Home Google Pozycjonowanie stron www – dlaczego warto?
Google - 16 kwietnia 2021

Pozycjonowanie stron www – dlaczego warto?

„Jeśli nie ma Cię w internecie, nie istniejesz.” W dzisiejszym świecie hasło to jest bardzo prawdziwe. Zakładając firmę warto więc pamiętać o stronie www czy chociażby social mediach. Dlaczego? Nie ma łatwiejszej drogi do nowego klienta, niż właśnie internet. Jeśli jednak na rynku jest już x firm budowlanych, meblowych czy sklepów internetowych, to wybicie się na tle innych wymaga naszego zaangażowania i dobrych opinii klientów. I tak samo jest z dotarciem do potencjalnego zainteresowanego drogą internetu. Jak wywindować w górę na listach wyszukiwarek, co to pozycjonowanie stron internetowych i dlaczego warto o nie zadbać na swojej domenie?

Daj się znaleźć!

Z wyszukiwarek internetowych, takich jak chociażby powszechnie znany Google, korzystają miesięcznie dziesiątki milionów internautów. Wpisując w pasek wyszukiwania interesujące nas hasło, otrzymujemy listę stron pasujących do niego. Aby znaleźć się na samym szczycie takiej listy można po prostu wykupić sobie reklamę. Jest to z pewnością najprostszy sposób na wywindowanie Link building strony w górę, ale również najbardziej kosztowne. Aby zrobić to równie skutecznie, a z całą pewnością mniejszym nakładem finansowym sięgamy właśnie po pozycjonowanie strony.

O co w tym wszystkim chodzi?

Pozycjonowanie stron internetowych to nic innego, jak działania mające na celu zwiększenie widoczności danej platformy. Najczęściej o pozycjonowaniu mówimy w kontekście takich jego elementów jak pozycjonowanie lokalne lub pozycjonowanie szerokie na długi ogon, które daje dobre efekty w połączeniu z działaniami paid search. Pozycjonowanie tj. SEO i wspomniany paid search to Search Engine Marketing (SEM), czyli marketing na poziomie wyszukiwarki. SEM najczęściej opiera się na dwóch filarach: PPC, czyli wspomnianej już wcześniej płatnej reklamie, oraz SEO, czyli szeregu działań prowadzących do optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. O ile PPC raczej nie trzeba nikomu tłumaczyć, o tyle „optymalizacja strony” zwykłemu człowiekowi mówi niewiele. Mówiąc prościej wiąże się to z budowaniem widoczności i pozyskiwaniem ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Aby być bardziej „widocznym” wypada oczywiście zadbać o przejrzystość i atrakcyjność strony. Jeżeli np. mamy do czynienia z marketingiem internetowym, to w naszym interesie leży, żeby zakupy były proste, płatności dostosowane do aktualnych wymagań na rynku, a cała transakcja przebiegała szybko i bez zbędnych kłopotów. Ważne są także detale, choćby kolory, styl i fonty tekstu zamieszczonego na stronie. W tym celu należy zadbać o odpowiedni content marketing. Niemniej istotne są treści. To przez słowa, a profesjonalnie mówiąc frazy, potencjalny klient trafia do nas. Ciągłe obserwowanie trendów i edycja tekstów przez aktualizację kluczowych słów, uatrakcyjnianie tytułów artykułów, ich treści i opisów na stronie, sprawia, że nowi klienci z nowocześniejszymi wymaganiami również na nią trafią. Oprócz tego ważny jest Link building, czyli zadbanie o to, by linki prowadzące do naszej strony były obecne na innych portalach. Istnieje również coś takiego jak pozycjonowanie lokalne. Polega ono na tym, że jeżeli internauta wyszukuje konkretnego punkty czy usługi w swojej okolicy i użyje w tym celu nazwy miejscowości, to w pierwszej kolejności liczy się właśnie ona w procesie wyszukiwania. Weźmy np. internetowy sklep meblowy, który działa również stacjonarnie. Jeżeli na swojej stronie, czy w bazie firm Google umieścimy dane kontaktowe, jak adres czy numer telefonu, klient szukający mebla „na już” w swoim mieście, trafi w pierwszej kolejności na naszą ofertę.

Kiedy moja domena potrzebuje pomocy?

Aby sprawdzić, czy nasza strona jest łatwo wyszukiwalna, spełnia wymagania klienta albo czy po prostu można ją ulepszyć, warto przeprowadzić audyt SEO. Szczególnie dotyczy to takich aspektów jak pozycjonowanie sklepów internetowych, w których lepsze pozycje organiczne mogą przełożyć się na realny zysk firmy w postaci dodatkowch zamówień. Jest to usługa polegającą na przetestowaniu, sprawdzeniu atrakcyjności marketingowej i stworzeniu listy zaleceń oraz uwag dotyczących konkretnie danej strony. Kiedy powinno się przeprowadzić taką kontrolę? Tak naprawdę można to zrobić w każdym momencie, gdy np. wydaje nam się, że zasięgi spadają. Jest to również bardzo ważne na etapie budowania marki, aby od razu trafić do jak największej liczby odbiorców.

Pozycjonowanie stron dla działalności internetowej jest bardzo istotne. Często od odpowiedniego przygotowania strony internetowej zależy zasięg naszego przedsięwzięcia. Są rzeczy w które warto zainwestować, nie tylko pieniądze, ale również czas. Jednym z nich jest właśnie sukces, a odpowiednie przygotowanie gruntu pod interes prowadzony zdalnie niewątpliwie jest dobrą inwestycją.

Sprawdź również

Google Ads – jak to działa?

Rok 1994 był przełomowy. Powstała wtedy najbardziej popularna wyszukiwarka internetowa na …