadzonych działań i przełoży się na realny wzrost liczby klientów.

Sprawdź również

Trendy w brandingu i marketingu na 2024

Rok 2024 niesie istotne zmiany w obszarze brandingu, kierując szczególną uwagę na osobiste…