Home Biznes Praca w social media – plusy i minusy, które musi poznać każdy
Biznes - 24 listopada 2022

Praca w social media – plusy i minusy, które musi poznać każdy

Jedną z bardziej przyszłościowych profesji jest praca w social media. Dla wielu jest to zawód marzeń, inni nie rozumieją fenomenu ani social media, ani osób, które w nich pracują. Może się wydawać, że to branża która przynosi same zyski i w pierwszej, lepszej chwili mógłby się nią zająć każdy. I choć jest to po części prawda, z uwagi na to, że w social media możemy zauważyć przekrój różnych osobowości, wiele osób nie dostrzega minusów takiej pracy, które zdecydowanie ona posiada – jak zresztą każda inna posada. Zastanówmy się, jakie są plusy i minusy pracy w social media.

Kto może odnaleźć się w świecie social media?

Pomimo tego,  że większość z nas posiada konta na portalach społecznościowych i czynnie ich używa, niektórzy mogą nie zdawać sobie sprawy z mechanizmów, które napędzają tę maszynę. Praktycznie za każdym postem, wpisem czy filmikiem stoi szereg odpowiedzialnych za to osób. Chodzi tutaj szczególnie o aktywność marek oraz influencerów, których działalność stała się poniekąd miarą sukcesu odmierzanego w świecie social media. Do zawodów w tej branży należą m.in. social media manager, media planner manager czy po prostu specjalista ds. social media. Poszczególne osoby mogą jednak specjalizować się w prowadzeniu komunikacji na konkretnym portalu, jak TikTok czy Instagram. Oferty takich posad możemy znaleźć na stronie https://www.gowork.pl/praca/social-media;st. Bez względu na stanowisko obowiązkiem pracowników jest ścisła współpraca z poszczególnymi działami firmy oraz z klientami. Przede wszystkim trzeba wykazać się dużą odpowiedzialnością oraz komunikatywnością. Ponadto chcąc pracować w social media, powinniśmy mieć nie tylko wyczucie do trendów, ale także wiedzę na temat marek, których konta społecznościowe będziemy prowadzić.

Wady pracy w social media

Zacznijmy od głównych wad pracy w social media. W dużej mierze będzie liczyć się nasza dyspozycyjność. Możemy mieć problem z oddzieleniem obowiązków zawodowych od wolnego czasu. Będziemy musieli być na bieżąco z każdym kluczowym dla świata internetu, a co za tym idzie także marketingu, wydarzeniem, które następnie możemy odpowiednio wykorzystać. Czasami to właśnie jedna, spontaniczna kampania zrealizowana w odpowiednim momencie przynosi większe zyski niż reklama, nad którą pracowaliśmy kilka tygodni. Do naszych obowiązków będzie należeć współpraca z różnymi klientami. I tak jak w przypadku innych zawodów, również tutaj mogą zdarzyć się te mniej przyjemne interakcje oparte na niezrozumieniu. Osoby, które nie są zaznajomione z mechanizmami social media, mogą niechętnie przystać na ustalenie budżetu. W takiej pracy musimy również być ostrożni przy doborze słów, ponieważ cała nasza działalność jest wystawiona na opinie innych. Wystarczy jeden negatywny komentarz i brak szybkiej odpowiedzi może doprowadzić do uszczerbku na wizerunku marki, którą reprezentujemy. Praca wymaga również poszukiwania coraz to nowych, kreatywnych pomysłów, co nie zawsze jest proste.

Zalety pracy w social media

Pracując w social media, możemy liczyć na pracę w formie zdalnej lub hybrydowej. Kiedy z czasem uda nam się uzyskać dobre warunki zatrudnienia w renomowanej firmie, istnieje duża szansa, że będziemy prowadzić konta naszych ulubionych marek. Przyniesie nam to niemałą satysfakcję, gdy zapoznamy się z ich działalnością od środka. Przy dużych kampaniach możemy liczyć także na nawiązanie współpracy ze znanymi osobami, które znajdują się w czołówce świata social media. Wraz ze zdobywanym doświadczeniem przyjdą także atrakcyjne zarobki. Jednak musimy wykazać się tutaj cierpliwością oraz zaangażowaniem, ponieważ na nasze stanowisko jest prawdopodobnie dużo chętnych, którzy także pragną rozwijać się w tej branży. Wspinając się po szczeblach kariery, mamy okazję współpracować z mniejszymi markami, których rozwój będziemy mogli na bieżąco obserwować. Praca w social media gwarantuje poczucie spełnienia, zwłaszcza kiedy jesteśmy w stanie śledzić, jakie nasze działania się sprawdzają, w jakie kampanie warto inwestować i które z postów cieszą się największą aktywnością obserwujących.

Sprawdź również

Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?

Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…